Warsztat Samochodowy
|
Spalanie oleju
|
Mam poważny problem z braniem oleju w Oplu Corsie B 1,4 16V. Prawdopodobnie jest to któryś z pierścieni. Czy ktoś się orientuje, czy można jeszcze uratować silnik? Czy trzeba grzać do mechanika i regenerować pierścień?
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
sprawdz swiece jak bedzie jakas w oleju to bedziesz wiedzial czy ci pali ja tak mialem
jeśli zimny silnik po odpaleniu kopci na niebiesko to będą uszczelniacze, a jeśli przy ostrym przyśpieszaniu to z kolei pierścienie
PRZEDE WSZYSTKIM SPRAWDZ CZY NIE GUBISZ GDZIES OLEJU
(PEKNIETA MISKA, PEKNIETA LUB STOPIONA ODMA, NIEDOKRECONY FILTR OLEJU LUB KOREK SPUSTOWY ITD)
JESLI JESTES PEWNY ZE NIE GUBISZ OLEJU TO
MOGA TO TEZ BYC USZCZELNIACZE ZAWOROW- ale najprawdopodobniej pierscienie.
Same markowe pierscienie nie powinny kosztowac wiecej niz 150-200zl.
ale jesli chodzi o wymiane to juz zalezy od tego jak dany mechanik sie ceni.
aaaaaa zalezy tez od silnika - bo jesli w silniku nie masz natryskiwaczy oleju skierowanych na tloki ( m.in.w duzych silnikach z grupy VW wlasnie takie sa)
to wtedy caly wal wraz z tlokami wyjmiesz od dolu. Ale jesli sa te dysze natryskowe to dolem wyjmiesz sam wal natomiast tloki wyjda gora po zdjeciu glowicy - a wtedy koszt naprawy wzrosnie, bo trzeba dac nowa uszczelke a i glowice by sie przydalo oddac do szlifu.
JESLI CHODZI O TANIE SPOSOBY TO BYC MOZE WYMIANA OLEJU NA GESTRZY (czyli zamiast syntetycznego - wlac polsyntetyk , albo jesli juz jezdzisz na polsyntetyku to wymienic go na mineralny)
WCHLANIANIE OLEJU WTEDY NA 100% SPADNIE ALE CZY BEDZIE TO ZNACZACA POPRAWA TO NIE WIEM.
JESLI CHCESZ SPRZEDAC SAMOCHOD TO WIEM ZE MOZNA DOLAC JAKIEGOS "GOWNA"(nie wiem jak sie to nazywa) I PRZEZ JAKIS CZAS BEDZIE OK - ALE TYLKO PRZEZ JAKIS CZAS.
JESLI TLOKI DA SIE WYJAC DOLEM TO MECHANIK NIE POWINIEN WZIAC WIECEJ JAK 200ZL ZA SAMA ROBOCIZNE.
BYC MOZE ZNAJDZIESZ JAKIEGOS CO ZA 100 ZL CI TO ZROBI - BO MAX ZEJSZIE SIE MU Z TYM 3-4 GODZINY