facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Fiat 126 1989r

Oglądano już 7031 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Fiat 126 »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    HNT

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Mikołów

  • Pojemność

    650 cm3

  • Moc

    28 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    21.00 s

  • Opis

    Biały , wierny kaszel po make-upie, pojazd universalny, (-dojazdy do pracy, dojazdy na zakupy, dojazdy nawet na dalekie rajdy na kołach, start i powrót...
    , wyjazdy wakacyjne (najdalej- do niemiec) 2001- kupno malucha FL'91
    2001- podróż do niemiec (3500km od wyjazdu z domu do przyjazdu z powrotem)
    2001 jesien-debiut rajdowy, (IIIStudencki Rajd Samochodowy Gliwice)
    2002 marzec- kasacja karoserii
    2002 lato - przeszczep wnetrznosci do nowej budy
    2002 wrzesien-debiut odbudowanego boba w 5SRS, niedopracowane zawieszenie i dachowanko ale jedzie sie dalij :P
    2002-kolejny wyjazd wakacyjny do niemiec
    2003- zaliczone 2 rajdy
    2004-remont serducha przy 140000km min wałek rozrzadu IRECO-4
    2004-letni wyjazd do niemiec
    2005-nowe el. z tworzywa sztucznego
    2005- 11 rajdów i wyjazd do zlina na rajd Barum (oczywiscie na oglądare:P)
    2006-moje ostatnie rajdy- 11SRS, 2rajd kęt :.(
    2006 luty-przekazanie maluszka bratu
    2006 12SRS juz na prawym, debiut brata na tej imprezce, awarie wynikłe z braku czasu na zgranie gaznika i bredy, powazna awaria pozyczonego od kumpla gaznika...
    2006 wiosna- pelnienie funkcji serwisu w Nysie
    2006 lato- wyjazd na wyscigi gorskie do Czechów
    2006 lato- pełnienie servisu w Limanowej na KJS

    ufff na razie koniec wspomnien:P

  • Tuning

    ponizej...

  • Silnik

    Silnik-
    -poprawiony dolot,
    -wydech tekla/breda
    -zrobiony gaznik
    -wałek rozrządu Ireco 4
    -splanowana głowica -3mm
    -naciecia na tłokach
    -sprzegło z BISa

  • Wnętrze

    -2kubełki -bimarco "C"
    -brak tylniej kanapy,
    -boczki drzwi z tworzywa lekkiego
    -sportowa kierownica z nabą 7cm "RAID"
    -wskażnik napięcia VDO
    -wskażnik temp. oleju VDO
    -obrotomierz MERA-LUMEL przetaktowany ze 125p
    -licznik z exportowego BISa skalowany do 100mph/160kmh
    -nakladki na pedały ALU
    -brak tapicerki

  • Zawieszenie

    PODWOZIE:
    -felgi - 5,5 r13 5ramienne speedline
    -przedni resor płaski BMT MOTORSPORT
    -przednie amortyzatory- tylnie, seryjne
    -tylnie amortyzatory- bilstein
    -tylnie sprezyny- cięte 3/4 zwoju, mocniejsze

  • Car Audio

    Stereo- pilot na prawym, i tekla z tyłu, ostatnio doszedł Subwoofer- breda :P

  • Pamiętna podróż/przygoda

    wyjazd do niemiec 2003:
    mea culpa :P nie chciało mi sie wymienić łożyska lewego tyłu- dojechaliśmy do wioski gdzie mieszka qzyn w Niemczech, potem bujalismy sie maluszkiem przez miesiąc bezawaryjnie, podczas powrotu do polski do domu zamkneli A-4 i puscili nas przez najbardziej dziurawe miasto przez które jechałem- Legnica :/
    po drodze mijałem hurtownie łozysk, fabryke łozysk, sklep z łozyskami i sklep motoryzacyjny- wszystko zamkniete bo niedzielny swit to był :P
    150 km od Mikołowa łożysko sie zatarło, nie szło jechac, holowac, nic... wokół same pola opolszczyzny na oławie :p
    na horyzoncie majaczyła wieza kościółka- maluch na pobocze, plecak z podst kluczami na plecy i po godzinie brniecia przez pole (gruntową droge tubylcy zasypali zgniłymi kartoflami :/ )
    doszlismy do zapomnianej przez Boga wiosce- nawet brukowana ulica była!!
    kultowy kościólek z Autosanem zaparkowanym obok,
    na poczatku wsi - kamienny dom z parterem jakby ktos go granatem podrzucił, za to na górze ktos mieszkał nawet... i maluch był zaparkowany:P!!
    ale nie było drzwi zeby zapukac nawet:/
    idziemy dalej, na srodku wsi- pełno skrzynek pocztowych- (chyba raz na miesiąc lądują tu śmigłowcem i zrzucają im listy i pomoc humanitarną)
    był jakis warsztat mechaniczny, ale o tym swiadczył tylko złom kolo nedznej budy i zardzewiała brama z bialym odłazacym napisem...
    mechanik juz dawno nie pracował- raz -ze bł to juz emeryt, dwa, nie miał czego naprawiac!
    ale dowiedzielismy sie ze pare domow dalij mieszka gostek który skasował maluszka bardzio klasycznie- zderzył sie na jedynym skrzyzowaniu w wiosce z WSKą, jak w nocy jeden z drugim jechali na dyske w remizie do oddalonej o 30km remizy czy swietlicy wiekszej wsi gdzie nawet droga asfaltowa była!!
    na szczescie udało mi sie pzekonac goscia ze juz nigdy nie naprawi kaszla, i moze mi spokojnie sprzedac łozysko - nowe na giełdzie kosztowało 30pln, a jakos udało mi sie całą piaste za tyle wytargac... pozostawał jeden jeszcze problem- czy nie potraktuje euro waluty jako fałszywek?
    bo polskich nie mielismy :P
    ale wszystko poszło gładko- po 1 godz marszu z powrotem i półgodzinnej naprawie, pojechalismy dalej!
    morał?
    jedziesz gdzies malyuchem biez skrzynke z narzedziami!!

  • Perspektywy

    obecnie maluszek ma sukcesywnie wymieniana blache podłogi, docelowo panuje go pomalowac i sprzedac nowemu panu ale bez alu i zamiast kubełków- z jednym klasycznym kubełkiem i jednym "lotnikiem" giełdowym
    UPDATE:
    Podziwiajcie, bo to ostatnie chwile maluszka "R-5" :(
    karoseria nie nadaje sie do naprawy- za bardzo zgnite mocowania zawieszenia, poza tym bezkolizyjny nie jest...
    a więc czas zbudowac następce- lżejszego, szybszego, bezkompromisowego - 900 tkę :) tylko żal silniczka 650ccm niezwykle oszczednego przy nieco większej mocy, i bezawaryjnego:(

    powstanie maluszek z silnikiem 900ccm z Fiata 127 i z wieloma elementami z włokna szklanego

  • Plusy i minusy pojazdu

    + prowadzi sie jak gokart,
    + zwrotny, zwinny
    +tylni napęd
    +w miare uniwersalny pojazd i ekonomiczny
    + (!!!) bezawaryjny, jesli sie dba o niego
    + silnik choc słaby- to nie do zdarcia, chodzony powietrzem, bezobsługowy raczej
    + nieskalany elektroniką
    + ogromne możliwości przebudowy
    + tanie części


    Minusy:
    -słaby silnik
    -ciasny dla 4 osób
    -mało wygodny dla niektórych , (ja nie narzekam, pasuje mi to)
    -slabe hamulce seryjne
    -szkoda ze wiekszości Polaków kojarzy sie wyłącznie z obciachem i słabą kondycją finansową właściciela...

  • Osiągnięcia

    wszystkie rajdy ukończone, 3 i 4 miejsce w klasie do 800ccm w pojeżdżawce w Drogomyślu osiagniete przeze mnie i brata, po 50 km holowania fiata 126 900 kolegi, używany na rajdzie był podwójnie, po wszystkim z powrotem holowaliśmy kolegi 900tkę do Tychów.
    Podczas tego wyjazdu spalanie srednie wyniosło 7l/100km

  • Marzę o...

    chciałbym kiedyś dorwać Lancie Stratos lub zbudować jej replikę- najpiękniejsze autko wszechczasów wg. mnie!:)
    auto na codzień- Subaru impreza STI '99 wersja dwudrzwiowa ;)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Rover 100
  • MZ TS 150
  • Simson S 51
  • Romet 50 T-3
  • Mitsubishi Colt
  • Kinroad XT50Q KING

Co robią kierowcy na PJ