Warsztat Motocyklowy
|
Urwany gwint
|
zakręcałem nakrętke przy tylnim resorze no i się urwał gwint :( i tu pytanie: czy ta śruba zaznaczona na zdjęciu jest wymienna, bo jej nie mogłem niczym odkręcić? (być może że nigdy nie była wykręcana albo coś)
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Jeśli gwint się zerwał można spróbować go odratować stosując odpowiednią narzynkę. Inne wyjście -przerób ją na 8mm i po zabawie. Załóż tylko powiększoną nakrętkę żeby główka amortyzatora miała odpowiednie boczne oparcie i myślę że nie będzie z tego tytułu większych problemów. Możesz też obciąć cały ten element, wywiercić dziurę w pozostałej części, nagwintować, wkręcić odpowiednio dorobioną przez tokarza szpilkę i będzie jak w oryginale tyle że dużo zabawy.
Jak będziesz spawał śrubę uszkodzisz lakier !!!
Jak będziesz chciał gwintować będzie za krotka !!!
Ja Ci proponuję obciąć śrubę przy zgrubieniu, zrobić otwór pod gwintownik 10 mm i wtedy masz dwa wyjścia :)
1. Wkręcasz nawą szpilkę :)
albo
2. Przykręcasz resor do ramy odpowiednio długą śrubą :)
Dodam że dobrze jest poszukać twardszej śruby np. 10,8 żeby jej resor nie zgioł .
tyle że połowa jej długości się złamała, a gwintowanie musi mieć 10mm żeby pasowało :\ trzeba będzie zrobić tak jak mówią Cross3R i andre1311
nagwintuj ta starą śrubę i zakręć bez podkładki
weź szlifierke kątową i upierdyl tą śrube,następnie musisz wspawać nową. zero filozofi
popieram kolege przedmowce ;)
Śruba nie jest wymienna, więc są 2 rozwiązania:
1.Uciąć tę śrubę i wspawać nową.
2.Spiłować ją pilnikiem na mniejszą średnicę i nagwintować (tam jest chyba śruba 10 mm, więc spokojnie można przerobić ją na 8).