facebook
System PJ
to 129 369 pojazdów na 669 375 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Cadillac Seville 1996r

Oglądano już 3767 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Cadillac Seville »
  • Rocznik

    1996 r.

  • Właściciel

    bumier5

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Poznań

  • Pojemność

    4565 cm3

  • Moc

    279 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    7.70 s

  • Opis

    Kupiony przeze mnie w Kościanie, przy oryginalnym przebiegu 157.000km jako moje jedenaste auto, Cadillac Seville w odmianie SLS (Seville Luxury Sedan) wyprodukowany w 1996 roku na rynek szwajcarski. Tam serwisowany (pod koniec 2006 roku przebieg 131.000km). W USA podstawowa wersja kosztowała 42.995$, w Niemczech około 92.000DM - mój ma dodatkowo sprzęt audio marki Bose, dwustopniowe ogrzewanie przednich siedzeń, alarm, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne z kompasem, fotochromatyczne lewe zewnętrzne lusterko, schowek na okulary w podsufitce, tylny podłokietnik ze schowkiem i uchwytami na kubki.
    Bajery typu czujnik zmierzchu i dociąganie tylnej klapy były seryjne.
    Do Polski sprowadzony w 2008 roku, przeze mnie kupiony w lipcu 2013.
    Na całym aucie jest oryginalny lakier, wszystkie szyby również są oryginalne.

  • Tuning

    Maska od Seville STS (Seville Touring Sedan - bez znaczka, który był w SLS).
    Atrapa od STS pozbawiona znaczka (w SLS seryjnie była chromowana bez znaczka).
    Wymieniłem maskę i atrapę z uwagi na to, że stara maska była bardzo źle pomalowana, a atrapa pęknięta. Dodatkowo uszkodzona była środkowa listwa przedniego zderzaka, którą też wymieniłem. Za wszystkie 3 części zapłaciłem łącznie 630 złotych + dodatkowo 80 za polerowanie maski.
    Flaga Katalonii na tylnej klapie, paski z folii Oracal 562 szerokości 13mm na tylnych lampach (prawa lampa była lekko zmatowiała od środka), chromowane listwy z folii szerokości 40mm dookoła nadwozia (aż się prosiło, żeby w tym przetłoczeniu coś dodać).

  • Silnik

    Northstar o mocy 279 koni mechanicznych i 407Nm.
    STS miał 305 koni, ale "tylko" 400Nm.
    7,7 do setki w teście.

  • Wnętrze

    Kremowa skóra, niedoszły kupiec stwierdził, że fotele o wiele wygodniejsze niż w Lexusie LS400 z tego samego rocznika.
    Dałem do polakierowania kierownicę i dźwignię zmiany biegów, można by się jeszcze pokusić o fotel kierowcy.

  • Zawieszenie

    Seryjne, tylne amortyzatory w najprostszej wersji - hydrauliczne, dopompowywane powietrzem - czyli samopoziomowane, podobnie jak w moim BMW 750 nie ma regulacji wysokości świateł w kabinie. O dziwo dobrze hamuje, pomimo niewielkich tarczy hamulcowych (278mm z przodu).

  • Car Audio

    Dostępny za dopłatą sprzęt Bose - radiomagnetofon kasetowy + zaledwie 4 głośniki, jednak grają bardzo dobrze. Poprzedni właściciel dodatkowo zamontował w bagażniku zmieniarkę Sony na 10 płyt, jednak obecnie ich nie czyta.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Na razie nie było...

  • Perspektywy

    Zastanawiam się nad lekką przeróbką tylnych tłumików na trochę bardziej bulgoczące.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    Bardzo wygodne zawieszenie (szczególnie tył przy przejeździe przez progi zwalniające), wygodne fotele, dużo komfortowych dodatków i informacji diagnostycznych na komputerze pokładowym, dobre osiągi (wspaniale pracująca skrzynia biegów), nieduże zużycie paliwa jak na tę pojemność.
    Minusy:
    Przedni napęd, mały bagażnik i bardzo przyspieszający zegarek (minuta na tydzień).

  • Osiągnięcia

    Zero mandatów :)

  • Marzę o...

    Cadillacu Sedan de Ville Hardtop z 1966 roku, Lincolnie Town Car 7,5 z 1978, Cadillacu Seville 5,7 z 1978, ostatecznie może być Town Car 91-94 lub Buick Park Avenue 92-94 :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Rex RS 450
  • Yamaha YZ 250
  • Opel Astra
  • Fiat 127
  • Derbi GPR
  • Fiat 126

Co robią kierowcy na PJ