Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1984 r.
Łódź
58 cm3
6 KM
5 Nm
0.00 s
Simson był kupiony jako nowy w Polsce w 1984r. Do 2007r mój S51 był w fabrycznym oryginalnym jasno zielonym malowaniu. W Simsonie zachowało się jeszcze dużo oryginalnych części. Przykładowo, na początku 2008 roku rozebrałem silnik w celu wymiany łożysk. Jakże wielkie było moje zdziwienie gdy okazało się że łożyska na wałku sprzęgła oraz łożysko 16001 były jeszcze fabryczne IFA-DDR Simson miał w 2007r. wymieniony cylinder z 50cm3 DDR na 50cm3 marki Cross Impex. W tym samym czasie zamontowano amortyzatory z motocykla MZ. Z mojego S51 jestem zadowolony, nie sprawia problemów. Wszystkie 4 biegi oraz wszystkie "luzy" skrzynki biegów wchodzą idealnie. Tłumik jest także oryginalny wyprodukowany jeszcze przez IFA za czasów komunizmu. Podoba mi się to że daje on ten charakterystyczny dla silników Simsona dźwięk. Trochę mnie kosztował, ale chyba było warto się wykosztować :P Jazda moim szmaragdowo - srebrnym S51 B1-4 daje ogromną frajdę.
Polecam fora:
simsony.c0.pl
grupauc.net
simsony.net
Zębatka z16... Od niedawna podrasowany cylinder S60.
11.2023 zamontowałem gaźnik Amal 19
Tak było:
Silnik to typowy przedstawiciel seryjnych 50cm3,tzn. moc-3.7KM/5500rpm, moment obr.: 5Nm/4500rpm; gaźnik 16N3-4 z fabryczną dyszą 0.70 BVF. Odpala od kopnięcia i bardzo dobrze trzyma wolne obroty.
Od jakiegoś czasu jest podrasowany cylinder S60 oraz gaźnik Bing 17. Cylinder ma podniesione kanały płuczące i wydechowy, obniżony kanał dolotowy który o ile dobrze pamiętam jest także podwyższony.
W październiku 2023 zamontowałem gaźnik Amal 19, wał S70 z wypełniaczami, kosz sprzęgła S70 i zapłon elektroniczny. Tłumik przerobiony na AOA3 czyli:
skrócone kolanko (zostało ok 15mm "prostego" kolanka)
wkładka tłumiąca z dwoma dziurami
rozbita rurka w końcówce tłumika
W przednim zawieszeniu są nowe sprężyny oraz olej. Niestety w mojej wspaniałomyślności wlałem trochę za dużo tego oleju :/ Skok zawieszenia przedniego to 130mm. Jest to wersja z "harmonijką" Tylny wahacz, co niestety rzadko się zdarza, jest prosty. Przy tylnym zawieszeniu są zamontowane regulowane amortyzatory od MZ-tki dzięki którym Simson jest super wygodny i ładny :)
Można powiedzieć że "podróż" do Łodzi zaraz po zakupie. Najpierw zaczęło tak lać że po chwili byłem cały mokry. Następnie, musiałem go zatankować... podjechałem na stację i okazało się że zabrakło im oleju do silników 2T grrr... Cóż musiałem pojechać do kolejnej stacji. Benzyna skończyła mi się ok 50 metrów przed kolejną stacją :P Na szczęście na tej stacji mieli Mixola :D
Przejażdżki krótsze i dłuższe po województwie.
Plusy
- Jest bardzo solidny.
- Praktycznie nie zniszczalny
- Mało pali.
- Tanie i łatwo dostępne części nowe i używane.
- W zasadzie to nie zawiera elementów plastikowych.
- Mało spala - 2.5 litra na 100 kilometrów.
- Wygląda jak mały motocykl.
- Ma duże koła.
- Pomimo małej pojemności moc silnika wystarcza do sprawnego przemieszczania się po duużym mieście. Tzn. można normalnie uczestniczyć w ruchu ulicznym, a nie być "zawalidrogą".
- Niepsuje się.
- Jest bardzo podatny na podrasowywanie, i jednocześnie bez problemów to wytrzymuje.
- Śmiało można nim jeździć przez całe życie.
- Bardzo komfortowe zawieszenie (tzn. przednie, tylne jest super komfortowe gdy mamy zamontowane amortyzatory od MZ-tki.)
- Jeżdżąc Simsonem jesteśmy fanem motoryzacji.
- Prędkość maksymalna ok 75km/h
Minusy
- Praktycznie rzecz biorąc to zabytek.
- Mógłby być troszeczkę mocniejszy.
- Słabo świecą kierunkowskazy.
- Trzeba lać mieszankę :P
- Strach go gdzieś zostawić (łatwy i soczysty kąsek dla fanów cudzej własności)