Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1999 r.
Warszawa
500 cm3
50 KM
5.00 s
KLE 500 sprzęt godny zaufania, zrobiłem nim kiedyś 800 km na raz, i spisał się doskonale, po za bolącym tyłkiem jak Jasna cholera, to pełna satysfakcja z jazdy, bardzo dynamiczny silnik pozwalający przyśpieszyć do 100km/h w 5 s, z malutkim plusem, maksymalna prędkość, z jaką jechałem w tej trasie to 180km/h pod lekki wiatr, czułem, że można była więcej, nie wiele więcej, ale jednak więcej.
Co prawda przy prędkości przekraczającej 140km/h lekko wozi przodem, który zaczyna tracić przyczepność, ale wystarczy lekko przesunąć się do przodu i problem mamy z głowy, zresztą po przekroczeniu 140km/h warto schować się za owiewkę hehehe.
Niestety jak na 500cm i 50KM to silnik jest paliwożerny 6L z okładem to sporo, ale nie uważam, iż to zbyt wygórowana cena w zamian za przyjemność z jazdy.
W czasie tej wyprawy miałem pewne kłopoty z temperaturą silnika, szczególnie jak wpadałem do miast i stawałem na światłach, ale okazało się, iż porządne mycie chłodnicy z wierzchu wystarczyło i całkowicie zlikwidowała ten kłopot.
Do czego jeszcze można się przyczepić po za wąskim twardym siodłem?
Przy obrotach przekraczających 7 tyś da się odczuć przenoszone drgania na ramę z silnika, nie są one mocne, to raczej delikatne mrowienie odczuwalne na kierownicy i podnóżkach, i raz ona jest raz nie, ale da rade się do tego przyzwyczaić.
Co jeszcze, a no są jeszcze delikatne stukania na wolnych obrotach, i chodzi tu raczej o moment, gdy mamy poniżej 5 tyś obrotów i przyśpieszamy, po przekroczeniu 6 tyś całkowicie przestają być słyszalne, podobno taką charakterystykę pracy mają silniki Kawasaki, ale nie wiem czy to prawda czy coś u mnie jest nie tak?
Ogólnie bardzo chwale sobie tą maszynę, uważam ją za niezawodną i wszechstronną, nadaje się zarówno w lekki teren jak i dalekie trasy asfaltem.
Nie ma i tak pozostanie :-)
Silnik został zmodyfikowany pod kątem odmiennych warunków w jakich będzie musiał pracować. W wyniku zmian w fazach rozrządu moc silnika spadła z 60 do 50 KM lecz moc maksymalną osiąga już przy 8500 obr/min zamiast 9800 jak w GPZ Ciekawostką może być fakt że tego samego silnika Kawasaki używa w modelach choppera EN 500 i naked bike ER-5. jak widać jest to silnik uniwersalny. Jest to dwucylindrowa jednostka rzędowa o przeciwbieżnym ruch tłoków (w wyniku przestawienia czopów wału korbowego o 180 stopni). Aby drgania utrzymać na rozsądnym poziomie zastosowano w przedniej części silnika wałek wyrównujący napędzany kołami zębatymi od wału korbowego. Pomiędzy cylindrami znajduje się łańcuch napędzający oba wałki rozrządu. Po dwa zawory ssące i wylotowe na cylinder otwierane poprzez rozwidlone dźwigienki zaworowe. Jak przystało na nowoczesną jednostkę napędową chłodzenie odbywa się za pomocą cieczy (pompa wodna znajduje się w przedniej części silnika. Silnik zasilany jest dwoma gaźnikami podciśnieniowymi firmy Keihin o średnicy przelotu 34 mm. Skrzynia biegów, dzięki sześciu przełożenia pozwala KLE 500 wybrnąć z każdej opresji. Biegi przełączają się precyzyjnie i bez większego wysiłku.
Zawieszenie spełnia bardzo dobrze swoje zadanie ale tylko kiedy jedziemy sami, we dwójkę jest już trochę gorzej.
Ja skupie się na tym co odczułem przy jeździe solo bo raczej tak jeżdżę.
Bardzo dobrze wybiera nierówności na drodze, amortyzatory działają płynnie i wychwytują praktycznie wszystkie drgania, nie ma nieprzyjemnych uderzeń, idealnie nadaj się zarówno w lekki teren jak i na daleką trasę asfaltem.
Jeśli komuś zależy na wszechstronnym motocyklu, i nie jest fanem prędkości zbliżonych do światła to będzie zadowolony.
Była taka jedna podróż całkiem krótka, bo z działki do domu jakieś 38km, ale lało jak jasna cholera, wszędzie pełno kałuży, i chlapiących na wszystkie strony samochodów, jazda polegała na lawirowaniu między kałużami, oraz wypatrywaniu ich na drodze i obliczaniu prędkość, drogi i przyśpieszenia bym mógł wyprzedzić, bądź minąć następny samochód nie będąc spłukany z motocykla przy okazji. Raz mi się nie udało i gdy mijałem TIRA poczułem się jak g.....w klozecie, gdy ktoś wciska guzik na spłuczce hehehehe, po powrocie do domu nawet gacie miałem mokre hahahaha.
Kawasaki KLE 650
+ elastyczny silnik
+ dobre przyśpieszenie
+ wysoka pozycja ułatwiająca ogląd sytuacji na drodze
+ wąska sylwetka przydatna w zdobywaniu pozycji lidera na skrzyżowaniach
+ wszechstronność
- zużycie paliwa
- mała popularność ( mało części )
- twarde wąskie siodło
- brak wskaźnika temperatury
zakup KLE 500
Wypad na kilkanaście maszyn w trasę.
mało części chyba żartujesz ten silnik był w wielu motocyklach więc części mechanicznych.A reszta zawsze można sprowadzić :)
Super klekocik :)
wypas maszyna,ładna i zadbana, zapraszam do obejrzenia moich pojazdów.Życzę szerokości, dobrych dróg i niezapomnianych przygód;)
zgadzam sie z twoim opisem kle wymiata:)hehe pozdro i szerokościżycze:)6/6mma prośbe morzes zmi napisac jak działą kranik znaczy na jakiej pozycji jest rezerwa itp.
Super bojawa maszynka
podoba mi sie bardzo może kiedys sobie kupie;p pozdrawiam
Kurcze piszemy na forum, a nawet Twego sprzęta nie oceniłem :)
Co ja moge powiedzieć o Twoim sprzęcie:) hmmm cud miód i orzeszki ... mam nadzieję, że kiedyś się taki przejade :)
Pozdro z lewej !
fajna maszyna zapraszam do skomentowania mojej!!
hmmm Kle cos pieknego Pozdro
Bardzo fajny sprzęt. I ten kolorek:D Udanych podróży zycze:)
szerokosci zycze
pozdr
Fajny.
Fajny, kiedys myślałem o takim. Wszechstronne moto, mój kolega pojechał na takim w podróż do Iranu, więc napewno godny zaufania sprzęt.
Pzdr!
Fajne kle, miałem do wybory kle i pegaso ale wybrałem pegaso bo z wyglądu mi bardziej pasowało i w tym przedzieale cenowym było to chyba nejleprze wyjście ;) Napisz jak ci sie to Żółte szaleńswto sprawia bo jestem ciekaw
Ładna Kawka :)
Trochę podobieństwa ma do mojej Aprilki.
Ogólem podoba mi się :)
Pzdr. Vb
Świetny moto. Takiej Kawy jeszcze nie widziałem.
Pozdro
SUPER MASZYNA 10/10.ZAPRASZAM DO MNIE:)POZDRO
Piękny motocykl ! Mój klimat ;) Pozdrawiam!
hehe niezly kolor, nie widzialem jeszcze zoltego klekota : ) ale prezentuje sie calkiem fajnie , ladnie zadbany i oby tak dalej !!
fajne kawasaki zapraszam do mnie
super kawasaki, dbaj o niego. Szerokości i zapraszam do mojego simka
super piękny kolorek:) wpadnij do mnie i zostaw koma
Spox bryka bardzo zadbana ładny kolor duże osiągi daje 10/10 Oceń moje moto
Suuuper sprzęcik.... :) PoZdro i Szerokości życzę hehe :> I zaPraszam do obejżenia mojego Simsona Streeta :DD
Super sprzęcik i fajny kolorek 6/6 pozdro
i zapraszam do skomentowania mojej NSR-ki
hhmmmmm moje marzenie :P fajna maszyna 6/6 pozdro i zapraszam do mnie!!