Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
Najbardziej udana marka samochodowa,która mi najbardziej przypadła do gustu to Passa B5 I AUDI A4.
Te dwa pojazdy najbardziej mi się podobają, i są podatne na tuning co mi się bardzo podoba
Trochę danych o pasku:>
W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model o oznaczeniu wewnętrznym 3B. Tak jak poprzednio, występował w wersji sedan i kombi (od 1997 r.). Zastosowano (ponownie montowane wzdłużnie) silniki benzynowe: 1,6 l (101 KM), 1,8 l (125 KM), 1,8 l T (150 KM), VR5 2,3 l (150/170 KM) i V6 2,8 l (193 KM) oraz diesle: 1,9 l (90, 110 obie jednostki z pompą rotacyjną i 115 KM na pompowtryskiwaczach). Silnik o mocy 115 KM występował w dwóch wariantach: AJM 115 KM, 285 Nm i ATJ 115 KM, 310 Nm. Dla zmniejszenia masy elementy zawieszenia wykonano ze stopów aluminium. W 1999 r. modele z napędem na cztery koła zmieniły nazwę z syncro na 4 Motion.
W listopadzie 2000 roku pokazano zmodernizowaną wersje. Zmiany dotyczyły głównie pasa przedniego i tylnych lamp. Zmieniono również kilka elementów wnętrza (dodano aluminiowe ramki wokół zegarów, podstawkę pod kubek przeniesiono między fotele, podłokietnik zintegrowano z tunelem środkowym). Do napędu użyto silników benzynowych: 1,6 l (101 KM), 2,0 l (115 KM oraz 130 KM), 1,8 l T (150 KM), VR5 2,3 l (170 KM), V6 2,8 l (194 KM) oraz turbodiesle: 1,9 l TDI (101, 130 KM obie jednostki na pompowtryskiwaczach), 2,0 l TDI (136 KM, również na pompowtryskiwaczach), V6 2,5 l TDI (150 KM na pompie wtryskowej).
W połowie 2001 roku zaprezentowano Passata W8 (oznaczenie wewnętrzne 3BS) z silnikiem o pojemności 4,0 l i mocy 275 KM. W połowie 2003 roku w silniku V6 2,5 l TDI zwiększono moc do 163 KM i dodano wersję o mocy 180 KM (tylko 4 Motion).
Produkcja Passata B5 kontynuowana jest w Chinach, na tamtejszy rynek, przez firmę Shanghai Volkswagen. Dostępne silniki to 1,8 l T, 2,0 l i VR6 2,8 l. Do słabych punktów passata B5 należy zaliczyć mało odporne na polskie warunki wielowahaczowe zawieszenie przedniej osi (cztery wahacze na jedno koło przedniej osi) i przepływomierz. Plusem są na pewno silniki 1.9 TDI (ekonomia) i 1.8 T (za dynamikę), komfortowe zawieszenie, przestronne wnętrze, w którym bez większych problemów może podróżować 5 dorosłych osób.
Oznaczenia diesli TDI:
TDI - srebrny napis: 90 KM; wersja b5FL - 101KM
TDI - srebrne TD i czewone I: wersja b5 - 110 KM; wersja b5FL - 115 KM (jednostka na pompowtryskiwaczach z wersji B5)
TDI - srebrne T i czerwone DI: wersja b5 - 115 KM; wersja b5FL - 130 KM (jednostka na pompowtryskiwaczach)
Odmiany silnikowe [edytuj]
Benzynowe
Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata Oznaczenia silników
1.6 4 8 1595 cm³ 74 kW (100 KM) 140 Nm 1996 do 2000 ADP, AHL, ARM, ANA
1.6 4 8 1595 cm³ 75 kW (102 KM) 148 Nm 2000 do 2005 ALZ
1.8 4 20 1781 cm³ 92 kW (125 KM) 168 Nm 1996 do 2000 ADR, APT, ARG
1.8T 4 20 1781 cm³ 110 kW (150 KM) 210 Nm 1996 do 2005 AEB, APU, ANB, AWT
2.0 4 8 1984 cm³ 88 kW (120 KM) 175 Nm 1999 do 2000 AUZ, ASU, AVA
2.0 4 8 1984 cm³ 85 kW (115 KM) 172 Nm 2000 do 2005 AZM
2.0 4 20 1984 cm³ 96 kW (130 KM) 195 Nm 2001 do 2005 ALT
2.3 5 10 2324 cm³ 110 kW (150 KM) 205 Nm 1997 do 2000 AGZ
2.3 5 20 2324 cm³ 125 kW (170 KM) 225 Nm 2000 do 2003 AZX
2.8 6 30 2771 cm³ 142 kW (193 KM) 280 Nm 1997 do 2005 ACK, APR, AMX, ALG, AQD, AHA
4.0 8 32 3999 cm³ 202 kW (275 KM) 370 Nm 2001 do 2004 BDN, BDP
Wysokoprężne:
Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata Oznaczenia silników Typ zasilania
1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm 1996 do 2000 AHU, AHH VP
1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 74 kW (100 KM) 250 Nm 2000 do 2005 AVB PD
1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 81 kW (110 KM) 235 Nm 1996 do 2000 AFN, AVG VP
1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 85 kW (115 KM) 285 Nm 1999 do 2000 AJM PD
1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 85 kW (115 KM) 310 Nm 1999 do 2000 ATJ PD
1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 96 kW (130 KM) 285 Nm 2000 do 2005 AWX PD
1.9 TDI 4 8 1896 cm³ 96 kW (130 KM) 310 Nm 2000 do 2005 AVF PD
2.0 TDI 4 8 1968 cm³ 100 kW (136 KM) 335 Nm 2003 do 2005 BGW PD
2.5 TDI 6 24 2496 cm³ 110 kW (150 KM) 310 Nm 1998 do 2003 AFB, AKN VP
2.5 TDI 6 24 2496 cm³ 120 kW (163 KM) 350 Nm 2003 do 2005 BDG VP
2.5 TDI 6 24 2496 cm³ 132 kW (180 KM) 370 Nm 2003 do 2005 BDH, BAU VP
Plusem silników na pompo wtryskach jest to że bez problemów przepalają olej rzepakowy.
Mondeo 1.8TD spali 7-7.5 w mieście ;)
Auto z silnikiem 1.9TDI 115KM naprawde moge polecić ponieważ jest naprawde dobry. Silnik na pompowtryskiwaczach nie robi żadnego problemu co do spalania to po mieście bez oszczędzania ok.7,5L na klimie w cyklu mieszanym ok.6.5 oczywiście nie stylem emeryta. Naprawde polecam auta z tym silnikiem oczywiście w dobrym stanie nie z przebiegiem 140tys. ;)
Bardzo fajnie to opisałeś. Co do poprzednika. Zaprzeczę. Literki się zgadzają. Chodzi o początkową moc. Silniki 1.9 są bardzo ekonomiczne i były to jedne z najlepszych siników wszech czasów. Szkoda, że przestali je produkować na rzecz silników 2.0 TDI. Silniki 1.9 spalały bardzo mało oraz rzadko się psuły. Duża ilość części w niskiej cenie pozwala na szybką naprawę. Silnik jest bardzo mocny i daje sobie rade nawet "utrzymując" samochód VW Sharan. O Audi A6 nie wspomnę. Jest on słabszy od silników benzynowych, ale odwdzięcza się spalaniem. 6-7 litrów na setkę w mieście i około 5-5.5 litra w trasie to bardzo dobry wynik. Dzisiejsze silniki zadowalają się wynikiem 7 l. w trasie. Polecam ten silnik wszystkim kierowcom.
PS. Mówię z doświadczenia, ponieważ tata ma już drugi samochód z tym silnikiem i jest bardzo zadowolony.
Fajnie to opisałeś. Co do ilości czerwonych literek bywa różnie. W praktyce nie można się tym sugerować oceniając ile KM ma silnik w danym samochodzie. Co do silników na pompowtryskach. Czytałem na jakimś forum VW że te silniki przy spokojniej jeździe po mieście spalają 8 na setkę a przy dynamicznej jeździe 10 na setkę. W trasie 5.5-6 na setkę. Co na tym forum potwierdziło paru właścicieli "pasków" z pompowtryskiwaczami. Czyli jest to niezbyt atrakcyjne spalanie. Silniki te mają także problem z smarowaniem - zatyka się smok olejowy i niestety żeby do oczyścić trzeba odwiedzić serwis. Do tego te silniki muszą pracować na specjalnych olejach. Gdy się ich niestosowanie może spowodować usterkę pompowtryskiwacza. Jeden regeneracja pompowtryskiwacza kosztuje ok 1300zł (nowy ok 4000zł) w silniku są 4 sztuki. W silniku 2.5 jest problem z zacierającymi się wałkami rozrządu, a sama wymiana rozrządu jest potwornie droga. Silniki 1.8T miewają problemy kiepską nietrwałością turbiny oraz z czymś tam jeszcze (nie pamiętam z czym).