Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1988 r.
Białogard
50 cm3
3 KM
3 Nm
5.00 s
Na początek witam wszystkich zmotoryzowanych. A teraz przedstawię Wam krótką historię mojego Charta. Otóż zakupiłem dwa Charty za 200 zł z workiem części. Były one w stanie bardzo słabym stanie - tak na 3 z minusem. Żaden silnik nie był na chodzie, więc postanowiłem je uruchomić. Oba odpaliły bez większych problemów (3 silnik luzem też został przeze mnie uruchomiony, który był na zapas. Po dokładnym przeglądzie wszystkich silników postanowiłem sobie, że czas na kapitalny remont Charta. We wakacje uzbierałem sporo kwotę pieniężną i zacząłem zakupywać NOWE, FABRYCZNE, ORYGINALNE części produkowane w Zakładach Metalowych Dezamet w Nowej Dębie. Po dłuższym okresie czasu zakupiłem 90 % nowych części silnikowych jak i ramowych. W silniku zostało wszystko wymienione na nowe oprócz karterów, które były w idealnym stanie oraz pokryw silnika. Rama została pomalowana i wzmocniona tam gdzie potrzebowała naprawy.
A oto lista nowych oryginalnych części, która została wymieniona na nowe:
- Wał,
- Cylinder z tłokiem (seria NB),
- Kpl skrzynia biegów razem z wałkiem kopstartera,
- Wodzik kpl,
- Sprzęgło kpl,
- Gaźnik Bing 1/14/206,
- Zębatka sprzęgłowa,
- Zębatka zdawcza,
- Kosa od biegów,
- Iskrownik typ 105,
- Magneto typ 105,
- Moduł zapłonowy typ GL 133,
- Cewka zapłonowa typ 4212
- Prostownik diodowy UNITRA,
- Przerywacz kierunkowskazów,
- Lampa przednia (producent Września) wraz z oprawką żarówki oraz żarówka,
- Kierunkowskazy (producent Września),
- Stacyjka typ 058,
- Kpl błotników (3 sztuki),
- Opony Stomil (2.25 - przód, 2.75 - tył),
- Przednie zawieszenie (lagi),
- Tylne amortyzatory (producent Krosno),
- Kanapa (obicie zrobione od nowa na wzór oryginalnego)
- Linki: gaz, sprzęgło,
- Licznik z zerowym przebiegiem oraz z nową obudową,
- Fajka,
- Kpl naklejek - UNIKAT!
- Gumki na linki osłaniające regulację - UNIKAT!
- Klakson,
- Kopniak z oryginalną gumą,
- Stopka od biegów z oryginalną gumą,
- Napinacze łańcucha,
- Napęd licznika,
- Nowa instalacja elektryczna,
- Prawy przełącznik zespolony,
- Uszczelka po korek,
- Korek spustu oleju,
- Wszystkie łożyska (SKF na wał, na skrzynię NSK)
- I wiele innych części o których zapomniałem :)
Zapraszam na największe forum poświęcone motorowerom i nie tylko:
>>> WWW.MOTO.KIRC.PL
-------------------------------
-------------------------------
DNIA 20.01.2009r. Chart 210 został przerobiony na CHARTA 211 !!! DOSTAŁ UNIKATOWE FELGI SACHSA 7-RAMIENNE, KTÓRE BYŁY MONTOWANE SERYJNIE W CHARCIE 211 !!! TAK WIĘC OD DZIŚ JESTEM POSIADACZEM CHARTA 211 !!!
Dodatkowo w między czasie zdobyłem NOWY unikatowy pasek bagażnika, który był montowany w Chartach od 1992 roku !!! Doszła również NOWA oryginalna pompka do kół.
///////////////////////////////
-------------------------------
-------------------------------
Nie ma i nie będzie, jedynie co to tłumik DDR od simzłoma o ile to można nazwać tuningiem.
Polski Dezamet typ 027 z 3 biegową skrzynią biegów z zapłonem elektronicznym o mocy 3 KM.
Przód bardzo miękki o skoku 140 mm. Tył dość twardy.
Wszystkie są pamiętane :)
Utrzymać dalej w oryginale i szanować.
+ Dość zrywny
+ To że ma silnik typu 027
+ Gaźnik Bing
+ To że jest odrestaurowany w oryginalnych kolorach
+ To, że jest na fabrycznych, oryginalnych częściach ZMD
- Nie ma.
Na razie nie było.
jeszcze nie wiem... powoli moje marzenia się spełniają.