Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1984 r.
Łódź
58 cm3
5 KM
0.00 s
Simson S 51 Electronic. Kupiłem go w dniu 26.05.2006r. Niestety był do kapitalnego remontu. Który samodzielnie przeprowadziłem. Po 150 kilometrach od zakupu padł silnik, a dokładnie wał. Musiałem zrobić kapitalny remont ponieważ także łożyska silnika były do wymiany. Wyremontowałem całą ramę wraz z elektryką. Pomalowałem go na żółto. W rzeczywistości prezentował się dużo lepiej. Ma 6 woltową instalację. Zrobiłem w nim kapitalny remont wszystkiego, dosłownie. Silnik pali z kopa. Miałem go przez ponad rok.
Polecam fora:
simsony.c0.pl
grupauc.net
simsony.net
Jeżeli już zajrzałeś/aś to zostaw jakiś ślad :)
- Cylinder S 60 Cross Impex
- wypełniacze wału
- polerowana skrzynia korbowa
- wypolerowane denko tłoka
- skrócona nóżka tłoka
- "poprawione" nóżki tłoka
- tłumik przerobiony na AOA
W efekcie różnica w mocy do seryjnego silnika jest kolosalna. Po prostu zwykły S 51 w porównaniu do mojego, nie jedzie. Bardzo dużo dało założenie porządnego cylindra S 60 Cross Impex (oznaczenia CX). Seryjny Simson ma 3.7KM, po tuningu szacuję jego moc na ok 5KM. Jest to moc jak najbardziej odczuwalna.
Zapłon elektroniczny, skrzynka 4 biegowa. Wszystkie nowe markowe łożyska PLL. Silnik jest jak nowy ;) Chodzi na mieszance 1:50 Do paliwa używałem oleju Castrol Garden Oil, który to olej polecam.
W przednim zawieszeniu nowe sprężyny i olej. Skok przedniego zawieszenia 130mm. Jest to wersja z gumami na lagach (zamiast harmonijki).
Jak go kupiłem, chciałem przestraszyć kumpla. Siedział jako pasażer. Nawet udało mi się go przestraszyć = zaliczyliśmy glebę :( Do dzisiaj nie chce ze mną jeździć.
Sprzedałem go w 2007r Po czym kupiłem innego Simsona.
Tanie i łatwo dostępne części. W sumie to bez awaryjny. Mało pali (2.5 litra na 100 kilometrów). Minusem było to że wszystko w nim było popsute lub zużyte. Po prostu był zużyty.
Osiągnięcia to można mieć na uczelni.