Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1993 r.
Olszyna
2000 cm3
148 KM
183 Nm
8.40 s
Moim poprzednim autem było Tipo 1.4. Zakochany w tym samochodzie kupiłem sobię unikatową wersję Fiata Tipo SEDICIVALVOLE.
Wspaniale auto z dużym potencjałem. Po zakupie zrobiłem mu gruntowną renowację. Generalny remont podłogi (wycinanie i dopasowywanie paneli podlogi). Wszystko wyszło jak fabryczne. Auto zakonserwowane w całości.
Auto z najbogatszym wyposażeniem, o tym szczegółowo póżniej.
Jako takiego tuningu nie przewiduję samochód ma być unikatowy i zachowany w oryginale. Możliwe sa drobne zabiegi upiększające, ale bez zbędnej ingerencji.
Silnik 2.0 16V spisuję się znakomicie. Olbrzymia moc i wielka satysfakcja z jazdy.
Jeżeli zajdzie konieczność wymiany panewek, czy wału to możliwe, że pokuszę się o zakucie dolu silnika, ale oby nie było takiej konieczności.
Wnętrze sportowe, wygodne. Licznik inaczej niż w innych wersjach tipo wyskalowany do 260km/h. Wiczniki ciśnienia i temperatury oleji, temperatura wody.
Najważniejsze we wnętrzu są fotele RECARO z regulacją w pionie, poziomie, z wysówaną podkładką podudziową. Kiezownica mniejsza i grubsza niż standardowo montowana w Fiatach firmy MOMO (skórzana). Gałka zamiany biegów skórzana Abartha. Materiały deski rozdzielczej wykonane z dość miękkich i sympatycznych, dobrze spasowanych plastików – o niebo lepsze od wersli starszych.
Poza tym takie dobrodziejstwa jak elektrzyczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka. Była kiedyś klima (mam zamontowany kompresor). Wspomaganie kierownicy.
Z zawieszeniem jeszcze nie walczyłem, bo nie było czasu. Do naprawy mocowania tylnych wahaczy, oraz stabilizatora z przodu.
Koła 15” Abharta opony 195/55 z przodu, 195/50 z tyłu.
Zawieszenie dość twarde i fajnie trzyma w zakrętach, gorzej jest na dziurach, ale w końcu to auto sportowe.
Narazie brak
Powrót po zakupie do domu i brak prondu na autostradzie A4. Brak pasa awaryjnego. Do najbliższego 300m pod górę. Przałem go z 200m i wysiadłem kompletnie. Na szczęści kierowcy TIRa mi pomogli. Taka to była przygoda...
Doprowadzenie auta do stanu fabrycznego:D
Plusy
- mocy silnik
- twarde zawieszeniu
- przestronny
- dość tanie części
- wygłuszony w środku
Wady
-narazie brak
jest potencjał ,tylko dobrze go wykorzystaj