Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1990 r.
Białopole (LCH)
50 cm3
4 KM
0.00 s
Simson tak naprawdę należy do mojego dziadka. Kupiony w Skierbieszowie (niedaleko Zamościa) w 2001 r. za 1700 zł. Jak został kupiony to miał 11 lat i miał przebieg 7000 km z groszami. Simson jest w 100% oryginalny. Nie był nigdy malowany, nigdy nic nie było wymieniane w silniku. Silnik nigdy nie był rozbierany. Simson wzbudzał ciekawość u ludzi. Można zrobić mały remont, ale i tak się jeszcze dobrze spisuje. Jedynie co zostało zmienione to tylna opona, lusterka, zamek pokrywy, kranik i pływak. Wiele osób go chciało kupić, ale jednak nie był, nie jest i nie będzie na sprzedaż. Simson wzbudzał ciekawość u ludzi, dlatego że był kupiony jako drugi Simson w okolicy. Każdy się za nim oglądał. Ten egzemplarz jest już jednym z ostatnich S51. Posiada instalację 12V, światło stop przedniego hamulca, klakson przy kierownicy, światła stałe (po odpaleniu światła się świecą, nie trzeba ich włączać). Posiada również oryginalną boczną stopkę oraz blokadę kierownicy.
Nie było, nie ma i nie będzie. Wg mnie oryginałów się nie tuninguje.
Oryginalny w 100%. Nigdy nie rozpoławiany. Nigdy nie tuningowany ani remontowany. Nawet tłok i pierścienie są z fabryki! Cylinder nigdy nie przechodził szlifu. Jedynie pływak został wymieniony. Przebieg 20 tys. km i wciąż rośnie. Mimo przebiegu silnik pracuje świetnie i nie psuje się.
Typ - M541 4KF.
Pojemność skokowa - 49,8 ccm.
Moc maksymalna przy prędkości obrotowej (kW/KM) - 2,72/3,7.
Rodzaj chłodzenia - powietrzem.
Typ gaźnika - 16N3-4.
Rodzaj skrzyni biegów - z klinem przesuwnym.
Liczba biegów - 4.
Oryginalne. Z przodu miękkie. Z tyłu amortyzatory od MZ z 2-stopniową regulacją twardości.
Na tym Simsonie uczyłem się jeździć.
Pewnego dnia pojechałem tym Simem z kolegą do kościoła. Gdy już wyszliśmy z kościoła, odpaliłem go. Jednak z silnika zaczęło strzelać. Jedna z moich koleżanek zdziwiona spytała, czemu tak strzela. Więc siedliśmy i wracaliśmy. Zmuliło go trochę, ale na szczęście dało się jechać, bo wtedy nadchodziła burza.
Jak chodziłem do zerówki to pewnego dnia dziadek po mnie przyjechał Simsonem, żeby mnie odebrać ze szkoły. Akurat w tym samym czasie grupa chłopaków grała w piłkę. Jak tylko zobaczyli Simsona to nagle przestali grać i wszyscy stanęli na ogrodzeniu i podziwiali Simsona. Bezcenny widok.
Dbać, jeździć, nie sprzedawać. Tuningu optycznego i mechanicznego nie będę przeprowadzał. W przyszłości będzie remont silnika, ale zostanie 50ccm.
Plusy:
- 2T,
- niezawodny,
- zrywny,
- wytrzymały,
- mało pali,
- lekki,
- oryginał DDR,
- silny,
- niezłe przyspieszenie,
- Enduro,
- Niemiec,
- brak plastików.
- pomimo wieku lepszy od chińszczyzny.
Minusy:
- już ich nie produkują,
- brak części oryginalnych, a jak się trafią, to są drogie.
Wyprzedzenie Rometa skutera. Mój kolega ruszył Rometem i był jakieś 200 m od Simsona. Wtedy mój kolega ruszył Simsonem. Nie dość że go dogonił to jeszcze wyprzedził.
Ok. 1 km na zakręconym kraniku.
62 km/h na prostej. Raz, jak pierścienie nie brzęczały, to złapałem 65 km/h.
Mój brat kiedyś jechał nim 70 km/h.
Jedyny full DDR w okolicy.
Paliwie za darmo.
Lepszych polskich drogach.
Simson S70 Enduro full DDR.
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL 140 KM.
Jak tu jesteś zostaw komentarz.
Z góry dziękuję.
Ja NA PEWNO odwdzięczę się tym samym.
Zapraszam do komentowania moich pozostałych sprzętów.