Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1998 r.
Połaniec
500 cm3
55 KM
5.00 s
Silnik
Typ Czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie rzędowym
Chłodzenie cieczą
Rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa 499 ccm
Średnica x skok tłoka 74 x 58 mm
Stopień sprężania 9,8 : 1
Moc maksymalna 37 kW (50 KM) przy 9000 obr/min
Maksymalny moment obr. 45 Nm przy 7200 obr/min
Zasilanie Dwa gaźniki Keihin CVK 34
Smarowanie Obiegowe, pod ciśnieniem z mokrą misą olejową
Rozruch Elektryczny
Alternator 238 W
Zapłon CDI
Przeniesienie napędu
Przeniesienie wstępne Łańcuch zębaty
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6 - stopniowa
Przełożenia 1:2,57; 2:1,72; 3:1,33; 4:1,13; 5:0,96; 6:0,85
Przeniesienie końcowe Łańcuch o-ring 2,47
Podwozie
Rama Stalowa, podwójna, zamknięta
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 37 mm, skok 140 mm
Zawieszenie tył Wahacz stalowy, dwa elementy resorująco-tłumiące, skok 80 mm
Hamulec przedni Tarcza 280 mm, dwutłoczkowy zacisk
Hamulec tylni Bęben 160 mm
Ogumienie przód 110/70 - 17
Ogumienie tył 130/70 - 17
Wymiary i masy
Długość 2070 mm
Szerokość 730 mm
Wysokość 1070 mm
Wysokość siedzenia 780 mm
Rozstaw osi 1430 mm
Masa sucha 174 kg
Masa do jazdy 193 kg
Maksymalna masa całkowita 375 kg
Dane obsługowe
Przegląd techniczny Co 6000 km
Wymiana oleju Co 6000 km
Olej 10W40
Ilość oleju 3,4 l
Obroty biegu jałowego 1200 +/- 100 obr/min
Zbiornik paliwa 16 l
Rezerwa 3,5 l
Osiągi
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5 s
Średnie zużycie paliwa 5,5 l/100km
Rama motocykla to klasyczna, rurowa, zamknięta konstrukcja wykonana ze stali. Choć nie jest ona mocno wyeksponowana, to ładnie obejmuje silnik i nadaje sylwetce motocykla proporcjonalności i zwinności. Rama dysponuje sporym zapasem wytrzymałości i nawet po pogięciu lag przedniego zawieszenia w kolizji, motocykl nie jest z góry skazany na złomowanie, gdyż wymiana rur zawieszenia przywraca mu najczęściej pełnię sprawności. Nie zwalnia to oczywiście użytkownika z konieczności pomiaru ramy po takim zajściu przed ponownym użytkowaniem motocykla.
Przednie zawieszenie to klasyczny widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 37 mm. Niestety podzespół ten nie dysponuje żadną możliwością regulacji, a bardzo by się ona w ER5 przydała, jako ze fabryczne nastawy są zbyt „miękkie”. Sam widelec jest zbyt delikatny, co przy miękkich sprężynach powoduje brak stabilności przodu przy energiczniejszych manewrach lub dużych prędkościach.
Zbyt miękkie zestrojenie to także bolączka tylnego zawieszenia. Motocykl zaopatrzony jest w stalowy wahacz oparty na dwóch elementach resorująco-tłumiących. Także tutaj nie mamy żadnej możliwości regulacji. Wielu użytkowników samodzielnie usprawnia zawieszenie wymieniając sprężyny na twardsze elementy akcesoryjne, ale wiąże się to ze sporymi wydatkami.
Takie, a nie inne ustawienia fabryczne skutkują niezadowalającą stabilnością przy pokonywaniu szybkich łagodnych łuków oraz dobijaniem przodu na jakże popularnej przed naszymi światłami „tarce”. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy na pokład zabierany jest pasażer. Następuje dalsze pogorszenie stabilności jazdy, a tylne zawieszenie zaczyna wykazywać tendencję do dobijania.
Plusy:
+Wskaźnik paliwa
+bardzo dobre spieszenie
+dobry V max
Minusy:
-Jeszcze się nie dopatrzyłem
Dobrych drogach
Tanim Paliwie
Siema. Piękna Kawa ! Widać ,że dbasz.
Jeśli miałbyś z Nią jakieś problemy lub po prostu chciałbyś się pochwalić (a jest czym ;) ) to wbij na nowe forum posiadaczy Er 5 -( http://forum.kawasaki-er5.pl )
PIĘKNE KAWASAKI ZADBANE 12/10 I ZAPRASZAM DO MOJEGO SUZUKI
Ema fajny silnik i w ogóle. Kup sobie jeszcze rame i wystaw foty to będzie fajny motocykl. Pozdrawiam wszystkich
Wszystko ładnie, pięknie, ale mógłbyś dać więcej fotek ;P
spoko
Fajna maszyna 10/10 zapraszam do obejrzenia moich pojazdów.Życzę szerokości, dobrych dróg i niezapomnianych przygód;)
wiem lpg męka no ale cóz
cudo zapro do mnie
spoko machina zostawiam max wpadnij do mnie;D
Super motorek szerokości daje max 10/10!!! zapraszam do mnie pozdro