Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1987 r.
Kętrzyn/Korsze
50 cm3
4 KM
0.00 s
Romet Ogar 200 jest dla mnie jedną z legend polskiej motoryzacji obok Junaka, WSK-i i innych wspaniałych motocykli. Wyznaję powiedzenie "jak się dba tak się ma" i tego należy się trzymać, gdy motor jest zadbany, zapłon i gaźnik wyregulowany, robi się regularne przeglądy zużywających się części, odpowiednio użytkuje to nie będzie nas zawodził.
Ogar 200 jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik (49,9 cm3) Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej.
Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1983-1990. Konstrukcja została oparta na modelu 50-T3 wyposażonego w silnik produkcji Zakładów Metalowych Dezamet typu 019, którego produkcję wstrzymano.
Rama powstała na bazie rometa 50-T3 z lat siedemdziesiątych. Jak na motorower dość wytrzymała, po 20 latach od wyjścia z fabryki nadal w bardzo dobrym stanie. Sporym udogodnieniem są duże, pojemne schowki boczne w których bez problemu zmieścimy klucze oraz inne drobiazgi :) Koła 17 calowe sprawiają, że trudno o wywrotkę wjeżdżając przypadkowo w jakąś dziurę. Hamulce bębnowe spokojnie dają sobie rade z wytracaniem prędkości.
Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 223. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika.
Romet został wyprodukowany w 1987, jest to mój 5 pojazd z silnikiem który dostałem od wujka za grosze.Jestem 3 właścicielem tego Ogarka jeżdżę nim od 2010 roku.Ogar w kwietniu 2010 roku przeszedł kapitalny remont silnika i wszystko było wymienione od podstaw.
Silnik
Jawa 223, po remoncie kapitalnym wszystkie części nowe,zmieniłem wał oryginalny Czeski,cylinder 60cm,nowy gaźnik.Nowy kosz sprzęgłowy i inne drobiazgi.
cylinder s60
- oryginalny Czeski wał
- zębatka 13 zębów
- odblokowany,oryginalny króciec bez żadnych przeróbek,który nie był silnik dławiony
Po remoncie od kwietnia nie miałem żadnej awarii oprócz wymiany świecy :)
Przód miękki ładnie się ugina a tył pracuje jak w niejednym simsonie !
Te amorki były wymienione od wski.
-Każda podróż jest wyjątkowa,która daje dużą frajde jazdy. Piękny dźwięk pyrkania 2 suwa oraz smuga dymu ciągnąca się za jadącym motorem, to lubię :)
-Moja podróż była udana jak zrobiłem trasę kilka razy w tych okolicach : : )
wiosna : Sątoczno,Skandawa,Barciany
wiosna,lato : Reszel
wiosna,lato,jesień :Drogosze,Kętrzyn ]
-Latem jeżdżony był nad jezioro Czerniki,Gierłoż :)
Jak sprawdziłem Ogarka to nie miałem awarii jechałem wolno aby tylko jego nie przegrzać.
Tylko robiłem kilka razy przystanek dla odpoczynku co 30 km.
Perspektywy
-dbać o niego tak jak teraz
-Pozostawienie ogara w takim stanie w jakim obecnie jest, poprawieniu jeszcze kilku szczegółów i zachowaniu go dla przyszłych pokoleń.
-Nie sprzedawać bo nic więcej mi do szczęścia nie potrzebne i w życiu bym go nie zamienił na innego. Taki oryginalny ogar zdarza się już rzadziej niż oryginalny Romet Chart!!!
Plusy :
+ bezawaryjność
+ duża moc jak na 40 letnią konstrukcję silnika
+ bardzo tanie części zamienne
+ ładny dźwięk
+ ma duże przyśpieszenie
+ podoba mi się jego konstrukcja
+ jak dla mnie o wiele bardziej wartościowy niż wsk-a czy inne cudo.
+ bezpieczny :D
+ wszędzie nim dojedziesz
+ dobry w każdą trasę
+ we dwóch pojedzie
+ wygląd
+ Zarejestrowany :)
Minusy :
- Uboga instalacja elektryczna :)
- brak kierunków
Osiągnięcia
-Ogarem raczej nie robię wyścigów, ale kilka skuterków zdarzyło się wyprzedzić :)
-Doprowadzenie go do dalszego stanu
perfekcji.
Marzę o...
-żeby benzyna była w cenie wody gazowanej:-)
-zadbać o niego jak najlepiej
-żeby z naszych dróg zniknęły skutery
- Jeszcze o takim samym oryginalnym Ogarze 200 z rocznika 1990 no i o Simsonie 4 Enduro do kolekcji :)
***ZAPRASZAM DO WSTĘPOWANIA DO MOJEJ SPOŁECZNOŚCI!!!****
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
______________IIIIIIIIIIIII______________
_VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_
__VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV__
___VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV___
____VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV____
_____VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_____
______VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV______
_______VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV_______
________VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV________
_________VVVVVVVVVVVVVVVVVVV_________
__________VVVVVVVVVVVVVVVVV__________
___________VVVVVVVVVVVVVVV___________
____________VVVVVVVVVVVVV____________
_____________VVVVVVVVVVV_____________
______________VVVVVVVVV______________
_______________VVVVVVV_______________
________________VVVVV________________
_________________VVV_________________
__________________V__________________