Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2001 r.
Żelechów
1769 cm3
127 KM
9.80 s
Witam, chciałbym Państwu zaprezentować mojego drugiego już Nissana w posiadaniu. Otóż jest to Primera P1.144 z 2001 roku, która jest w moim posiadaniu od dwóch lat. Zdjęcia tutaj dodane pochodzą z różnych okresów, te w zimowej aurze są najbardziej aktualne.
Odnośnie tuningu silnika, wzorowałem się na silniku 1.8 z Nissana Sentry, który jest taki sam, ale zamiast 114KM w przypadku Primery, ten posiada 128KM, niektóre rzeczy to moja własna inwencja twórcza, bądź zapożyczone z forum. Wszystko robiłem sam, a części miałem z zaprzyjaźnionego szrotu za grosze, więc wiele mnie to nie kosztowało.
Sam silnik jest uważany za olejożerny i awaryjny, aczkolwiek trafił mi się dobry egzemplarz bo u mnie nic sie nie dzieje. Silnik posiada zmienną fazę rozrządu na wałku ssącym. Charakteryzuje się dobrym odejściem z dolnych partii obrotów oraz dostaje dodatkowego ,,kopa" powyżej 4,5tyś obrótów.
1.Z kolektora ssącego zostały wyrzucone klapki (swirl-valve), polerowanie i delikatny porting
2.Przepustnica z 2.0 (SR20DE)
3.CAI (Zimny dolot powietrza) fi 75mm na wkładce Pipercrossa
4.Kolektor wydechowy z Sentry (wymagał przeróbek)
5.Wydech przełożony z Primery 2.0 (2 cale zamiast 1.75)
6.Zaślepiony EGR i pozbyłem się jednego z dwóch katalizatorów.
O dziwo ECU wszystko ładnie ogarneło i nie pali więcej.
1. Plastiki zmienione na ciemne z przedliftowej Primery
2. Nowe welurowe dywaniki z napisem Primera oraz lamówką w kolor samochodu.
3. Fabryczne fotele półkubełkowe
4. Zmieniona kierownica z bogatszej wersji.
5. Zrobione podświetlenie półek pod kierownicą oraz pod konsolą środkową
6. Wymiana żarówek podświetlenia zegarów na nowe ponieważ były popalone
7. Oświetlenie wnętrza LED
8.Pomalowanie kilku dodatków i detali pod kolor auta
Niestety na chwilę obecną nie posiadam zdjęć wnętrza, dodam je jak tylko będę miał.
Zawieszenie seryjne, z przodu McPherson z tyłu belka skrętna.
1.Radio Pioneer DEH3700UI
2. Scena z przodu Pioneer TS1701 17cm w drzwiach oraz twetery w przednich słupkach
3. W tylnej półce 2x JBL 6x9 oraz Pioneer TS1301
4. Wszystko podpięte pod wzmacniacz Magnata
1.Podróż do Włocławka i z powrotem tylko z przerwą na tankowanie (Ponad 600km w obie strony)
2. Dwa razy straciłem płyn chłodniczy, raz wypiął się dolny wąż, drugim razem urwał się króciec na chłodnicy, oblewając mi pół silnika płynem.
3. Wyścig na autostradzie z Mazdą 6 kolegi, Madzia nie dała rady :D
4. Wyścig z Oplem Vectra w Warszawie, nam obu fotoradar zrobił zdjęcie :D
5. Oberwało mi się nadkole, które pokleiłem na taśmę by dojechać do domu
1. Obszycie siedzeń na nowo, ponieważ są juz miejscami wytarte
2. Obniżenie zawieszenia -30mm
3. Alufelgi 17 cali
4. Myślę nad dokładką tylnego zderzaka aczkolwiek ciężko jest coś dopasować.
Plusy:
- Jak na ta moc zbiera się przyzwoicie
- Fajnie wygląda
- W mojej okolicy jest mało takich aut, ja to uważam za plus
- Niezawodne, jest to jeden z ostatnich prawdziwych japońskich Nissanów
- Tania eksploatacja
Minusy:
- Blacha jak to w japońcu, lubi rdzewieć. Trzeba dbać
- Auto ciężkie w modzeniu, ciężko o jakieś tuningowe części do tego modelu.
Kilka Bawarek i Audic udało się ojechac :D
Zdjęcie Nissana widnieje w kalendarzu NISSANZONE na rok 2019
Chciałbym żeby moim kolejnym autem był Mitsubishi Lancer X w cywilnej wersji bo na EVO mnie stać raczej nie będzie :)