facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Ogar 200 1987r

Oglądano już 3976 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Ogar 200 »
  • Rocznik

    1987 r.

  • Właściciel

    Krych

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Kętrzyn/Korsze

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    4 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Romet Ogar 200 jest dla mnie jedną z legend polskiej motoryzacji obok Junaka, WSK-i i innych wspaniałych motocykli. Wyznaję powiedzenie "jak się dba tak się ma" i tego należy się trzymać, gdy motor jest zadbany, zapłon i gaźnik wyregulowany, robi się regularne przeglądy zużywających się części, odpowiednio użytkuje to nie będzie nas zawodził.
    Ogar 200 jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik (49,9 cm3) Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej.

    Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1983-1990. Konstrukcja została oparta na modelu 50-T3 wyposażonego w silnik produkcji Zakładów Metalowych Dezamet typu 019, którego produkcję wstrzymano.

    Rama powstała na bazie rometa 50-T3 z lat siedemdziesiątych. Jak na motorower dość wytrzymała, po 20 latach od wyjścia z fabryki nadal w bardzo dobrym stanie. Sporym udogodnieniem są duże, pojemne schowki boczne w których bez problemu zmieścimy klucze oraz inne drobiazgi :) Koła 17 calowe sprawiają, że trudno o wywrotkę wjeżdżając przypadkowo w jakąś dziurę. Hamulce bębnowe spokojnie dają sobie rade z wytracaniem prędkości.


    Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 223. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika.


    Romet został wyprodukowany w 1987, jest to mój 5 pojazd z silnikiem który dostałem od wujka za grosze.Jestem 3 właścicielem tego Ogarka jeżdżę nim od 2010 roku.Ogar w kwietniu 2010 roku przeszedł kapitalny remont silnika i wszystko było wymienione od podstaw.

  • Silnik

    Silnik
    Jawa 223, po remoncie kapitalnym wszystkie części nowe,zmieniłem wał oryginalny Czeski,cylinder 60cm,nowy gaźnik.Nowy kosz sprzęgłowy i inne drobiazgi.

    cylinder s60
    - oryginalny Czeski wał
    - zębatka 13 zębów


    - odblokowany,oryginalny króciec bez żadnych przeróbek,który nie był silnik dławiony



    Po remoncie od kwietnia nie miałem żadnej awarii oprócz wymiany świecy :)

  • Zawieszenie


    Przód miękki ładnie się ugina a tył pracuje jak w niejednym simsonie !
    Te amorki były wymienione od wski.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    -Każda podróż jest wyjątkowa,która daje dużą frajde jazdy. Piękny dźwięk pyrkania 2 suwa oraz smuga dymu ciągnąca się za jadącym motorem, to lubię :)

    -Moja podróż była udana jak zrobiłem trasę kilka razy w tych okolicach : : )

    wiosna : Sątoczno,Skandawa,Barciany
    wiosna,lato : Reszel
    wiosna,lato,jesień :Drogosze,Kętrzyn ]

    -Latem jeżdżony był nad jezioro Czerniki,Gierłoż :)

    Jak sprawdziłem Ogarka to nie miałem awarii jechałem wolno aby tylko jego nie przegrzać.
    Tylko robiłem kilka razy przystanek dla odpoczynku co 30 km.


  • Perspektywy

    Perspektywy
    -dbać o niego tak jak teraz

    -Pozostawienie ogara w takim stanie w jakim obecnie jest, poprawieniu jeszcze kilku szczegółów i zachowaniu go dla przyszłych pokoleń.

    -Nie sprzedawać bo nic więcej mi do szczęścia nie potrzebne i w życiu bym go nie zamienił na innego. Taki oryginalny ogar zdarza się już rzadziej niż oryginalny Romet Chart!!!

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy :
    + bezawaryjność
    + duża moc jak na 40 letnią konstrukcję silnika
    + bardzo tanie części zamienne
    + ładny dźwięk
    + ma duże przyśpieszenie
    + podoba mi się jego konstrukcja
    + jak dla mnie o wiele bardziej wartościowy niż wsk-a czy inne cudo.
    + bezpieczny :D
    + wszędzie nim dojedziesz
    + dobry w każdą trasę
    + we dwóch pojedzie
    + wygląd
    + Zarejestrowany :)

    Minusy :
    - Uboga instalacja elektryczna :)
    - brak kierunków


  • Osiągnięcia

    Osiągnięcia
    -Ogarem raczej nie robię wyścigów, ale kilka skuterków zdarzyło się wyprzedzić :)
    -Doprowadzenie go do dalszego stanu
    perfekcji.

  • Marzę o...

    Marzę o...
    -żeby benzyna była w cenie wody gazowanej:-)
    -zadbać o niego jak najlepiej
    -żeby z naszych dróg zniknęły skutery
    - Jeszcze o takim samym oryginalnym Ogarze 200 z rocznika 1990 no i o Simsonie 4 Enduro do kolekcji :)





    ***ZAPRASZAM DO WSTĘPOWANIA DO MOJEJ SPOŁECZNOŚCI!!!****



    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    ______________IIIIIIIIIIIII______________
    _VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_
    __VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV__
    ___VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV___
    ____VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV____
    _____VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_____
    ______VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV______
    _______VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_______
    ________VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV________
    _________VVVVVVVVVVVVVVVVVVV_________
    __________VVVVVVVVVVVVVVVVV__________
    ___________VVVVVVVVVVVVVVV___________
    ____________VVVVVVVVVVVVV____________
    _____________VVVVVVVVVVV_____________
    ______________VVVVVVVVV______________
    _______________VVVVVVV_______________
    ________________VVVVV________________
    _________________VVV_________________
    __________________V__________________

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Volkswagen Passat
  • Kawasaki ZX-10R
  • Simson S 51
  • BMW 6
  • Suzuki GS 500
  • WFM M06

Co robią kierowcy na PJ