facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Komar 1969r

Oglądano już 7895 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Komar »
  • Rocznik

    1969 r.

  • Właściciel

    zzr2320

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Chorzów

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    1 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Właściwie jest to nie Romet, a ZZR 2320 "Komar". Pojazd kupiłem w 2007 roku, bo potrzebowałem motoroweru do jazdy, ale musiał być on zgodny z moimi zainteresowaniami (czyli stary). W ciągu 2 tygodni ze stanu pierwotnego (stan z 26 VI 2007) przeszedł w stan przejściowy (malowanie pędzlem), w którym służył ok. 1,5 roku. Potem został wypiaskowany i polakierowany w komorze, w lakierni. W tym stanie przejeździł prawie 2 lata, co mnie kosztowało 2 razy regulować przerwę na przerywaczu, zmienić 2 linki z licznika, 2 linki z biegów, 2 świece, czyli średnio 1 rzecz na 1 rok. Poza wymianą tych eksploatacyjnych części, raz czyściłem gaźnik. Polecam Komary, jeżeli chodzi o pojazd do jazdy na co dzień, szczególnie po mieście.

  • Tuning

    Komunistyczny chlapacz z napisem "STOP".
    Hak do przyczepy (zdejmowany, bez obaw - nie zmieniam oryginału)

  • Silnik

    Jednocylindrowy, dwusuwowy, typu S-38, o mocy 1,4 KM przy 2750 obr./min., o pojemności 49,8 cm3. Stopień sprężania wynosi 1:6.

  • Zawieszenie

    PRZÓD:
    wachacz krótki pchany bez tłumienia
    TYŁ:
    sztywny (amortyzacja w sprężynie w siodełku)

    Nie mam żadnych luzów; całość pracuje cicho, wręcz bezszelestnie.
    Hamulce mam żyletki - koła stają w momencie.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    -Z Chorzowa do Nowej Wsi Tworoskiej z przyczepą z 70kg bagażu wraz z los50 i gerber1: 42 km.
    -Z Chorzowa do Wisły Wielkiej (koło Zalewu Goczałkowickiego) w okresie docierania: 68 km
    Obie podróże wymagały przerw na chłodzenie silnika co +/- 20km.
    -Ponownie z Chorzowa do Wisły Wielkiej (po remoncie) w 113 min. bez przerwy; bez awarii; bez przegrzania.

  • Perspektywy

    Zagranie w jakimś filmie; może ktoś ujmie w jakiejś produkcji występ Komara, kto wie?...

    Choćby skały srały, to Komar ma u mnie dożywocie.

  • Plusy i minusy pojazdu

    PLUSY:
    +bezawaryjność (tak zwana)
    +niskie zużycie paliwa (poniżej 2 l)
    +dobre przyspieszenie
    +wydajne hamulce
    +możliwość ciągnięcia przyczepy (po zamontowaniu specjalnego, przykręcanego na fabryczne śruby, haka)
    +wszystko przewiezie i dowiezie
    +rzadko się przegrzewa (trzeba się naprawdę postarać)

    MINUSY:
    -fabrycznie nieznacznie krzywo polutowana rama
    -co 1000 km trzeba pojazd wyregulować, przesmarować i ew. podokręcać luźne nakrętki
    -co +/- 1500 km trzeba wymienić świecę na nową (winna jest konstrukcja silnika)
    -po dłuższej jeździe boli krzyż i zadek (wina sztywnego tyłu)
    -stosując do skrzyni fabrycznie zalecany Hipol, "ciągnie" sprzęgło
    -przy włączonym silniku sygnał dźwiękowy staje się niesłyszalny i bezużyteczny
    -nie sprawdzają się konusy w łożyskowaniu piast, ze względu na szybkie zużycie
    -co pół roku albo zrywa się jakaś linka, najczęściej z biegów, albo ukręci się linka z licznika

  • Osiągnięcia

    -Rozpędzenie do 48 km/godz. przed remontem kapitalnym (według licznika z Xin-Tiana).Na moim liczniku było wówczas 56 km/godz.
    -Zamknięcie licznika po remoncie kapitalnym (czyli ponad 50 km/godz. w rzeczywistości)
    -Pokonanie dystansu 68 km non stop bez przeszkód.

  • Marzę o...

    -...przejechaniu się swoim Komarem w wieku 78 lat, kiedy skończy on 100-kę
    -Syrenie 101
    -Rysiu MR-01 w stanie fabrycznym idealnym z kompletem dokumentów fabrycznych.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • BMW 5
  • Honda NSR 125
  • Yamaha Raptor YFM 660
  • Jawa Mustang 50
  • Toyota Avensis
  • BMW 5

Co robią kierowcy na PJ