Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1987 r.
Wrocław
50 cm3
4 KM
1.00 s
Simka kupiłem w wakacje 2010r. Na pierwszy rzut oka był w dosyć dobrym stanie. Lecz potem okazało się, że miał strasznie spierniczoną instalację elektryczną. We kwietniu 2011 udało mi się zatrzeć silnik, i z lekkich kłopotów, zrobiły się duże: po remoncie co chwilę się coś się działo, albo to nie palił, albo to biegi, więcej się napchałem niż najeździłem. Pod koniec marca 2012 roku udało mi się dostać oryginalny w pełni, nie rozbierany silnik z przebiegiem 10000km, lecz nie odpalany od ponad 15 lat. Po ściągnięciu głowicy, ukazała się piękna gładź cylindrowa :), łożyska nie miały luzów, wszystko było ok. Po 3 dniach czyszczenia, konserwacji i oceniania stanu silnika udało się go odpalić za 6 kopem (po 5 kopach zalało świecę, po wytarciu od 1 zagadał). Nabiłem już nim ok 200km i wygląda na to, że moje problemy się skończyły (przy starej jednostce przejechanie 100km bez awarii to był sukces :)) Trzeba przyznać, że przy oryginalnym secie i zębatce 18z zbiera się nie gorzej niż przy 60ccm i zębatce 16z. No i to, że jest w pełni oryginalny, to mam pewność co do części, nie to co przy tamtym silniku :)
tylko zębatka napędowa 18 zębów zamiast 15
Dawniej (stary silnik, który poszedł na \"dawce\":
Cylinder: CX szlif na 60ccm
Wał: Oryginał DDR
Gaźnik: 16n3-5
Zapłon: platyniarz
Zębatka: 16z
Skrzynia biegów: 4b
Łożyska: Skf
Teraz (nowy silnik full oryginał, nie rozkładany):
Cylinder: oryginalny, produkcji DDR szlif na 37,98
Wał: Oryginał DDR
Gaźnik: 16n3-2
Zapłon: elektroniczny (nigdy więcej ustawiania zapłonu!!!!)
Zębatka: 18z (nic nie zamula, zbiera się bardzo żwawo!!!!)
Skrzynia biegów: 4b
Łożyska: oryginalne, produkcji DDR
Miękkie, ale jest OK. Idealnie wybiera dziury i nierówności.
Przód i tył oryginał.
Trzeba by utwardzić tył, bo gdy ja jadę sam jest ok, lecz podwieźć już kogoś, to na wybojach cały czas dobija :/
Jak go kupiłem, i jechałem nim do domu (ok. 45km). Po 5km skończyła się benzyna (poprzedni właściciel uprzedził mnie o tym fakcie, że ma mało benzyny) i pchałem go ok. 2km do stacji benzynowej ;p
Hmmmm, jeszcze nie dawno miałem myśli, by się go pozbyć w tempie ekspresowym, lecz jak dostałem 100 razy lepszy silnik od mojego, a ja nie mam kasy by się na coś innego przesiąść, dlatego simek ze mną zostanie, prawdopodobnie nawet wtedy gdy kupię sobie większy motocykl, ponieważ za dużo kasy w niego władowałem :P
Na pewno muszę w nim zrobić instalację elektryczną, bo stara poszła z dymem, i położyłem \"mistrzowską\" instalację, gdzie mam tylko zapłon, światła, akumulator bez ładowania do kierunków (w domu go co wieczór ładuję, niezbyt to poręczne). Lecz z tym simek musi poczekać na wakacje :)
+komfort jazdy
+tanie części
+ludzie się gapią co się dzieje, jak jadę przez miasto ;p
-ostro wkurza jak coś się sypnie
-słabe osiągi (tak, tak, marudzę, lecz co poradzić gdy jeździ się również większymi maszynami, a ja nie mam kasy by zmienić na nowy??)
-Junak M10
-Suzuki Savage 650 LS
-Syrena 105
-Mercedes 190