Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:

1993 r.
70 cm3
8 KM
0.00 s
SKUTER Z WIELKIM ŻALEM SPRZEDANY.
Aprilka z zacnego rocznika 1993 (tzw pierwsza wersja). Zakupiona z Allegro w dość żałosnym stanie, z na wpół zatartym silnikiem, który i tak umożliwił mi ponad 130 kilometrowy dojazd do domu po zakupie! Poprzedni właściciel zataił wszystko co mógł, włącznie z żarówką mocowaną na ... plaster;) Obecnie silnik jest po dotarciu i nie sprawia problemów. Może tylko to, że zimny trochę gorzej odpala z rozrusznika ale to częsta przywara większej pojemności i silnika z dobrą kompresją! Wszelkie wady zostały trwale i profesjonalnie usunięte.
Stan obecny nieco różni się od prezentowanego na fotkach, np. zniknęło przyciemnienie lamp (wymóg badania technicznego).
Zawsze podobał mi się ten model w pierwszej wersji nadwoziowej i zawsze celowałem w zakup tego sprzętu, więc można powiedzieć, że jest to wymarzone moto!
Wymiana silnika, napędu (wariator, przekładnia, sprzęgło, praktycznie wszystko prócz ... paska, który jest w świetnym stanie), uszczelniaczy.Świeca, zapłon NGK. Olej full synthetic.
Wymiana części elektryki i innej drobnej mechaniki np. linka prędkościomierza i napęd licznika.
Całość robiona pod kątem trwałości i niezawodności - nie jestem fanem kosmicznego tuningu dla nieziemskich osiągów. Skuter jest aż do przesady zrywny! W mieście żaden pojazd nie ma szans! Skuter przyspiesza niesamowicie i płynnie aż do maksymalnej prędkości!
Dzisiaj Aprilia jest niezawodna i pozwala mi np. w dowolnym momencie wsiąść i pojechać na przykład nad morze! Jestem jej pewny a chyba tego się oczekuje od pojazdu!
Zestaw Polini 70 cc Sport na oryginalnym gaźniku Dellorto 12 mm - wystarcza w zupełności a po dotarciu zauważam zmniejszenie spalania paliwa! Bardzo porywczy. Nie przegrzewa się, choć i tak poprawiam chłodzenie (sezon 2012) przez wymianę wentylatora, uszczelnienie obiegu powietrza, zamontowanie chwytaka i zastosowanie w podwoziu kanałów pcv wydmuchujących gorące powietrze z okolic silnika.
Kanapa obszyta skórą.
Każde zawieszenie będzie niewystarczające na polskich drogach ;(
Sony Walkman i dobre słuchawki!
1. Powrót do domu tuż po zakupie. Piękny pochmurny dzień i nieznana trasa na nieznanym moto ;) Ponad 130 kilometrów sam na sam z nowa maszyną!
2. Wyjazd do rodzinnego miasta tuż po nocnej zmianie i powrót tego samego dnia - łącznie 388 kilometrów wspaniałej przygody! Spałem tego dnia tylko godzinę. Po powrocie znajomi śmiali się, że mam już zaprawę przed Dakarem ;)
3. Pitstop na trasie: zgubiłem niskie obroty, czyszczenie i regulacja gaźnika w lesie ;) 25 minut i jazda dalej!
4. Jazda w deszczu i burzy! Wbrew pozorom daje dużo frajdy, głównie dlatego, że Aprilce deszcz zupełnie nie przeszkadza! Natomiast jazda przez las nocą w czasie burzy to kwintesencja przygody motocyklowej! Takie rzeczy pamięta się długo.
5. Jedna z ostatnich przejażdżek w 2011 roku: runda po okolicy Bydgoszczy późnym wieczorem. Trasy znane z eskapad kolarskich, odkryte nocą na nowo! Po przejażdżce, w czasie parkowania ... przepaliła mi się żarówka w przedniej lampie, co udowodniło mi sens starego porzekadła, że głupi ma zawsze szczęście.
Jeśli chodzi o obecny sprzęt, to czeka go malowanie i poprawa efektu wizualnego. Moto jest aż tak dobry, że nie przychodzą mi do głowy jakieś istotne plany tuningowe. Jedynie drobny tuning optyczny: kierunki, naklejki, paski na obręcze i podobne pierdoły.
Zalety:
-świetny, dynamiczny silnik 2T;
-akceptowalne spalanie;
-wygoda podróży;
-podatność na modyfikacje;
-duże koła 13 cali.
Wady:
-trochę słabe oświetlenie ale daje radę;
-złe prowadzenie poza szosą;
-słaby skręt.
1. Wygrany wyścig z TIR-ami na trasie Osielsko - centrum Bydgoszczy.
2. Kilka bardzo długich tras.
3. Pierwszy upadek (na szczęście szkody niewielkie).
4. Pierwsza złapana guma.
5. Dołączenie do motocyklowej braci i czerpanie radości z jazdy!!!
Spełniło się!