Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2002 r.
Dzierżoniów
70 cm3
15 KM
0.00 s
Derbi jeżdżona jest głównie na SM ale raz na jakiś czas zdarza się wypad w błoto gdzie radzi sobie znakomicie jak na 70cc.
W mojej Sendzinie siedzi cylinder Airsal Sport 70, wał Hebo (nie pamiętam modelu), gaźnik Dell'orto 19mm, rozwiercony filtr powietrza, odblokowany wydech.
Z kosmetyki to koła SM w polerce i malowanie ramy na początku sierpnia.
W Sendzie siedzi silnik EBS - mało awaryjna jednostka generująca w miarę dużą moc. Łatwa w naprawie, łatwo dostępne części.
Stawianie na koło? Żaden problem dla Sendy.
Silnik jest naprawdę idioto odporny i wybacza katowanie, zbijanie nagle biegu itp. (w granicach rozsądku).
Zawieszenie to największy + tej Sendy.
Lagi SHOWA robią swoją robotę i znakomicie tłumią nierówności jak i większe wyboje. Jest to zawieszenie jak w rasowym crossie - jedna laga służy do tłumienia nierówności a druga jako rzeczywisty amortyzator.
Tylny amor też robi robotę ale minusem jest simerblok na mocowaniu amora do wahacza.
Jak już wspomniałem jeżdżę głownie na SM po mieście ale czasami zdarza się wypad w góry czy na pole gdzie Senda daje rade znakomicie.
Idealne na pierwsze biegowe moto bo skrzynia jest tzw. debilo odporna,
ma moc więc spokojnie zaspokoi potrzeby 16-18'sto latka, jest prosta w budowie, lekka, ma pięknie "chodzące" zawieszenie, łatwo dostępne części czynią go idealnym dla początkującego motocyklisty.
Minusy? Wg. mnie jedynym minusem są przykrótkie biegi.
Nauczenie się jazdy na biegówce.
Suzuki dr400 lub Honda CRF450 w SM no i Ducati HyperMotard 1100 EVO :D