Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1996 r.
Poznań
4565 cm3
279 KM
7.70 s
Kupiony przeze mnie w Kościanie, przy oryginalnym przebiegu 157.000km jako moje jedenaste auto, Cadillac Seville w odmianie SLS (Seville Luxury Sedan) wyprodukowany w 1996 roku na rynek szwajcarski. Tam serwisowany (pod koniec 2006 roku przebieg 131.000km). W USA podstawowa wersja kosztowała 42.995$, w Niemczech około 92.000DM - mój ma dodatkowo sprzęt audio marki Bose, dwustopniowe ogrzewanie przednich siedzeń, alarm, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne z kompasem, fotochromatyczne lewe zewnętrzne lusterko, schowek na okulary w podsufitce, tylny podłokietnik ze schowkiem i uchwytami na kubki.
Bajery typu czujnik zmierzchu i dociąganie tylnej klapy były seryjne.
Do Polski sprowadzony w 2008 roku, przeze mnie kupiony w lipcu 2013.
Na całym aucie jest oryginalny lakier, wszystkie szyby również są oryginalne.
Maska od Seville STS (Seville Touring Sedan - bez znaczka, który był w SLS).
Atrapa od STS pozbawiona znaczka (w SLS seryjnie była chromowana bez znaczka).
Wymieniłem maskę i atrapę z uwagi na to, że stara maska była bardzo źle pomalowana, a atrapa pęknięta. Dodatkowo uszkodzona była środkowa listwa przedniego zderzaka, którą też wymieniłem. Za wszystkie 3 części zapłaciłem łącznie 630 złotych + dodatkowo 80 za polerowanie maski.
Flaga Katalonii na tylnej klapie, paski z folii Oracal 562 szerokości 13mm na tylnych lampach (prawa lampa była lekko zmatowiała od środka), chromowane listwy z folii szerokości 40mm dookoła nadwozia (aż się prosiło, żeby w tym przetłoczeniu coś dodać).
Northstar o mocy 279 koni mechanicznych i 407Nm.
STS miał 305 koni, ale "tylko" 400Nm.
7,7 do setki w teście.
Kremowa skóra, niedoszły kupiec stwierdził, że fotele o wiele wygodniejsze niż w Lexusie LS400 z tego samego rocznika.
Dałem do polakierowania kierownicę i dźwignię zmiany biegów, można by się jeszcze pokusić o fotel kierowcy.
Seryjne, tylne amortyzatory w najprostszej wersji - hydrauliczne, dopompowywane powietrzem - czyli samopoziomowane, podobnie jak w moim BMW 750 nie ma regulacji wysokości świateł w kabinie. O dziwo dobrze hamuje, pomimo niewielkich tarczy hamulcowych (278mm z przodu).
Dostępny za dopłatą sprzęt Bose - radiomagnetofon kasetowy + zaledwie 4 głośniki, jednak grają bardzo dobrze. Poprzedni właściciel dodatkowo zamontował w bagażniku zmieniarkę Sony na 10 płyt, jednak obecnie ich nie czyta.
Na razie nie było...
Zastanawiam się nad lekką przeróbką tylnych tłumików na trochę bardziej bulgoczące.
Plusy:
Bardzo wygodne zawieszenie (szczególnie tył przy przejeździe przez progi zwalniające), wygodne fotele, dużo komfortowych dodatków i informacji diagnostycznych na komputerze pokładowym, dobre osiągi (wspaniale pracująca skrzynia biegów), nieduże zużycie paliwa jak na tę pojemność.
Minusy:
Przedni napęd, mały bagażnik i bardzo przyspieszający zegarek (minuta na tydzień).
Zero mandatów :)
Cadillacu Sedan de Ville Hardtop z 1966 roku, Lincolnie Town Car 7,5 z 1978, Cadillacu Seville 5,7 z 1978, ostatecznie może być Town Car 91-94 lub Buick Park Avenue 92-94 :)