facebook
System PJ
to 129 364 pojazdów na 669 350 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Peugeot 405 1993r

Oglądano już 17909 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Peugeot 405 »
  • Rocznik

    1993 r.

  • Właściciel

    kamik306

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Niestępowo k.Żukowa / Gdańska

  • Pojemność

    1580 cm3

  • Moc

    90 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    POPRZEDNIE AUTKO... kilka bledow popelnilem.... czy wyciagnalem wnioski ??? Zobaczcie 306ke :)


    Tuning jest, niczym nadawanie duszy samochodowi, dzięki temu jest inny niż wszystkie... ma swą "własną duszę, charakter". Na profilu jednego z użytkowników znalazłem to: "No tuning, no fun" :) taka prawda :)



    Nasza przygoda zaczęła się na giełdzie w Pruszczu Gdańskim... z ojcem szliśmy oglądać właśnie 405ki... były 2 i w bardzo złym stanie... wtedy zobaczyliśmy Pyzię :) cena była przewyższająca moje oczekiwania... ale wiedziałem że to właśnie TEN ma być ;) Okazało się że był to handlarz ze Starogardu Gdańskiego, któremu kiedyś sprzedaliśmy 405kę :P (poprzednie auto ojca- teraz ma 406 :) ) no i się udało trochę dogadać:):):)

    Umówiliśmy się na dzień następny- rano odebrałem prawko ;) a po 16 pojechaliśmy z ojcem do SG oglądać :).

    Pyziatek został zakupiony 3 października 2005 jako całkowicie seryjna 405 ;P (zero modyfikacji, trochę zaniedbany :()
    - Model z czerwca 1993 roku,
    - urodził się jako GL- już jest lepiej wyposażony ;] :P.
    - przebieg 165 000 km, zrobiłem już 31 000 ;)
    - ABS rzadko spotykany w 1,6 i GL ;P

    Byłem z niego bardzo zadowolony :)

  • Tuning

    Opisane szczegółowo w kategoriach niżej oraz pokazane na zdjęciach ;).
    Tu w skrócie:

    - alufelgi 16"
    - kremowa skóra na boczkach
    - elementy wnętrza a'la carbon,
    - lotka a'la imprezka sti :P,
    - srebrny grill,
    - wymienione zegary, ramki alu na nich
    - neony podwozia;),
    - pozycje led białe,
    - żarówki Philips GT130 H4,
    - soczewki H3 w miejscu pozycji, doświetlane białymi ledami (pozycjami) ;)
    - czarne lampy i kierunki :D
    - delikatna ingerencja w silnik,
    - usportowione hamulce
    - car-audio-video ;)
    - gałka biegów
    - dywaniki
    - nakładki na pedały

  • Silnik

    Seryjnie :
    - 1580 ccm, jednopunktowy wtrysk :)
    XU5M ;)
    - odcięcie 7500 RPM (piękny odgłos kręcenia go)
    - moc podana jako seria

    Moja robota:
    - filtr stożkowy BMC i coś jeszcze :]
    - dolot fi77mm alu
    - świece zapłonowe Beru Ultra-X,
    - kable Champion
    - strumienica zamiast katalizatora
    - końcowy wydech Ulter 2x100
    - środkowy mały tłumiczek (jakichś badziew, żeby był :P)
    - skrócenie gałki zmiany biegów- mniej wachlowania :P
    - dodatkowe wskaźniki ciśnienia, temperatury oleju oraz podciśnienia dolotu ;)

    Silnik niestety poległ.... zły czujnik temperatury- wiatrak się źle uruchamiał... silnik się regularnie przegrzewał... :(

  • Wnętrze

    Oryginalnie:
    - zaciemnienie przedniej szyby (u góry fabrycznie)
    - przyciemnione szyby fabrycznie
    - centralny zamek(pełny)
    - regulacja świateł elektryczna z kabiny
    - podgrzewane lusterka (na razie mechaniczne)
    - 4 zagłówki :)

    Moja robota:
    - kremowa skóra na boczkach i mieszek zmiany biegów ze skóry (sam robiłem to wszystko :P)
    - czarna skóra pod białą na boczkach ;) (też sam szyłem)
    - skrócona dźwignia zmiany biegów
    - gałka zmiany biegów Issotta (niedługo foty wnętrza :P)
    - zmienione zegary na 5 wskaźników, z RPM i ramkami srebrnymi (T16)
    - welur z Mi-16 czerwona szachownica (fotele kubły i kanapa)
    - czerwone podświetlenie deski rozdzielczej
    - elektryczne podnośniki przednich szyb (sterownik własnej roboty)
    - wygładzone boczki- brak dźwigienek zamków- centralny na przycisk ;]
    - elementy kokpitu czerwony carbon (FoliaTec)
    - zegar analogowy VDO (1975rok-produkcja ;]) z czerwonym podświetleniem
    - niebieskie podświetlenie kabiny
    - CB :]
    - dodatkowe wskaźniki na słupku:
    * ciśnienie oleju
    * temperatura oleju
    * podciśnienie dolotowe
    - kanał środkowy wyższy, ze schowkiem ;)
    - dywaniki a'la blacha ryflowana czerwone ;)
    - nakładki na pedały alu, czerwone ;)

  • Zawieszenie

    Przód:
    fabryczne amory i sprężyny :P (miała być gleba...)

    Tył:
    Koni Special "D" ustawione na 3 (najtwardsze :D)
    Gleba 20 mm
    Belka po remoncie.

    Koła:
    Rial By Viper 16"x8J ;) malowane na ciemny chrom, rant polerka !!! :D
    Dystanse 21mm tył 17mm przód :)

    Kapcie:
    *Przód:
    - Pirelli P6000 195/50/16
    *Tył:
    - Continental Sportcontact 225/45/ZR16
    * napisy na biało ;]

    Hamulce:
    *Przód:
    - tarcze Brembo Max(wentylowane, nacinane)
    - klocki EBC GreenStuff
    *Tył:
    - bębny (:( :/),
    - szczęki Ferodo premium
    *Płyn hamulcowy EBC BF307+
    *ABS Bendix

    SIŁA HAMOWANIA
    - SERIA : 1150 / 600
    - MÓJ ;) : 1780 / 850

  • Car Audio

    *Przód:
    - Intertechnik Neo6+TN25
    *Tył:
    - Hertz HV690+HT25
    *Sub:
    - Powerbass PB10
    *Wzmacniacze:
    - Mac Audio MP4300
    - Mac Audio MP4305
    *Odtwarzanie:
    - Alpine CVA-1000R =]
    - MP4 Player HDD 20 GB ;]
    *Okablowanie hi-end Oehlbach ;>
    *Kondensator Dietz 1Fahradd

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każda przejażdżka Pyzinką jest pamiętna :) to autko po prosut płynie, jest cudowne :) - jak tego nie pamiętać ???

    Ale...

    Jednia z nich jest.. bolesna...
    Założyłem nowe tarcze hamulcowe (Delphi- zwykłe ;p) no i... stwierdziłem że się przejadę... do sklepu kupić ciaśtećka :P hahaha... no to wsiadam... jadę cały szczęśliwy... piękna pogoda (koniec lipca).... muza na prawie maxa... wiatr we włosach ;p
    (w mojej wiosce jest 40 km/h)

    No i sobie jadę... i nagle ktoś wybiegł na ulicę... i macha... się zdziwiłem........

    Przyjrzałem mu się bliżej... to był misiak ;] a obok stał radiowozik... i drugi misiak ;p

    Stanąłem obok radiowozu i zostałem poproszony o podejście na "odczyt prędkości".......

    no dobra... się okazało że jechałem 86 km/h ;/

    No i niestety :( nic się nie dało... 300 zł... 8 punktów...

    To były najdroższe delicje w moim życiu :P:P:P

    Ale za to z jaką satysfakcją je jadłem :P

  • Perspektywy

    U mnie brak... ale kolega będzie go naprawiał i kończył :)

  • Plusy i minusy pojazdu

    + osczędność (~8/100 miasto)
    + duuuuży
    + komfort
    + kupa miejsca w środku :)
    + sylwetka :]
    + wyróżnia się ;]
    + baunsujące autko ;];];]
    + światła :] (już)
    + ABS
    + odgłos silnika kręconego aż do odcięcia :]
    + video =]
    + prowadzenie
    + niski profil =]

    - delikatność konstrukcji
    - ciężki tuning- mały dostęp do części (trzeba sobie samemu radzić ;>)
    - drogie części zamienne
    - dość spora masa (ok. 1300 kg)
    - brak klimy


    Te minusy takie śmieszne dość :D więc ogółem, jakby ich nie było :)

  • Osiągnięcia

    TopTuning na Polskiej Jeździe :):):)

    Powrót z Beach Party '06 (bez procentów, ale na wysokich oktanach- V-Power Racing ;]) było szybko i ciekawie hehe :]

    Fotka z prędkością- sory za jakość, robiony komórką, kończyła się dobra droga i trzeba było znaleźć telefon i niestety depnąć po hamulcach- jechał trochę szybciej :P


    Zajechanie ferodo premium w 3 tygodnie xD

    Oczywiście prędkość maxymalna- to auto miało lecieć 165km/h według fabryki, po prostej leci 195 (udokumentowane 193) no ale... będzie lepiej :)

  • Marzę o...

    Zrobieniu mojego Turboptysia (P306)

    Peugeot 407.... (z mniej realnych - na razie :P)

    Chrysler 300M / Sebring ;];];]

    żeby paliwko było tańsze :P

    Pokój na świecie ;p

    Żeby polskie drogi były równe (to chyba najmniej realne :D)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet 50 T-3
  • MZ TS 150
  • MZ ETZ 250
  • Fiat 127
  • Opel Astra
  • Nissan Qashqai

Co robią kierowcy na PJ