Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1993 r.
Niestępowo k.Żukowa / Gdańska
1580 cm3
90 KM
0.00 s
POPRZEDNIE AUTKO... kilka bledow popelnilem.... czy wyciagnalem wnioski ??? Zobaczcie 306ke :)
Tuning jest, niczym nadawanie duszy samochodowi, dzięki temu jest inny niż wszystkie... ma swą "własną duszę, charakter". Na profilu jednego z użytkowników znalazłem to: "No tuning, no fun" :) taka prawda :)
Nasza przygoda zaczęła się na giełdzie w Pruszczu Gdańskim... z ojcem szliśmy oglądać właśnie 405ki... były 2 i w bardzo złym stanie... wtedy zobaczyliśmy Pyzię :) cena była przewyższająca moje oczekiwania... ale wiedziałem że to właśnie TEN ma być ;) Okazało się że był to handlarz ze Starogardu Gdańskiego, któremu kiedyś sprzedaliśmy 405kę :P (poprzednie auto ojca- teraz ma 406 :) ) no i się udało trochę dogadać:):):)
Umówiliśmy się na dzień następny- rano odebrałem prawko ;) a po 16 pojechaliśmy z ojcem do SG oglądać :).
Pyziatek został zakupiony 3 października 2005 jako całkowicie seryjna 405 ;P (zero modyfikacji, trochę zaniedbany :()
- Model z czerwca 1993 roku,
- urodził się jako GL- już jest lepiej wyposażony ;] :P.
- przebieg 165 000 km, zrobiłem już 31 000 ;)
- ABS rzadko spotykany w 1,6 i GL ;P
Byłem z niego bardzo zadowolony :)
Opisane szczegółowo w kategoriach niżej oraz pokazane na zdjęciach ;).
Tu w skrócie:
- alufelgi 16"
- kremowa skóra na boczkach
- elementy wnętrza a'la carbon,
- lotka a'la imprezka sti :P,
- srebrny grill,
- wymienione zegary, ramki alu na nich
- neony podwozia;),
- pozycje led białe,
- żarówki Philips GT130 H4,
- soczewki H3 w miejscu pozycji, doświetlane białymi ledami (pozycjami) ;)
- czarne lampy i kierunki :D
- delikatna ingerencja w silnik,
- usportowione hamulce
- car-audio-video ;)
- gałka biegów
- dywaniki
- nakładki na pedały
Seryjnie :
- 1580 ccm, jednopunktowy wtrysk :)
XU5M ;)
- odcięcie 7500 RPM (piękny odgłos kręcenia go)
- moc podana jako seria
Moja robota:
- filtr stożkowy BMC i coś jeszcze :]
- dolot fi77mm alu
- świece zapłonowe Beru Ultra-X,
- kable Champion
- strumienica zamiast katalizatora
- końcowy wydech Ulter 2x100
- środkowy mały tłumiczek (jakichś badziew, żeby był :P)
- skrócenie gałki zmiany biegów- mniej wachlowania :P
- dodatkowe wskaźniki ciśnienia, temperatury oleju oraz podciśnienia dolotu ;)
Silnik niestety poległ.... zły czujnik temperatury- wiatrak się źle uruchamiał... silnik się regularnie przegrzewał... :(
Oryginalnie:
- zaciemnienie przedniej szyby (u góry fabrycznie)
- przyciemnione szyby fabrycznie
- centralny zamek(pełny)
- regulacja świateł elektryczna z kabiny
- podgrzewane lusterka (na razie mechaniczne)
- 4 zagłówki :)
Moja robota:
- kremowa skóra na boczkach i mieszek zmiany biegów ze skóry (sam robiłem to wszystko :P)
- czarna skóra pod białą na boczkach ;) (też sam szyłem)
- skrócona dźwignia zmiany biegów
- gałka zmiany biegów Issotta (niedługo foty wnętrza :P)
- zmienione zegary na 5 wskaźników, z RPM i ramkami srebrnymi (T16)
- welur z Mi-16 czerwona szachownica (fotele kubły i kanapa)
- czerwone podświetlenie deski rozdzielczej
- elektryczne podnośniki przednich szyb (sterownik własnej roboty)
- wygładzone boczki- brak dźwigienek zamków- centralny na przycisk ;]
- elementy kokpitu czerwony carbon (FoliaTec)
- zegar analogowy VDO (1975rok-produkcja ;]) z czerwonym podświetleniem
- niebieskie podświetlenie kabiny
- CB :]
- dodatkowe wskaźniki na słupku:
* ciśnienie oleju
* temperatura oleju
* podciśnienie dolotowe
- kanał środkowy wyższy, ze schowkiem ;)
- dywaniki a'la blacha ryflowana czerwone ;)
- nakładki na pedały alu, czerwone ;)
Przód:
fabryczne amory i sprężyny :P (miała być gleba...)
Tył:
Koni Special "D" ustawione na 3 (najtwardsze :D)
Gleba 20 mm
Belka po remoncie.
Koła:
Rial By Viper 16"x8J ;) malowane na ciemny chrom, rant polerka !!! :D
Dystanse 21mm tył 17mm przód :)
Kapcie:
*Przód:
- Pirelli P6000 195/50/16
*Tył:
- Continental Sportcontact 225/45/ZR16
* napisy na biało ;]
Hamulce:
*Przód:
- tarcze Brembo Max(wentylowane, nacinane)
- klocki EBC GreenStuff
*Tył:
- bębny (:( :/),
- szczęki Ferodo premium
*Płyn hamulcowy EBC BF307+
*ABS Bendix
SIŁA HAMOWANIA
- SERIA : 1150 / 600
- MÓJ ;) : 1780 / 850
*Przód:
- Intertechnik Neo6+TN25
*Tył:
- Hertz HV690+HT25
*Sub:
- Powerbass PB10
*Wzmacniacze:
- Mac Audio MP4300
- Mac Audio MP4305
*Odtwarzanie:
- Alpine CVA-1000R =]
- MP4 Player HDD 20 GB ;]
*Okablowanie hi-end Oehlbach ;>
*Kondensator Dietz 1Fahradd
Każda przejażdżka Pyzinką jest pamiętna :) to autko po prosut płynie, jest cudowne :) - jak tego nie pamiętać ???
Ale...
Jednia z nich jest.. bolesna...
Założyłem nowe tarcze hamulcowe (Delphi- zwykłe ;p) no i... stwierdziłem że się przejadę... do sklepu kupić ciaśtećka :P hahaha... no to wsiadam... jadę cały szczęśliwy... piękna pogoda (koniec lipca).... muza na prawie maxa... wiatr we włosach ;p
(w mojej wiosce jest 40 km/h)
No i sobie jadę... i nagle ktoś wybiegł na ulicę... i macha... się zdziwiłem........
Przyjrzałem mu się bliżej... to był misiak ;] a obok stał radiowozik... i drugi misiak ;p
Stanąłem obok radiowozu i zostałem poproszony o podejście na "odczyt prędkości".......
no dobra... się okazało że jechałem 86 km/h ;/
No i niestety :( nic się nie dało... 300 zł... 8 punktów...
To były najdroższe delicje w moim życiu :P:P:P
Ale za to z jaką satysfakcją je jadłem :P
U mnie brak... ale kolega będzie go naprawiał i kończył :)
+ osczędność (~8/100 miasto)
+ duuuuży
+ komfort
+ kupa miejsca w środku :)
+ sylwetka :]
+ wyróżnia się ;]
+ baunsujące autko ;];];]
+ światła :] (już)
+ ABS
+ odgłos silnika kręconego aż do odcięcia :]
+ video =]
+ prowadzenie
+ niski profil =]
- delikatność konstrukcji
- ciężki tuning- mały dostęp do części (trzeba sobie samemu radzić ;>)
- drogie części zamienne
- dość spora masa (ok. 1300 kg)
- brak klimy
Te minusy takie śmieszne dość :D więc ogółem, jakby ich nie było :)
TopTuning na Polskiej Jeździe :):):)
Powrót z Beach Party '06 (bez procentów, ale na wysokich oktanach- V-Power Racing ;]) było szybko i ciekawie hehe :]
Fotka z prędkością- sory za jakość, robiony komórką, kończyła się dobra droga i trzeba było znaleźć telefon i niestety depnąć po hamulcach- jechał trochę szybciej :P
Zajechanie ferodo premium w 3 tygodnie xD
Oczywiście prędkość maxymalna- to auto miało lecieć 165km/h według fabryki, po prostej leci 195 (udokumentowane 193) no ale... będzie lepiej :)
Zrobieniu mojego Turboptysia (P306)
Peugeot 407.... (z mniej realnych - na razie :P)
Chrysler 300M / Sebring ;];];]
żeby paliwko było tańsze :P
Pokój na świecie ;p
Żeby polskie drogi były równe (to chyba najmniej realne :D)