facebook
System PJ
to 129 364 pojazdów na 669 360 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson S51 Enduro 1983r

Oglądano już 9635 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson S51 Enduro »
  • Rocznik

    1983 r.

  • Właściciel

    teslasim

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Kraków

  • Pojemność

    85 cm3

  • Moc

    7 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Simsona robiłem pod kątem uniwersalności i wycieczek do 100km Kiedyś był to niewiele odbiegający od oryginału S-51 E/4 ale dostał ok 2100 PLN i mnóstwo roboty ale dla mnie przerabianie to przyjemność. W założeniach to miał być bardziej zaawansowany projekt wyszło co wyszło.

  • Tuning

    - RZT RS902
    - gaźnik BVF 16N1-11 powiększony na 18,5mm z dyszą 105
    - tłumik RZT Sportauspuff R
    - sportowy wał korbowy MZA z wypełniaczami
    - przekładnia zębata sprzęgła zmieniona na 2,95 MZA
    - dodatkowa sprężyna sprzęgła (osłabiona)
    - szybsze tryby 4 biegu (23/32)
    - zapłon akumulatorowy, moduł zapłonowy ETZ 250E
    - prądnica AC przerobiona na oddawanie prądu stałego
    - owiewka z reflektorem halogenowym 35/35W
    - jedyna żarówka znajduje się w reflektorze reszta to led-y
    - kierunkowskazy sterowane przyciskami na kierownicy
    - alarm na pilota
    - 13 kontrolek(kierunków, stopu, św. dziennych, św. nocnych, św. drogowego, pozycyjnych, ładowania, luzu, awaryjnych, odcięcia zapłonu, obciążania aku. przez zapłon, licznika)
    - światła dzienne z prądnicy a nocne z akumulatora (z obrysowymi)
    - komputerek rowerowy ale jako czujnik zastosowałem hallotron

  • Silnik

    - jedzie już od 2500-3000 obr/min i w miarę płynnie przyrasta mu moc
    - maksymalny moment przy ok 5500 obr/min
    - moc maksymalna przy 6500 obr/min
    - obroty użytkowe kończą się na 8000 obr
    - od remontu przejechał tylko 2200 km
    - jeżdżony jest na olejach syntetycznych a w skrzyni ma półsyntetyk

  • Zawieszenie

    - przednie podwyższone o skoku 150mm
    - z tyłu zamontowane amortyzatory z dwustopniową regulacją o skoku powiększonym do 115mm i przedłużone o 5cm

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Na szlaku musiałem przeprowadzić Simsona przez tory kolejowe zahaczyłem dźwignią biegów o szynę. Po kilku kilometrach zatankowałem go i próbując się rozpędzić stwierdziłem że nie wchodzą biegi do góry.
    Na szczęście miałem kluczyk imbusowy i 10,13 ale nic poza tym i udało mi się dostać do automatu i założyć ten zeger który spadł kluczykiem od stacyjki :) bo śrubokręta nie było

    ta przygoda ma jeszcze trochę szczegółów ale poczułem ten klimat bycia 30km od domu i posiadania tylko jednego biegu, ale mając Simsona nigdy nie jest się bezradnym w trasie

  • Perspektywy

    patrz - mój garaż ( http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Honda/XL,600/33218 )

  • Plusy i minusy pojazdu

    + dość mało spala
    + jest lekki i poręczny to ja prowadzę go a nie on mnie
    + pełna osłona łańcucha
    + dla mnie pięknie się prezentuje
    + części można dostać na każdym kroku
    - dostać części dobrej jakości jest trudniej
    - nie skończyłem docelowego zestawu wskaźników

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Ford Mondeo
  • Piaggio Typhoon 50
  • Yamaha YZF-R125
  • Honda CBR 600
  • Volkswagen Golf
  • Romet Komar

Co robią kierowcy na PJ