facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Pony M301 1989r

Oglądano już 4200 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Pony M301 »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    czarekSPEED

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Główczyn

  • Pojemność

    49 cm3

  • Moc

    1 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    1.00 s

  • Opis

    Motorynka Pony 50-M-2 oraz Pony 50-M-3
    Motorynka Pony 50-M-2 oraz Pony 50-m-3 różnią się tylko typem silnika oraz niektórymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, jak zmianą sposobu mocowania kierownicy do półki widelca przedniego, innym kształtem kierownicy, sposobem mocowania błotnika przedniego i kilkoma mniej znaczącymi zmianami nie mającymi wpływu na charakterystykę i właściwości użytkowe pojazdu. Motorynka powstała z koncepcji stworzenia małego jednoosobowego pojazdu, którym łatwo byłoby poruszać się w ruchu miejskim, zajmującego niewiele miejsca do przechowywania, łatwego w obsłudze i przeznaczonego szczególnie dla młodzieży od 13 lat według Kodeksu Drogowego, który obowiązywał w okresie, gdy motorynki były wprowadzone do produkcji, a obecnie, zgodnie z aktualnym Kodeksem Drogowym, od 15 lat. Motorynką Pony 50-M-2 produkowano w latach 1980-1984, a Pony 50-M-3 w latach 1984-1989.

    Motorynka Pony model 301
    Motorynka ta jest dalszym udoskonaleniem konstrukcji motorynki 50-M-3. Zasadnicze zmiany w tym modelu to: - zwiększenie rozstawu kół przez wydłużenie ramy- wpłynęło to na polepszenie właściwości jezdnych oraz na wygodniejszą pozycję kierownicy w czasie jazdy.
    - zmiana zbiornika paliwa- co wpłynęło na korzystniejsza sylwetkę pojazdu.
    - zmiana lampy tylnej wraz ze wspornikiem oraz
    Motorynka Pony 301 została wprowadzona do produkcji w 1989 roku w miejsce wycofanej z produkcji modeli 50-M-2 i 50-M-3. Ujemną stroną wszystkich modeli motorynek jest brak prędkościomierza z licznikiem kilometrłw oraz wyposażenie w dzwonek rowerowy zamiast elektrycznego sygnału dźwiękowego jak w innych typach motorowerów. Produkcję motorynki zakończono w 1994 roku.

  • Tuning

    brak

  • Silnik

    * Silnik dwusuwowy, jednocylindrowy, z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
    * Typ silnika: Dezamet: 017, 022, 023, 025
    * Pojemność 49,8 cm3
    * DEZAMET 017, 022 i 023 Moc 1,7 [KM] przy 4800obr./min; DEZAMET 025 1,4 KM przy 4000obr./min
    * Stopień sprężania 8
    * Gaźnik GM12F1
    * Sprzęgło cierne, mokre, dwutarczowe
    * Skrzynia biegów dwubiegowa z przełączaniem nożnym a w modelu (Romet) Pony 50-M-1 w rączce)
    * Instalacja elektryczna 6V - 20W
    * Świeca zapłonowa F80 Iskra
    * Masa w stanie suchym 44 kg
    * Zużycie paliwa 2,2 l/100km
    * Pojemność zbiornika 5,5l, 4,5l - Romet Pony 301
    * Prędkość maksymalna 40 km/h

  • Zawieszenie

    Zawieszenie kół:

    Przednie: Teleskopowe sprężynowe o skoku 65 mm

    Tylne: Wahacz i amortyzatory teleskopowe o skoku 55 mm

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy
    +rozmiary
    +zrywność

    Minusy
    -wywrotność...;)

  • Osiągnięcia

    45km/h

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Kingway Paulo
  • Fiat Cinquecento
  • Piaggio NRG
  • Yamaha Aerox 50
  • Romet Zetka 50
  • Fiat Punto

Co robią kierowcy na PJ