facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Pannonia T1 1962r

Oglądano już 25207 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Pannonia T1 »
  • Rocznik

    1962 r.

  • Właściciel

    moris

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Biała Podlaska

  • Pojemność

    250 cm3

  • Moc

    14 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Pierwszy motocykl który samodzielnie remontowałem. Wadliwy silnik wymagał niesamowitej cierpliwości w trakcie remontu i później w trakcie regulacji. Silnik pełen niespodzianek. Mimo wszystko prezentuje się pięknie, udało mi się zgromadzić wszystkie oryginalne elementy.

    Bieg jałowy w najniższym położeniu oraz wskazówka aktualnego biegu czyni ten motocykl IDEALNYM do uczenia jazdy tych fajniejszych koleżanek. :)

    I jeszcze jedno. Jest to model T2, lecz admini nie przewidzieli istnienia tego modelu.

  • Silnik

    Standardowy remont. Wymiana uszczelniaczy i łożysk. Regeneracja wału, szlif pod dobrej jakości tłok od MZ 250 polecam, sprawdza się pięknie, nie grzeje, nie puchnie, nie zaciera.
    Problematyczny jest automat biegów, ale po odpowiednim spasowaniu działa twardo, ale dokładnie i biegi nie wyskakują.
    Oryginalny gaźnik po wyregulowaniu i dorobieniu uszczelki dozownika też miesza bez zarzutów.
    Zapłon iskrownikowy, elektrykę da się poskładać na częściach chociażby od WSK. I nieprawdą jest że ładowanie to legenda. Legendą jest znalezienie odpowiedniego prostownika selenowego...

    Całość wypiaskowana, miejscami polerowana.

  • Zawieszenie

    Całkiem prosty przód. Tył miękki, a jak się dobrze poskłada amory to nawet trzymają kilkaset km olej i tłumią przyzwoicie.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Jedna wielka przygoda z wyskakującymi biegami i regulacją zapłon-gaźnik.

  • Perspektywy

    Nowe, chromowane obręcze i szprychy, polerka bębnów. Potrzebuje też 1 tłumika z oryginalnym chromem w dobrym stanie, ale o takie nie łatwo...

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    - przyjemna w prowadzeniu
    - wygodna pozycja kierowcy
    - tylna lampa typu "kulfon", prawie jak cadillac
    - kozacka wskazóweczka aktualnego biegu, która choć mało praktyczna, bo schowana pod gaźnikiem, budzi wielkie zaciekawienie
    - silnik wymaga bardzo dużej dokładności i dbałości o szczegóły, odpłaca się jednak bezawaryjnością, równomierną pracą, brakiem problemów z rozruchem
    - prestiż restauratora jeżdżącej, bezawaryjnej w 100% sprawnej Pańki (kto w temacie, wie o co chodzi)

    Minusy:
    - duże zużycie paliwa jak na pojemność 250ccm
    - wabik na wszelkiej maści żulerię z pod sklepów oraz ludzi lubiących wmawiać motocykliście, że nie wie na czym jeździ, bo to junak przecież...

  • Osiągnięcia

    Jeździ! Pali! Skręca! Czego chcieć więcej?

  • Marzę o...

    ...końcu zimy

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Yamaha Breeze
  • CZ 175/487
  • Romet Zetka 50
  • Derbi GPR
  • MZ ETZ 150
  • Yamaha YZ 426F

Co robią kierowcy na PJ