facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Ford Fiesta 1990r

Oglądano już 3605 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Ford Fiesta »
  • Rocznik

    1990 r.

  • Właściciel

    elmek13

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Łódź

  • Pojemność

    2500 cm3

  • Moc

    170 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Dawno dawno temu za górami za lasami....Tfu to nie ta opowieść.

    I tutaj zaczyna się cała historia...Ale od początku.

    Blisko dwa lata temu przez przypadek trafiłem na ogłoszenie:

    Sprzedam Forda Fiestę Rok 1989. Moc 145 KM. Nie bita pierwszy właściciel.
    (Nie czepiać się mocy. Tak było w ogłoszeniu)

    Po naradzeniu się z dziewczyną na temat zakupu, doszliśmy do wniosku, że zakupimy to cudo (czerwone padło), pomimo licznych apeli o darowanie sobie „tego czegoś”, zwanego autem. Auto kupione na szybko i bez namysłu (pierwsze auto), ale liczyło się to, że w końcu mamy swoje małe, ciasne, ale własne auto.

    Tym sposobem staliśmy się właścicielami czerwonego auta o nazwie Ford Fiesta.

    A o tym, że auto ma turbinę i inne gadżety oraz usterki dowiedzieliśmy się później.

    Po wielu walkach z mechanikami, którzy bezradnie rozkładali ręce, trafiliśmy wspólnie w końcu na jednego, który okazał się obeznany w temacie. Prawda jednak wyszła na jaw po tym, jak wróciliśmy z wakacji własnym autem po raz pierwszy. Wydane zostało mechanikowi 3 tys., miał on zrobić kompletny remont silnika, jednak do tego nie doszło i auto jak jeździło słabo, tak jeździło dalej po „niby remoncie”.

    I tutaj wpadłem na pomysł, żeby przekopać Internet. Może jest jakiś klub który zna się na takim aucie jakie mamy. Tym sposobem trafiliśmy do klubu który znacie i w którym jestem po dzień dzisiejszy jest to: Fiesta Klub Polska
    (obecnie stowarzyszenie)

    W ten sposób poznałem przyjaznych mi ludzi. Lubiących i ceniących sobie markę Forda pomimo jego wad, chcących się wyróżniać czymś od innych.

  • Tuning

    Zmieniona cała buda od MK3 1.1, ponieważ w starej były \\\\\\\"mobilne mrówki\\\\\\\" dziury itp. Założenie lamp dymionych, reflektory przednie regulowane elektrycznie, założona cała elektryka od XR2i bogatszej wersji. Fotele Recaro, trafiły z powrotem do auta. Przyciemnione szyby boczne oraz tylna szyba na klapie.Zostanie założona, też pół klatka, oraz zawieszenie gwintowane przód i tył. Skrzynia będzie od Escorta 16V. Dojdzie też tzw. szpera co poprawi jazdę auta. Założona też została inna maska do auta z lekkim badlookiem.Co widać na fotkach.

    - założone halogeny ( prawie po roku czasu) Wszystkie świecą.

    - dokładka pod zderzak od golfa

    - nowa antena do radia

    - radio i głośniki ( w końcu)

    - otwieranie tylnej klapy bez względu czy jest kluczyk w stacyjce czy nie

    - zawieszenie gwintowane znalazło się na aucie

    - 15 calowe felgi Momo wróciły na swoje miejsce

    - nowy zderzak bez rowka pomalowany pod kolor auta

    - atrapa grilla ( powiedzmy ) pomiędzy zderzakiem a maską

    oraz kilka nowych modów już wkrótce.

  • Silnik

    Silnik był 3 lub więcej wymieniany. Początkowy pierwszym silnikiem, był oryginalny CVH RS Turbo 130 KM. Następnie przyszedł czas na Mondeo 2.0 a na samym końcu (czego nie podejrzewałem) silnik od Focusa 2.0 2000 Black Top i chyba na tym koniec...i końca nie widać.

  • Wnętrze

    Utrzymane w kolorze czarnym, XR2i, tzw. Tygryski (podobno rarytas) Pół klatka na stanie.

  • Zawieszenie

    Sportowe, obniżone. Wzmocnione rozpórkami przednią i tylną.

    Zawieszenie gwintowane przód + tył.

  • Car Audio

    Radio + głośniki w drzwiach. Więcej nie potrzeba.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Wiele by opisywać. Przygoda to taka jak się pierwszy raz autem przejechałem z silnikiem Focusa. Sporo przygód też przeżyłem z ludźmi z Fiesta Klub Polska.

  • Perspektywy

    Czas pokaże... bo są plany przyszłościowe ale są.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Strasznie trzyma się drogi, minusem jest to, że trzeba daleko jechać, żeby pobawić się bezpiecznie autem. Np tor Poznań, lub Wrocław.

  • Osiągnięcia

    W tym roku na zlocie wiosennym a Debrznie u Tomasza Kuchara, mechanik ten od Fiesty zajął 1 miejsce w klasie Power Sport na KJS. Na nowym silniku. Auto przez cały zlot i powrót do domu, sprawowało się bez problemów. Zużycie paliwa zaskoczyło nas wszystkich, Zatankowany na full w Debrznie za 150 zł, wróciłem do domu oddalonego 300 km na połowie zbiornika czyli 75 zł. Spalanie wyszło mniejsze niż wszyscy myśleli.

    w 2011 roku, na zlocie, fiesta zajęła drugie miejsce na 400 m w klasie sport.

  • Marzę o...

    Zakończeniu w końcu projektu. :)

Komentarze (8)

  • 2011-07-14 14:09:03

    Dobra fiesta pozdrawiam zapraszam do mnie

  • 2011-01-12 16:48:56

    dobra fiesta max za nią pozdro

  • 2010-08-01 23:41:22

    Fajne autko:) Świetny kolorek i super felga:)
    Powodzenia w dalszych planach związanych z przeróbką auta...

  • 2010-07-05 12:24:32

    no no fajna fiesta dobra na rajdy :D
    Zapraszam do mnie

  • 2010-07-05 11:49:09

    No fordzik super, ;) 6/6 ;) wpadnij do mnie ;D !

  • 2010-01-21 22:31:14

    Mały ale wariat :) Ładnie się prezentuje.

  • 2009-11-29 12:07:38

    Bardzo fajny samochodzik :) Fajnie się prezentuje - widac ze zadbany Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

  • 2009-11-29 10:37:37

    ładniutki a serducho ma super co do wagi autka nieżle musi zapierdzielać.pozdro

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Yamaha Aerox 50
  • KTM 125 EXC
  • Peugeot Buxy
  • Romet Komar
  • Citroen XM
  • Yamaha YZ 426F

Co robią kierowcy na PJ