facebook
System PJ
to 129 364 pojazdów na 669 350 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson S51 Enduro 1983r

Oglądano już 16700 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson S51 Enduro »
  • Rocznik

    1983 r.

  • Właściciel

    NooFear

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Choszczno

  • Pojemność

    60 cm3

  • Moc

    7 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Simsonek... ;) Kupiłem go rok temu w komisie ,,Enigma" w Policach, którego ogłoszenie znalazłem na allegro. Przy zakupie dokładnie mu się nie przyjrzałem i teraz tego żałuję. Dopiero po powrocie okazało się ze to kompletny rzęch ;/ A przy jeździe próbnej spisywał się znakomicie niestety pod domem już nie. Sprzedawca się później tłumaczył zasadą "Widziały gały co brały", motorek był bez gwarancji oraz rękojmii ze względu na swój wiek. Teraz mam nauczkę aby wszystko dokładnie sprawdzić przy zakupie. Był to 100% oryginał brakuje tylko wsporników ramy pod bakiem ale uchwyty na nie są ;) Nie podobał mi się strasznie jego wygląd, stare spękane pomarańczowe klosze, pęknięta cała lampa tył, dzwoniące pierścienie, ciągnące sprzęgło, luzy na wale...odrazu zabrałem się do planowania jego remontu jednocześnie nieproszonym gościem okazał się tuning i jego niepowtarzalny wygląd ;D Wszystko się zaczęło tak:

  • Tuning

    -Owiewka z halogenami ,,carbon", droższy model UFO II
    -Owiewki na ręce
    -Lusterka zielono-czarne
    -Siatka na siedzenie
    -Świecąca fajka
    -Nowe klosze kierunkowskazów tuningowe białe clear
    -Nowa lampa tył, zrobiona na 40 diodach LED
    -Boczna stopka
    -Błotniki ,,Enduro"
    -Korek baku na kluczyk
    -Cyfrowy prędkościomierz
    -Postojówki zielone LED
    -Wszystkie napisy i naklejki własoręcznie wycięte z zielonej folli wg.własnego pomysłu
    -Folia carbon na górze baku
    -Brewki bad look na światłach
    -Malowanie którę opiszę niżej
    -Silnik po tuningu opisany niżej
    -Zawieszenie opisane niżej...

  • Silnik

    Nie planowałem robić nic przy silniku ale musiałem ponieważ był już nieco zużyty...mam taki charakter że jak już coś kupuje to musi to być lepsze od tego co było i bardziej ,,wypasione". W silniku zrobiłem remont na tuningowych częściach z niemiec:

    -Czarny tuningowy niemiecki cylinder o pojemności 60/4 ccm z oryginalnie polerowanymi kanałami i powiększonym dolotem. Zero pohamowań oraz blokad.
    -Niemiecki kuty tłok, fabrycznie polerowany na lustro
    -Pierścienie niemieckie wzmocnione lepszej jakości
    -Filtr stożkowy
    -Dysza główna w gaźniku zmieniona z 68 na 76
    -Wypełniacze na wale korbowym
    -Wzmocniony i zregenerowany wał
    -Nowe japońskie łożyska wysokoobrotowe superwytrzymałe
    -Splanowana delikatnie głowica
    -Powiększone okno wydechowe
    -Zębatka zdawcza 17Z
    -Nowy niemiecki łańcuch
    - Tłumik przerobiony z oryginału na AoA1, czyli przerobiona wkładka, usunięta blokada z końca tłumika , rozbita zwężka wydechu na 16 mmi, odwrócony dyfuzor. Piękny dźwięk ;)
    -Sprzęgło całe przejrzane i zrobione na nowych zabezpieczeniach i nowych tarczach.
    -Wszystkie uszczelki i simmery nowe
    -Nowe łożyska igiełkowe
    -Ogólnie cały silniczek wyczyszczony i lekko wypolerowany

    I to by było na tyle z silnika.

  • Zawieszenie

    Zostało oryginalne bo po co zmieniać coś co jest dobre ;) Zawieszenie jest naprawdę bardzo wygodne i komfortowe, na kanapie można przejechać wiele kilometrów nieodczuwając przy tym zmęczenia ;)

    Podgięty został jedynie delikatnie tył dla poprawienia wyglądu.



    NEW!! 02.02.2008 r
    ------------------------------------------------------------
    Zawieszenie tył poszło w góre +15 cm
    Zawieszenie przód też 15 cm.

    Z przodu dłuższe i bardziej miękkie sprężyny przez co lądowanie nawet z większej wysokości jest miękkie ;)

    Tył płaskowniki o profilu pół-zamkniętym.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Jeszcze przed remontem raz złapałem kapcia w przedniej oponie, odrazu wymieniłem obie dętki na nowe żeby nie paprać się ze starymi skapciałymi dętkami. Naszczęście przydarzyło mi sie to niedaleko domu ;)

    Drugi raz gdy byłem na zlocie motocyklowym 11 km od mojej miejscowości zerwała mi się linka ze sprzęgła...no cóż jakoś dojechałem ;)

    I to wszystko, teraz po remoncie jest niezawodny, zwiedziłem już cały mój powiat i jeszcze mnie nie zawiódł ;) Nie mam na co narzekać ;P

  • Perspektywy

    Jeszcze chcę podgiąć kolanko od wydechu aby cały tłumik szedł delikatnie wyżej bo wg.mnie idzie zbyt nisko jak na typowe enduro ;)

    Pokusiłbym się jeszcze na kosz S70 no i może jakiś sprzęcik grający który już mam w planach ;)

    I to by było wszystko na przyszłość...

  • Plusy i minusy pojazdu

    +baardzo wygodny
    +świetnie sie nim kieruje na zakrętach
    +niezawodny i bezawaryjny
    +fajny odgłos stożka + AoA1 przy wysokich obrotach
    +Diabelnie szybki
    +Piekielnie mocny
    +No i oczywiście ma swoją ,,sylwetkę" streeta i świetnie się prezentuje ;)
    -Nie ma problemów z zapalaniem od ,,kopa"
    Minusów nie znalazłem no ale napewno jeszcze wyjdą jakieś...

  • Osiągnięcia

    -V-max jeszcze nie znam ponieważ jest na dotarciu ale na 4 biegu leciałem już 80 km/h bez męczenia silnika przy średnich obrotach. Taka prędkośc jest wystarczająca na takiego simsonka. Napewno poleci więcej ale wolę nie próbować bo przy takich prędkościach traci dobrą przyczepność.

    -No i oczywiście mimo wielkiej zębatki zdawczej aż sam byłem w szoku - ma świetną przyśpieche.

    -Pod górki na 4 sie wtacza ;D

    -Zrobiłem ze starego motorka - nowy ;D Poprostu zrobiłem ze zwykłego szarego simka, ładnego stuningowanego streeta ;)


  • Marzę o...

    Wiadomo jak każdy zapalony ,,Endurowiec" o pięknej dziewczynie i super wielkim wyczynowym crossie KTM ;))


    ------------------------------------------------------------>


    Nawet nie pytajcie ile kasy włożyłem w motorek bo nie uwierzycie a pozatym to nie jest ważne jeżeli chce sie zrobić coś z pasją ;)) Ale za te pieniadze napewno już bym kupił jakąś honde aprilke itp ale zależało mi głównie na tym aby zrobić ,,coś z niczego"...

    Jednym motorek sie podoba, drugim sie nie podoba i by tylko psioczyli w komentarzach...jeżeli Ci sie niepodoba mój motorek to kliknij po prawej stronie na górze ten mały krzyżyk w rogu i zapomnij o tym co widziałem...nie mam zamiaru się sprzeczać ze względu na czyjeś poglądy i gusta...Mi się tam podoba i to się liczy...

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Renault 19
  • Honda MBX 80
  • Opel Kadett
  • Trabant 601S
  • Romet Pony M301
  • Aprilia SR Racing 50

Co robią kierowcy na PJ