Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1979 r.
1800 cm3
0.00 s
Klasyczne auto trzybryłowe (Sedan, kareta, notchback) produkowane tylko narynki: azjatyczki i amerykański. Bardzo rzadko spotykany w Europie - nie mylić z modelem Toyota Corona Hatchback ( mój dawca organów). Sam znalazłem ich tylko 5.
A oto krótki opis :
The Toyota Corona is an automobile manufactured by the Japanese automaker Toyota between 1957 and 2002. While in the United States it was classified until 1983 as a compact car and later on as a mid-size car, in Europe it was always regarded as a large family car.
The Corona became massively successful in export markets: confusion easily arises because Toyota (like Volkswagen with their Passat and Mitsubishi with their Colt) applied model names inconsistently in different places. Following the 1969 parallel introduction of the Corona Mark II (which in certain markets mutated into the Cressida in 1973) there were disparate models sharing the Corona name. As time went by, models branded in much of Asia as Coronas turned up in European markets as Carinas, while ten years later in North America the Corona was successfully replaced by the larger Camry. In addition, because of the similarities in names, it is a very common mistake to confuse the Corona with the much smaller Toyota Corolla
Introduced in Japan in 1978, the T130-Series Corona featured a boxy design with more elegant lines. 4-door Sedan, 4-door Wagon, 2-door Hardtop Coupe and new 5-door Liftback were manufactured with 1.6 or 2.0 liter engines. Minor change and the 1.8 liter 3T engine were added in 1981. The North American Corona shared the 2.2 liter 20R engine with the Celica.
Model T 130
Toyota Corona LE Liftback (US)The T130 was the last Corona in the USA where Sedan, Wagon and Liftback were offered in Base and LE models. The Corona was not renewed for the 1983 model year but replaced by the larger Camry, although the Camry continued to be a compact until the 1991 model year. Toyota Australia manufactured sedans and wagons using 1.9L Holden Starfire engines, badged in Toyota engine terminology 1X.
Plusy: Jedyna w Polsce
Samochód bardzo zjawiskowy i unikatowy, ale z tym "jedyna w Polsce" to ostro pojechałeś :P
Szacun za younga od Japsów.
popracuj nad opisem, bo skoro taka wyjątkowa fura, to i opis powinien być konkret.
Do zobaczenia na trasie.
"Jedyna w Polsce." W Warszawie przy al. Wyzwolenia stoi druga taka identyczna, tylko że brązowa, a trzecia parkuje gdzieś na Mokotowie koło TVP (błękitna). I to jest w samej stolicy.
wspaniale zachowany klasyk ... pracuje w Toyocie i jak dla mnie to mega rodzynek
pozdrawiam
na poczatku lat 80 gdy jako dziecko mieszkalem w iraku ta toyota byla obiektem westchnien kazedego niemal araba....
jest boska i do tego w idealnym stanie...nie przypuszczalem ze jeszcze taka kiedys zobacze...
naprawde
Piękny klasyk,miodny samochodzik,jeszce tylko opis by się przydał, zapraszam do siebie:)
Użytkownik usunięty nominował pojazd do prezentacji tygodnia
Użytkownik usunięty oznaczył pojazd jako wyjątkowy
Użytkownik usunięty pozdrowił kierowcę pojazdu