Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1985 r.
Łódź
50 cm3
2 KM
0.00 s
Mój Ogarek ma oryginalny lakier. Od nowości ma przejechane tylko 3053 kilometry. Wszystko wskazuje że jest to oryginalny przebieg. Większość śrubek nigdy nie była odkręcana. Był kupiony bezpośrednio z fabryki w Bydgoszczy. Jest do dzisiaj zarejestrowany. Dowód został wydany w 1985r. Tylna rejestracja jest ciekawa, gdyż jest plastikowa. Silnik pali z kopa, nawet gdy jest zimny. Na tylnym błotniku jest oryginalna nalepka "Typ 200". Wszystkie opony są z 1985r. Mam do niego 2 świece. Fabryczną PAL 8N oraz drugą Iskra F75. Silnik od nowości pracował tylko na tych dwóch świecach.
P.S. na zdjęciach kolor jest wyblakły. W rzeczywistości jest on koloru czerwonego.
Polecam forum:
simsony.c0.pl
grupauc.net
simsony.net
Filmik z moim motorowerem -
http://www.youtube.com/watch?v=SZWC-f9YYOY
Historia motorowerów za komuny -
http://www.youtube.com/watch?v=g99SCXxsDYA
W żadnym wypadku.
Dane fabryczne:
- Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
- Typ silnika - Jawa 223
- Pojemność - 49,9 cm3
- Moc nominalna - 2 KM przy 4500obr./min
- Stopień sprężania - 9,5
- Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
- Skrzynia biegów - trzybiegowa
- Instalacja elektryczna - 6V - 20W
- Świeca zapłonowa - F80 Iskra
- Zużycie paliwa - 3 l/100km
- Prędkość maksymalna - 50 km/h
Po 23 latach i 3000 kilometrów pali z kopa. Co ciekawe po odpaleniu zimnego silnika, silnik pracuje na wolnych obrotach - nie gaśnie. Silniki te na rynek Polski były blokowane do mocy 2KM i prędkości maksymalnej 50km/h. Bez blokad silniki 223 dysponują mocą 3.5KM przy 6000obr./min i prędkością maksymalną 60km/h w 2 osoby. Magneto oferowane na Czechosłowackim rynku oferowało moc 30W.
Zawieszenie przednie ma skok 65mm, tylne 50mm. Jak na swoje lata trzyma się bardzo dobrze. Jest jak na ogara dość miękkie.
Dokładne umycie, wypolerowanie lakieru. Dbanie jak o typowy zabytek