Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Grudziądz
50 cm3
4 KM
5 Nm
0.00 s
Simek zakupiony 20 lutego 2011 roku.
Początkowo chciałem kupić jakiegoś markowego skutera, tak jak mi doradzał brat. Ale któregoś dnia zacząłem się zagłębiać w temat starych motorowerów i tak oto automat stał się dla mnie ostatnią rzeczą jaką bym kupił. No i szukałem jakieś dobre 2 miesiące odpowiedniego dla mnie moto i już chciałem zacząć szukać Ogarów, a tu nagle pojawił się Simek SR50 z papierami za 850zł co był 100km ode mnie. W opisie na allegro było napisane, że Simek na chodzie tylko gaźnik do wyregulowania, zadzwoniłem do właściciela i okazało się, że zimek nie jest na chodzie -.-, ale to mnie nie zniechęciło i postanowiłem pojechać po niego z Tatą.
Po przyjeździe na miejsce obejrzałem go trochę (nawet nie wiedziałem na co patrzeć, bo się praktycznie na takim sprzęcie nie znałem) i postanowiłem zakupić, nawet udało się wynegocjować cenę 650zł . Po przyjeździe do domu połowę simka rozkręciłem do malowania, silnik poszedł do wujka. I tak zaczął się dłuższy remont simka (trwał jakieś 2 miesiące z czego miesiąc zastanawiania się nad: \"Czemu to kurwa nie chce chodzić?!\"). Po wymianie kondensatora, przerywacza, fajki i kabla WN okazało się, że winna jest cewka. Po jej wymianie zaczął ładnie pyrkać :D. Były też teorie, iż smar z nowych łożysk miesza się z benką i dlatego nie odpala, dlatego wszystkie łożyska zostały dodatkowo dokładnie umyte w rozpuszczalniku ( oczywiście niepotrzebnie). Później jeszcze ustawienie zapłonu i śmiga pięknie aż do teraz. Pierwsze zdjęcie od góry przedstawia Simka przed zakupem.
Żaden jak na razie, jeśli już jakiś to tylko mechaniczny.
Oryginalny Simsonowski 4-biegowy, wszystkie łożyska i uszczelniacze są nowe, nowy jest też starter, gdyż poprzedni był przyspawany do wałka startera przez poprzedniego właściciela i pewnego razu spaw mi puścił x) A poza tym to jeszcze nowy gaźnik 16n3-3. Cylek również podobno nowy CX, jeszcze na dotarciu. Zapłon platynki. Kondensator z 126P (chodzi o niebo lepiej niż na Simsonowskim).
Tylne zmieniłem na te z 5-stopniową regulacją twardości.
Jazda w lesie po deszczu, obrót o 180 stopni i w efekcie wywalenie się -.-
Zregenerować przednie lagi.
+ jeździ
+ całkiem wygodny
+ Wydaje się być szybki, lecz to się okaże, bo jak na razie nie mam linki prędkościomierza.
+ pięknie się zbiera... jak ma dobrze wyregulowany zapłon
- całkowicie dojechane przednie zawieszenie, w zimę albo na jesień regeneracja
Wyremontowanie i odpalenie.
WSK 175 Kobuz
Polonez MR\'83
Fiat 125p
Darmowej benzynie.