Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1951 r.
Łódź
2088 cm3
68 KM
147 Nm
30.00 s
Triumph Renown został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 1946 roku jako model 1800 Town and Country, napędzany silnikiem górnozaworowym będącym zmodernizowaną wersją przedwojennego Standard 1800. Karoseria była produkowana przez fabrykę Mulliners of Bordesley Green, mieszczącą się w Birmingham a potem montowana do podwozia wyprodukowanego przez Standard Triumph w Coventry.
Jego elegancki i wyróżniający się styl, wprowadzony przez ówczesnego dyrektora John'a Black, został nazwany "Razoredge" ze względu na nowatorskie, ostre linie nadwozia. Budziły one podziw gdyż większość ówczesnych samochodów wciąż nawiązywała do okrągłości modeli z lat 30-tych. Dzięki temu był uważany za samochód bardziej elegancki niż inne marki i modele.
Na szczególną uwagę zasługuje umieszczenie trzech bocznych i przestronnych okien po każdej stronie oraz cienkiego filaru w kształcie litery C w części tylnej kabiny pasażerskiej, dzięki czemu osiągnięto przestronność i dobrą widoczność co następnie było cechą brytyjskich samochodów lat 60-tych.
Jego aluminiowa karoseria była robiona ręcznie i montowana podobnie jak w innych luksusowych samochodach takich jak Rolls-Royce, Bentley, Daimler.
Można zaobserwować nieznaczne różnice w wyglądzie tego modelu na przestrzeni czasu kiedy był produkowany, w szczególności wersję limuzyny, która była produkowana w bardzo małej ilości. Linia nadwozia Triumph Renown jest też zbliżona do jego młodszego brata Triumph Mayflower.
Triumph Renown był często kupowany przez firmy przerabiające go na luksusowe limuzyny (carriage trade) i oferowany w różnych stylach i wykończeniach najbardziej zamożnym osobom.
W roku 1949 model ten został oficjalnie nazwany Renown i wyposażony w nowszy czterocylindrowy silnik Standard Vanguard 2088 (używany również w modelu TR2 i Morgan). Od wczesnych lat 50-tych opcjonalnie można było zamówić wersję posiadającą nadbieg. Skrzynia 3-biegowa i bieg wsteczny. Kierunkowskazy typu semafor.
Możemy wyróżnić 5 serii tego modelu, trzy podstawowe (1800, 2000, Renown) oraz dodatkowo wyróżnić nieoficjalne typy serii Renown.
Triumph Renown był na ówczesne czasy samochodem drogim. W 1951 roku oficjalna cena wynosiła 1258 funtów brytyjskich, prawie dwukrotnie drożej niż jego młodszy brat Triumph Mayflower.
Ostatni samochód marki Triumph Renown został wyprodukowany 28 października 1954 roku.
Całkowicie odrestaurowanych i zrzeszonych w ogólnoświatowym klubie użytkowników Triumph Razoredge Owners Club (www.trocltd.com) jest obecnie około 200 aut.
gratuluje i pozdrawiam kapitalny
Widzę, że nasze auta zaprzeczają popularnemu angielskiemu powiedzeniu że "kierowca Triumpha zawsze znajdzie drogę do domu - po zgubionych częściach" Serdecznie gratuluję!
Ahh też takiego chce!!:)
ach ...... kolejna piekność !!!
cos wspanialego. wielkie gratulacje za pasje!
Gratuluje egzemplarza, robi wrażenie. Oby tak wyglądał cały czas.