Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1988 r.
Borkowice
55 cm3
4 KM
5 Nm
0.00 s
Romet Ogar 200 jest dla mnie jedną z legend polskiej motoryzacji obok Junaka, WSK-i i innych wspaniałych motocykli. Wyznaję powiedzenie "jak się dba tak się ma" i tego należy się trzymać, gdy motor jest zadbany, zapłon i gaźnik wyregulowany, robi się regularne przeglądy zużywających się części, odpowiednio użytkuje to będzie nas bardzo rzadko zawodził.
Gdy kupiłem ogara był zdławiony, jeżeli można to nazwać tuningiem to zastosowałem:
- oryginalny króciec o szerokim przelocie
- kolanko skrócone o 10 cm
- zapłon ustawiony na 1,8 mm przed GMP
Inne przeróbki które wykonałem to:
- polerka krócca ssącego
- rozwiercenie dławika
TUNINGU WIZUALNEGO NIE MA I NIGDY NIE BĘDZIE !!!
Silnik Jawa 223. Jest to konstrukcja czechosłowacka z wczesnych lat 70' jak na tamte lata był to bardzo mocny silnik w swojej klasie. Prędkość maksymalna wynosi około 70 km/h przy zębatce zdawczej 12. Jak dla mnie 223 jest naprawdę udany bo po użyciu oryginalnych części oraz zestrojeniu zapłonu i gaźnika praktycznie bezawaryjny.
Zawieszenie amortyzatorowe sprężynowe. Szkoda, że nie olejowe ale może być. Nie za miękkie, nie za twarde.
Każda podróż jest wyjątkowa, można poczuć ducha tamtych czasów jadąc pośród lasow i pól w błogim spokoju. Piękny dźwięk pyrkania 2 suwa oraz smuga dymu ciągnąca się za jadącym motorem, to lubię :)
Pozostawienie ogara w takim stanie w jakim obecnie jest, poprawieniu jeszcze kilku szczegółów i zachowaniu go dla przyszłych pokoleń.
+ bezawaryjność
+ duża moc jak na 40 letnią konstrukcję silnika
+ bardzo tanie części zamienne
+ ładny dźwięk
- słabe zawieszenie przednie
- uboga instalacja elektryczna
Ogarem raczej nie robię wyścigów, ale kilka skuterków zdarzyło się wyprzedzić :)