facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Pony 50 1980r

Oglądano już 12771 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Pony 50 »
  • Rocznik

    1980 r.

  • Właściciel

    adami

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    ***

  • Pojemność

    70 cm3

  • Moc

    8 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    1.00 s

  • Opis

    Kupiłem ponad 5 lat temu i od tego czasu tylko pół roku stoi bo zachciało mi sie tuningu i łożyska wału sie zatarły. Ale właśnie dziś 23.04.08 go zapaliłem za pierwszym leciutkim butem. Nadszedł jednak czas na 70ccm na cylindrze kosiarki, zapalił tradycyjnie za pierwszym :P i chodzi przepięknie wkręca sie jak rasowy 2T.

  • Tuning

    cylek 55 z powiększonymi oknami (ssące i wydechowe) , wszystkie ranty starałem sie usunąć chociaż w płuczących lekkie zostały (brak dostępu). Tłumik od stelli po jego założeniu motorek jest cichszy ma tak samo mocny dół ale lepiej sie wkręca i ma mocniejszą górę, podkładka 1mm pod cylinder (nie miałem blachy aluminiowej 1,5mm ) , Gaźnik BVF od simsona tyle ze przetoczony na prawie 18mm było strasznie duzo roboty żeby gaźnik sie zmieścił ale jest na miejscu i chodzi żeby sie zmieścił musiałem min wiercić dziure w karterach, splanowana głowica na maxa. W cylku 55ccm mam tłok od simsona schwalbe lekko podpiłowany od strony ssania, przemodelowany i powiększony kruciec ssący, zembatka 13 zdawcza, przydała by sie 15 albo i wiecej,zatkany sworzeń tłoka, filtr od jawki nie robiacy oporu. Jeszcze na bank coś ale nie pamietam - To było kiedyś


    Zakończyłem rzeróbke 019 (3 biegi) na 70ccm, znacznie zwiększyłem kompresje, powiekszyłem okno ssace wydechowe jest na 25mm wiec jest bardzo wysokoobrotowy, wypełniłem wał, zrobiłem trich z łozyskami dla lepszej kompresji, odelżyłem tłok, splanowałem głowice o jakeis 4mm (na płasko), gaźnik jest podróbka dellorto o symbolu PHBG dellorto o gardzieli 21mm, jest oczywiście dyfuzor obloczony idealnie od Garrego i wiele wiele innych rzeczy.

  • Silnik

    023 niestety 2 biegi
    po tuningu jaki opisałem, ogulnie udana wersja mi sie trafiła bo nigdy sie nie popsół poważnie- Kiedyś


    Teraz 019 70ccm opisany wyzej.

  • Zawieszenie

    orginał:
    tył dość miękkie
    przód:
    tragedia, dość miękkie i wymaga częstego smarowania.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Pierwsze okrązenie garazu bez linki od gazu, juz na 70ccm.

  • Perspektywy

    Sprzedać gokarta i kupic honde ns1(lecz do konca sam nie wiem czego chce)


  • Plusy i minusy pojazdu

    +zawiecha tylna jest dość dobra
    +zarombiaszcze chamulce
    +jak na rometa to gigantyczna moc
    +70ccm
    -lakier
    -złe przełożenie którego nie ma jak zmienić

  • Osiągnięcia

    Kilka skuterów i innych powąchało mixol. (orlen 2Tsemisintethic)
    Zrobienie jednego z nielicznych na świecie 70ccm z dezameta. Prędkość max sięgająca 80kmh.

  • Marzę o...

    Ogarze 200 z zawiecha od simsona i po drstycznym tuningu silnika.

    Charcie w orginalnym lakierze też po tuningu silnika (oczywiście tuning ja bede robił)

    Albo Honda ns-1 może montessa, a tam już tuningu nie potrzeba 18KM styknie ;D

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • WSK 125
  • Ford Puma
  • Skoda Forman
  • Alfa Romeo 156
  • Renault 19
  • Fiat 126

Co robią kierowcy na PJ