Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2015 r.
Warszawa/Bremen
499 cm3
28 KM
0.00 s
Motocykl Royal Enfield Classic Chrome 500 z 2015 roku, pierwsza rejestracja w maju 2016. Nie jest to typowy motocykl retro, ponieważ większość detali konstrukcyjnych znana jest jeszcze z lat 50., a motocykle znajdują się od tego czasu z relatywnie niewielkimi zmianami w ciągłej produkcji.
Krótka historia marki:
Pierwszy motocykl Royal Enfield został wyprodukowany w 1901 roku. Jest to najdłużej w świecie produkowana bez przerwy marka motocykli. W ramach reparacji postkolonialnych w roku 1955 otwarto w Madrasie w Indiach fabrykę Royala Enfielda, przy czym do początku lat 70. równolegle produkowano motocykle tej marki także w Wielkiej Brytanii. Enfieldy odegrały też ważną rolę w wojnach indyjsko-pakistańskich, być może przeważając szalę zwycięstwa na stronę armii indyjskiej :)
Zakaz tuningu pod karą dożywocia w zakładzie karnym dla recydywistów!
Jednocylindrowy, czterosuwowy. Moment obrotowy 41,4 Nm przy 4000 obr./min. Skok tłoka 90 mm przy średnicy tłoka 84 mm (marzenie spełnione!). Układ wtryskowy KEIHIN, sonda lambda, katalizator, norma spalin Euro 3. Skrzynia biegowa pięciobiegowa (chodzi jak masło), sprzęgło mokre siedmiotarczowe (też masełko). Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego.
Przód: zawieszenie hydrauliczne teleskopowe o skoku 150 mm.
Tył: Wahacz wleczony, stalowy, amortyzatory olejowo-gazowe.
Funkcja zawieszenia obu kól bez zarzutu!
Każda jazda jest pamiętną przygodą!
Niezliczone...
Minusem na długich dystansach jest prędkość maksymalna na autostradzie, wynosząca 100 (no może w porywach 110) km/h. Motocykl rozpędziłem co prawda do ponad 130 km/h, ale wibracje nie dają wtedy żyć. Plusem jest jednak to, że tysiące zalet pozwalają szybko o tym zapomnieć i pomagają koncentrować się na walorach motocykla, co jest w jeździe zdecydowanie ważniejsze, nawet, a może głównie, podczas długich podróży!
Były, są i będą!
Trzeciej wyprawie do Wielkiej Brytanii, tym razem na Royalu!