Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
okolice Żyrardowa
1781 cm3
183 KM
222 Nm
0.00 s
Wersja limitowana na bazie Golfa Mk2. Pełna nazwa "Golf Rallye G60" ,wyprodukowano tylko 5000 egzemplarzy z silnikami G60 ,160km. Ta wersja charakteryzuje się bocznymi poszerzeniami błotników i progami wykonanymi z blachy ,od zwykłego golfa różni się również frontem i obydwoma zderzakami. Co do silnika jeden z najmocniejszych oferowanych w tamtych latach ,czyli silnik doładowany G60 z kompresorem mechanicznym ,była również seria 800 sztuk z kutym dołem i troszkę inna pojemnością. We wszystkich był napęd 4x4 ,syncro. To auto zostało wyprodukowane w celu osiągnięcia licencji rajdowej która jeszcze nie wygasła.
Silnik 1,8 8v G60. Moc seryjnie 160km ,maksymalny moment obrotowy 220Nm. Najmocniejszy silnik montowany w Golfie w tamtych latach. U mnie dodatkowo zmniejszono znacznie rozmiar kółka na kompresorze i zmieniono program sterujący co dało mi 183km. Ciśnienie doładowania na poziomie 1.0 bara. Wydech jest teraz przelotowy i został zakończony końcówka polerowana firmy Ulter wypuszczona prze tylnym lewym kołem.
Ostatnio clean-look... większość elementów aluminiowych w siniku wypolerowałem własnoręcznie.
W środku pół-skórzana tapicerka Recaro. Z przodu kubełki z elektryczna regulacja wysokości. Pasy szelkowe Schroth. Kierownica Sparco (32 cm) + klakson MOMO. Przerobiony tunel środkowy z trzema zegarami VDO ,przyciskami regulacji szyb i boxem na CD. Lusterka i szyby są elektryczne.
Zawieszenie zostało wymieniona na kompletne zawieszenie gwintowane z regulacja wysokości firmy FK Automotive, aktualnie 9cm od dokładki zderzaka i 7cm od belki pod silnik, czyli jakieś -8cm względem serii (pierwsze i ostatnie foto pokazuje aktualną konfigurację). Z przodu kielichy spina polerowana rozpórka INXX.
Koła Azev model A, z przodu szerokość 7,5cala z tyłu 9cali na to naciągnięte opony: z przodu 195/40/16 i z tyłu 215/35/16 Dunlop SP Sport 9000
Na razie fabryczne radio Gamma CD i głośniczki JBL ,ale są plany na nowa kompletna zabudowę
Wyjazdy na zloty majóVWKa, VW-Mania, Vag Treffen...
i..
235km/h... gazu jeszcze trochę było, a Toyota Celica i tak w tyle :)
Auto jeszcze nie skończone i mam co do niego wiele planów ;) Na razie priorytetem jest silnik, a właściwie jego swap i dalsze mody... plany są też na podniesienie "standardu" wnętrza ;)
AUTO SPRZEDANE!!!
+VW
-hmmm?
Artykuł w gazecie VW Trends
http://www.furious.pl/article/golf-rallye-g60/index.htm
http://www.mapet-tuning.com/wasze/rallye_bartek/index.htm
O jeszcze mocniejszym silniku, jakieś R32 czy cuś...
Równych drogach, żaby można było go jeszcze obniżyć...
...no i coś tam pewnie jeszcze ;)
Ostatnie cztery zdjęcie się autorstwa Pana M. Urbańskiego
VW Trends
(prawa autorskie ;) )