Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1990 r.
Poznań
3980 cm3
222 KM
369 Nm
9.00 s
Chwilowo znudziły mi się niemieckie wyroby i jako ósme auto w lipcu 2011 (przy przebiegu 215000km) kupiłem w Warszawie tego oto "kota".
Na razie jeszcze się nie "wgryzłem" w Jaguara, mam mieszane uczucia, z jednej strony jest to auto z gadżetami niespotykanymi w innych markach, bardzo nowoczesnym jak na swoje czasy silnikiem, a z drugiej strony niektóre elementy są archaiczne (np. nieregulowane zagłówki). Na pewno jednak jestem pod wrażeniem grubości blach poszycia zewnętrznego.
Felgi 17-sto calowe od modelu XJR z serii X300 + opony Pirelli 245/45R17 - 1cm za szerokie jak na ten model i czasem obcierały o plastikowe nadkola - tak niestety kupiłem, sam bym tak ciała nie dał.
Klasyczna rzędowa szóstka, jednak już 24V.
Chodzi jeszcze na syntetyku - 5W40.
Czarna skóra, drewniane stoliczki z tyłu, lusterko nawet w pokrywie schowka.
Zrobiła na mnie wrażenie klimatyzacja z regulacją wilgotności i przycisk zamykania wnętrza też bardzo mi się przyda.
Niezależne przód i tył, potężne wahacze, z tyłu półosie napędowe bez gumowych osłon i z przegubami Kardana - niespotykane w niemieckich autach z tego okresu.
6 głośników + jakiś archaiczny Blaupunkt na kasety.
Na razie nie było.
Zrobienie blach nadwozia na cacy, mechanika już jest prawie perfekcyjna, poci się jeden wężyk od wspomagania, który dostałem wraz z autem, nieszczelna jest klima (prawdopodobnie do wymiany chłodnica). Zawieszenie, wszystkie płyny, oleje i paski oraz hamulce są zrobione.
Jak zobaczę Jaguara na taksówce to go sprzedam :)
PLUSY: Wygląd nadwozia i wnętrza, trzymanie się drogi, poczucie solidności nadwozia, komfort resorowania.
MINUSY: Trochę ospała skrzynia biegów (ale to zapewne konkretnie mój model, gdyż tą samą skrzynię miałem w BMW 750), słabe trzymanie boczne foteli, duża średnica zawracania.
Wymieniłem sworznie przednich dolnych wahaczy, końcówki wydechu na zbliżone do oryginalnych, lusterko w pokrywie schowka, zaspawałem w dwóch miejscach podłogę.
1 mandat za prędkość :(
Znalezieniu perfekcyjnego blacharza i lakiernika...
Jaguarze mark X - z tego co wiem chyba największym wymiarowo modelu Jaga w historii.