facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson S 51 1986r

Oglądano już 1251 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson S 51 »
  • Rocznik

    1986 r.

  • Właściciel

    Michał

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Żychlin

  • Pojemność

    60 cm3

  • Moc

    3 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Przedstawiam Simsona S51 z roku 1986. Jest to wersja B, z czterobiegową skrzynią i instalacją elektryczną 6V na platynach. Motorower wpadł w moje ręce drogą wymiany. Wcześniej jeździłem chińskim skuterem, Baotianem, kupionym za 700 zł. Na stronie z ogłoszeniami znalazłem Simsona, w stanie do remontu generalnego, ale w skuterze zaczynało się coś już psuć (po niespełna 2 miesiącach od kupna), więc zadzwoniłem do faceta, i już na drugi dzień Simson przyjechał na przyczepce do garażu u babci. Tam przez tydzień czyściłem co się dało, zawiozłem niektóre części do malowania - polakierował mi sąsiad, za pół litra :D. Po złożeniu tego wszystkiego do kupy usłyszałem, że w silniku szumią jakieś łożyska. No to rozebrałem dziada, szumiały łożyska na wale i igiełkowe na sworzniu. Po wymianie problem ustal, ale nie było ładowania. To odłożyłem sobie "na kiedy indziej". Po zrobieniu około 1000 km zaczęło coś warczeć w silniku. Wiec znów go rozebrałem, tym razem zakupiłem o wiele więcej gratów, przede wszystkim komplet łożysk (jak już wymieniać to wszystkie), nowy wal, komplet 60ccm, kulki biegów, uszczelki i duperelki. Złożyłem, chodzi jak trzeba do dzisiaj.
    Pod koniec roku 2012 pojawił się problem z instalacja elektryczna, jak jechałem to bez przyczyny potrafiły mi zniknąć światła, potrafił zgasnąć i za chwile odpalić normalnie, wreszcie, jadąc po ciemku mogłem dojrzeć przeskakujące raz po raz iskierki na lince od ssania. Wymianę instalacji odłożyłem jednak do wiosny. Już w lutym zakupiłem nowy układ prostowniczy i położyłem instalacje na nowo. Teraz wreszcie kierunki, ładowanie i stop działają jak należy :)
    Ogólnie w tą maszynę włożyłem coś koło 1000 zł, ale myślę że było warto, bo sprzęt jest mało awaryjny, tylko lać benzynę i jechać.
    Oto lista części które wymieniłem w simku:
    - cylinder, tłok, sworzeń
    - lal korbowy
    - lozyska w silniku
    - Praktycznie cały zapłon (platyny, kondensator, cewka w iskrowniku, cewka W/N, przewód z fajką)
    - kulki biegów
    - uklad prostowniczy 6V
    - cala instalacja elektryczna
    - łańcuch
    - klosze kierunków i tylnej lampy

  • Tuning

    Komplet 60ccm

  • Zawieszenie

    Oryginalne zawieszenie simsonowskie.

  • Perspektywy

    Utrzymac pojazd w jak najlepszym stanie.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Nie psuje się
    + Jak na motorower to ma całkiem przyzwoite osiągi
    + Kierunkowskazy (w jawce tego brakowało :))
    + Wygląd

    - Krzywe koła
    - Zardzewiały wydech

  • Osiągnięcia

    - Doprowadzenie Simsona do stanu używalności
    - Jeśli można to nazwać osiągnięciem, to pochwały od znajomych i nieznajomych :D

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Suzuki DR 350
  • Keeway Hurricane 50
  • Simson S51 Enduro
  • Kymco ZX 50
  • Opel Ascona
  • Keeway Focus 50

Co robią kierowcy na PJ