Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2007 r.
Warszawa/Bremen
650 cm3
48 KM
0.00 s
Współczesna Jawa 650 Classic (typ 836.0) z wózkiem bocznym Velorex 565. Jawa obecnie porusza się głównie po drogach niemieckich, choć była już i będzie jeszcze nie raz jechała o własnych siłach do Ojczyzny swojego właściciela.
Nie jestem zwolennikiem modyfikacji i poprawek fabryki. Wykonuję je tylko wtedy, kiedy jest to konieczne. Do mojej Jawy zamontowałem elektroniczny obrotomierz i licznik firmy DAYTONA Nano 2 (dwa osobne urządzenia), ponieważ nie jest oryginalnie wyposażona w obrotomierz, a licznik pokazuje prędkość zbyt niedokładnie jak na moje oczekiwania.
Ponadto został zamontowany amortyzator skrętu od Mercedesa, ale to już nie mój wymysł, a biurokracja niemieckiego TÜV-u.
Rotax Bombardier 650, montowany m.in. w BMW F650, oraz Aprilia Pegaso 650. Jednocylindrowy, czterozaworowy, pięciobiegowy. Podobno bardzo solidna konstrukcja, osiągająca wysokie przebiegi. Na razie ta teoria zdaje się potwierdzać.
Jeździć, jeździć, jeździć, kiedy tylko czas pozwoli!
- Brak sieci serwisów. Nic dla kogoś, kto nie umie sam wymienić oleju. Można serwisować u dealera BMW, ale nie pytajcie mnie o ceny :)
- Wykonanie pozostawia wiele do życzenia, ale na szczęście są to detale do ogarnięcia. Tam coś odleci, tu się jakaś śrubka odkręci... Ogólnie motocykl trzeba trochę "dorobić", ale efekt jest później jak najbardziej trwały. Widać w nim poprostu trochę czeskiej mentalności (podobnej zresztą do polskiej)
- Wibracje silnika mogłyby trochę mniej dawać się we znaki, jak na mój gust
- Dosyć głośna skrzynia biegów przy zmianie przełożenia, ale sporo motocykli ma takie objawy
- To co, pisać o tym tłumiku, czy nie? Jest to tłumik z katalizatorem spalin. Jest duży, ale taki poprostu jest. Na żywo wygląda na pewno lepiej niż na zdjęciach. Mi się podoba. Daję minusa, bo tak chce mainstream :)
+ Komfortowa jazda, dobre przyspieszenie, motocykl nadaje się na dalsze podróże
+ Spory bak paliwa (prawie 20 litrów)
+ Wzbudza spore zainteresowanie na ulicach, parkingach i zlotach. Na pewno jest motocyklem "egzotycznym" :)
+ Serwisowanie jest dosyć proste. Nawet średnio zaawansowany majsterkowicz powinien być w stanie ustawić n.p. luz zaworowy, co mi też się udało, o wymianie oleju nawet nie wspominając
+ Bardzo dobra dostępność części do silnika. Klocki hamulcowe i tym podobne też da się znaleźć. Reszta niestety tylko z Czech.
+ Na razie niezawodny
+ Ma u mnie dożywocie