facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Renault Laguna 2006r

Oglądano już 1958 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Renault Laguna »
  • Rocznik

    2006 r.

  • Właściciel

    bumier5

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Poznań

  • Pojemność

    1870 cm3

  • Moc

    131 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    12.00 s

  • Opis

    Renault Laguna 1.9 dCi Privilege Luxe z 2006 roku, sprzedana jako nowa we Włoszech, ja kupiłem ją w Polsce w grudniu 2019 roku, z przebiegiem niecałych 298.000 km. Niestety z powodu pandemii Corona wirusa nie wykorzystałem (tak jak zakładałem w chwili zakupu) jej potencjału jeśli chodzi o zredukowanie kosztów przejechania 1 km w porównaniu do poprzedniego auta. Poza tym niestety trafiły się też awarie - o dziwo mechanika (wbrew opiniom o elektryce).

  • Tuning

    Naklejka na pokrywie silnika.

  • Silnik

    1.9 dCi w ostatniej, najmocniejszej wersji. Pomimo dwóch zaworów na cylinder ma turbinę o zmiennej geometrii i filtr DPF. Podobno nawet turbosprężarka jest chłodzona cieczą. Moim zdaniem silnik wyjątkowo cicho pracuje jak na czterocylindrowego diesla - co potwierdzają internetowe opinie. Nie rozumiem jednak, dlaczego uważa się, że silnik ten jest gorszy od 2.0 dCi? Bo ma 20 koni mniej? Bo ma wymienny pasek rozrządu zamiast łańcucha? Tutaj zestaw rozrządu z pompą kosztuje poniżej 300 złotych, a silniki 2.0 dCi dużo częściej przechodzą remonty kapitalne, mają droższe wtryskiwacze, poza tym łańcuchy rozrządu też nie są wieczne.
    1.9 dCi pomimo dużego przebiegu, jeździ cały czas na syntetyku (5W30) i na przestrzeni 9000km w ogóle nie pobiera oleju.

  • Wnętrze

    Skrytykowałbym to, że po liftingu, rozkleja się parapet deski rozdzielczej i praktycznie bez ściągania całej deski albo wycinania przedniej szyby, niemożliwym jest estetyczne sklejenie go. Chwalę sobie bardzo obszerne fotele, szerokie podłokietniki, duże kieszenie we wszystkich drzwiach (Laguna 3 to śmiech na sali w tym porównaniu) i ogólną ilość miejsca. Denerwują skrzypiące plastiki, po siknięciu w zakamarki sprayem silikonowym jest dużo lepiej.

  • Zawieszenie

    Zaskakująco dużo elementów wymiennych (np. sworznie i tuleje przednich wahaczy), ale jednak na poprzecznych nierównościach komfort jest niewielki - może to jednak kwestia tego, że mam największe seryjne felgi - siedemnastki.

  • Car Audio

    Bardzo dobre seryjne nagłośnienie dzięki sprzętowi Cabasse Tronic z ośmioma głośnikami (deska rozdzielcza, przednie drzwi i tylne drzwi podwójnie - pod jedną obudową).

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Żona miała...

  • Perspektywy

    Dużo już w niej poprawiłem, ale jeszcze trochę zostało. Lubię to auto i pewnie będę je miał długo.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Bardzo bogate wyposażenie,
    + duża ilość miejsca,
    + auto totalnie zaprojektowane pod wygodę podróżujących.
    - Skrzypiące plastiki we wnętrzu,
    - brak gazowych teleskopów do pokrywy silnika - zwykła podpórka to trochę obciach przy takim roczniku auta i takim wyposażeniu.

  • Osiągnięcia

    W ciągu 2 lat na naprawy i wymiany eksploatacyjne wydałem ponad 2,5 razy tyle co na samo auto.

  • Marzę o...

    O rok młodszej dwójce, czyli z ostatniego rocznika, ale w wersji benzynowej GT (204 konie), ze skórą w jednolitym kolorze (a nie z czerwonymi wstawkami). Może być nawet liftback, dla całkowitego kontrastu z obecnie posiadaną wersją.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • MZ ETZ 150
  • Volvo V40
  • Renault 19
  • Benzer Aston 50
  • Honda NSR 125
  • BMW 6

Co robią kierowcy na PJ