Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1994 r.
Radom
1289 cm3
58 KM
94 Nm
14.00 s
Skoda Favorit 135 LX z serii Black Line wyprodukowana w 1994 r. Kupiona prosto z salonu w Chorzowie we Wrześniu 1994 i od tamtej pory w mojej rodzinie.
Kolor auta - królewski czyli fioletowoniebieski jak widać ;)
Ten model Skody rożni bardzo wyglądem od swoich poprzedników.
Po pierwsze ma inną atrapę grilla. Logo Skody umieszczone jest na środku a nie z boku jak w poprzednich wersjach. Logo Skody znajduje się również po środku na tylnej klapie auta.
Tapicerka, siedzenia i deska rozdzielcza są w kolorze czarnym.
Pozsiada Tylną wycieraczkę wraz ze spryskiwaczem.
Najważniejsze wg mnie - posiada obrotomierz, którego np. nie zobaczymy w następnej wersji czyli w Skodzie Felicji.
Od 1994 do 2001 roku tylko tankowaliśmy i jeździliśmy.
Po 2001 roku zaczęły się różnego rodzaju wymiany.
W tym samochodzie Tuning to nie jest dobry pomysł...
Planuję jedynie:
- ulepszyć oświetlenie
- kupić alufelgi (których jak na razie poszukuje)
- założyć końcówkę na tłumik
Silnik Skoda 135 LX - rzędowy 4 cylindrowy 8 zaworowy o pojemności 1289 cm3 i mocy maksymalnej 58 KM.
Zasilania przez gaźnik Pierburg Jikov 28-30.
Do 1994-2001 roku znał tylko benzynę w 2001 roku została zamontowania instalacja gazowa i od tamtej pory niestety jeździ się na gazie.
Napisałem "niestety" ponieważ na gazie Favoritka straciła swoją siłę no ale cóż...
Wnętrze Skody Favorit LX z serii Black Line jest bardzo luksusowe jak na tamte czasy, posiada:
- wygodne fotele z pełnymi zagłówkami w kolorze czarnym
- dzielona tylna kanapa z dwoma zagłówkami
- welurowa tapicerka w kolorze czarnym
- elektroniczny zegarek
- instalacja radiowa
- obrotomierz
- czujnik hamulca awaryjnego
- wycieraczka szyby tylnej ze spryskiwaczem
Zawieszenie przednie: kolumny MacPhersona połączono obrotowo z wahaczami i nadwoziem
Zawieszenie tylne: wahacze wleczone połączone belką skrętną oraz kolumnowe amortyzatory
Do 2006 roku czyli 12 lat jeździliśmy na oryginalnych amortyzatorach. Po tym okresie wymienione zostały dwa przednie amortyzatory bo jeden zaczął ciec...
Za ok 2 lata po tej wymianie nastąpiła wymiana dwóch tylnych amortyzatorów.
Niestety albo my Father kupił jakieś szajskie amortyzatory albo gniazda się wytłukły bo teraz czuje się nasze polskie drogi ;/
No cóż przez 15 lat było ubogo. Z początku zamontowaliśmy jakiegoś kaseciaka ale ze wtedy kradziono radia więc z obawy na wybicie szyby radio zostało wymontowane :(
Dopiero w 2009 roku gdy JA zasiadłem za kółko ów Skody zainwestowałem w radyjko CD i teraz jest git :D
Hm... no raz pamiętam jak w 1997 roku jechaliśmy do Kielc to my Father przycisnął i jechaliśmy 140 km/h ach... na benzynie szła jak burza :D
Ja staram się ją oszczędzać w końcu niedługo będzie pełnoletnia :D więc jeżdżę maksymalnie do 100 km/h no chyba raz 120km/h.
PLUSY:
+ ekonomiczna
+ oryginalne części bardzo wytrzymałe np. tłumik końcowy został wymieniony po 7 latach a środkowy po 10
+ oryginalnie bardzo pakowna teraz jest butla z gazem i jest trochę gorzej
+ fajne autko dla początkującego kierowcy
+ niedrogie ceny i łatwo dostępne części
+ prostota budowa da się ja samemu naprawić
MINUSY:
- od nowości problem z wrzuceniem biegu wstecznego
- trochę słabe przyspieszenie
alufelgach do mojej SKODY FAVORIT :)
PS: Pomóżcie mi znaleźć jakieś ładne alufelgi.
Ładna frytka. Dbaj o nią aby ruda jej nie zjadła. Zapraszam na forum skodovka-club jak również do mojej skodzianki.
A co do felg tu są identyczne http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-alufelgi-autec-13-13-4x100-i1626174319.html
zmienić tylko logo na skode
no widzę kolega też ładnie utrzymaną skodzinkę posiada, szkoda ze moja już w opłakanym stanie.
Sprzedałem ją 2 lata temu i ją niedawno widziałem
żal.11/10
Witam Wszystkich oglądających!!!
Mam pytanie, gdzie mogę kupić alufelgi do Skody Favorit i ile będą mniej więcej kosztować???
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi :)
Brush oznaczył pojazd jako wyjątkowy
Brush pozdrowił kierowcę pojazdu