Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1978 r.
zwoleń
50 cm3
0.00 s
Zrobilismy ją z Dziadkiem, kiedy ją kupiłem za 80zł nie wiedziałem że kiedys będzie tak śmigać, nawet nie była złożona, wszystko trzeba było robić od podstaw z ogromną precyzją, wszystkie elementy zostały idealnie spasowane dzięki mojemu Dziadkowi który na tokarce zrobi wszystko
Jedynie rozpiłowanie króćca na większy przelot, ale to nie należy do tuningu, to jest tylko przywrócenie pierwotnych osiągów
Jawa 223
moc:3,5 KM przy 6500obr/min
skrzynia biegów: 3 biegowa nożna
przeniesienie napędu na koło tylne za pomoca łańcucha, przełożenie 12/55
przód: widelec teleskopowy o skoku 90mm
tył amortyzowany przez wachacz i teleskopy o skoku 85mm
Mnóstwo ich było ale najpamiętniejsza jest chyba ta:
Wyprawa w góry ok180km w jedną stronę, jechaliśmy ja(na Jawce) i mój Dziadek(na Viatce), silniczek gadał cały czas jak trzeba, po prostu wszystko ok!!!!!!!
Być może na wiosnę podniesienie mocy o ok.0,5KM
Plusy:
-niskie spalanie w granicach 2,3-2,8l na 100km
-dynamiczny silnik
-niezawodność nawet w extremalnych warunkach
-posiada ''duszę''
-zwinna
Minusy:
-jak każdy pojazd ma jakieś wady, w przypadku mojej Jawy są to drobne usterki, np. zerwanie kilku szprych w tylnym kole podczas nerwowego ruszania
Bujnąłem ją do prawie 80km/h oczywiście ze sporej góry podczas opisanej prze ze mnie podróży
Na prostej bez wiatru wyciągnie ok.65 km/h
Przejechanie 6000(9 lipca2008) km bez większych usterek, jedynie wspomniane już wyrwanie kilku szprych, wystarczy lać i jeździć!!!!