Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
Miejski Smart zadebiutował w 1997 roku. Jednak inżynierowie Mercedesa znacznie wcześniej opracowali koncepcję samochodu dla mieszkańców aglomeracji. W 1982 roku świat ujrzał prototypowy model NAFA. Historia pokazała, że auto zadebiutowało 15 lat za wcześnie… Sporą sensację wywołał zaprezentowany także w 1982 roku Mercedes E190. Limuzyna była znacznie mniejsza od dotychczas produkowanych modeli, co sprawiło, że nazywano ją Baby-Benz. 2,5-metrowy Mercedes NAFA nie został ciepło przyjęty. Prześmiewcy pytali, czy jego przeznaczeniem jest… przewożenie kanapek. Jednak już na początku lat 80. XX wieku niektórzy zdawali sobie sprawę, że auto idealnie spełni oczekiwania mieszkańców wielkich miast.
Pod względem technicznym modelowi NAFA nie sposób czegokolwiek zarzucić. Przesuwane drzwi umożliwiały parkowanie w niewielkiej odległości od ścian lub innych pojazdów. Z kolei system czterech kół skrętnych wyraźnie zwiększał zwrotność auta. Mocno przeszklona kabina była klimatyzowana, a Mercedes rozważał także możliwość przygotowania 3- lub 4-osobowych wersji.
Samochód nie trafił do produkcji, ponieważ nie spełnił oczekiwań firmy w zakresie bezpieczeństwa. Właściwą ochronę kierowcy i pasażera była w stanie zagwarantować dopiero warstwowa konstrukcja nadwozia oraz klatka Triton, która wiele lat później pojawiła się w Smarcie.
Mercedes Baby-Transit xD
Przód tego mercedesa to tak jak wczesniej napisano ford transit a tył sądząc po tylnych bocznych szybkach to tico ;D Pomysł tak genialny że aż śmieszny ^^
te przednie lampy i maska jest podobna do Forda transita
I już wiem skąd Peugeot wziął pomysł na 1007 ;D.
Haha...ale fajny..:D
Hehe... ale malutki. ;P