Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1979 r.
Mosty
49 cm3
1 KM
2 Nm
0.00 s
To jest mój pierwszy pojazd. Jest na chodzie wszystko ładnie i pięknie chodzi od czasu do czasu coś trzeba pogrzebać jak wszędzie ;). Jestem z niego bardzo zadowolony.
Lata produkcji: 1978 - 1980
Pony M1 była zupełnie nową konstrukcją opartą wprawdzie o podzespoły stosowane w innych seryjnie produkowanych w tym czasie motorowerów, ale idea zbudowania małego pojazdu przeznaczonego głównie dla młodzieży było pomysłem całkowicie rewolucyjnym. Niska rama oparta na balonowych kołach oraz wysoka wywinięta kierownica tworzyły charakterystyczną sylwetkę pojazdu. W modelu tym w odróżnieniu od późniejszych wykonań uwagę zwracało również siodło typu rowerowego z możłiwością regulacji wysokości
Gaźnik poziomy typu GM12F1
Sprzegło dwutarczowe mokre ze sprężyną centralną
Skrzynia biegów dwubiegowa, zmiana biegów rączką pokrętną po lewej stronie kierownicy
Hamulce:
bębnowe na oba koła o średnicy bębnów 97,5 mm
Instalacja elektryczna - Iskrownik - prądnica o mocy 20 W, świeca F80, oświetlenie przednie żarówka 15/15W, tylne żarówka 5W.
Pojemność zbiornika paliwa: 5,5 l
Ciężar: 40 kg
Nie tuningowałem go, staram się go zachować w oryginale, zamontowałem skrzynkę na narzędzia
Typ 022 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem, igiełka, nie rozpoławiany
Rama rurowa, zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 65 mm, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym i amortyzatorach teleskopowych o skoku 50 mm. Siodło jednoosobowe o regulowanej wysokości.
Przywrócenie do oryginału
Plusy:
+ nie trzeba pedałować ;)
+ jedzie szybciej od roweru
+ niedrogi w utrzymaniu(paliwo)
+ zajmuje mało miejsca
Minusy:
- dużo kasy idzie w części
- trzeba mu poświęcać dużo czasu
Citroenie BX i Chevrolet Camaro