Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1991 r.
Lipno
1700 cm3
73 KM
0.00 s
Witam oto mój 2-gi samochód na PJ. Tą Renatę kupiłem dosłownie przypadkowo, pojechałem pewnego dnia z tatą Skoda Favorit po część do skody. Pojechaliśmy na takie jakby złomowisko jak dojechaliśmy ujrzeliśmy Renatę. Była lekko puknięta z przodu , lampa, zderzak, i oba kierunkowskazy z prawej strony. Jak ją dokładnie obejżyliśmy to zamiast wrócić z częścią do skody wróciliśmy z Renatą. Kosztowała nas ona około 1500zł nie pamiętam dokładnie. Wzięliśmy się do pracy przy Renacie wymieniliśmy te części które zostały uszkodzone i pomalowaliśmy na nowo. Jak się okazało to silnik jest prawdziwa igła, bez gadania na mrozie -20C odpala na tyknięcie. Jak ją kupiliśmy była bez wspomagania ukł. kierowniczego ale tata postanowił że sobie zamontuje i obecnie jest na wspomaganiu , powiedział jeszcze że kierownica z PH1 mu się nie podoba i założył kierownicę od PH2. No i Renata jeździ i jeździ szkoda ją sprzedać ;D I to było by tyle.
Wyposażenie ubogie ale zawsze to coś
-wspomaganie ukł. kierowniczego
-centralny zamek
-elek. szyby tylko z przodu
Tuning ? hmm może ten końcowy tłumik jest nie seryjny ale Renatę z takim kupiliśmy i jak na razie się trzyma.
Silnik to full seria 1.7 na mono wtrysku czyli na jedno punktowym. Moc seryjnie była 73 ale teraz to nie wiem. Max moment obr nie wiem nigdy nie sprawdzane tak samo jak od 0-100.Głowica została splanowana i nowa uszczelka pod głowicą, a i jeszcze cały układ rozrządu (pasek, rolki). I to wszystkie części zostały wymienione od dnia zakupu.
Seryjne + pokrowce na siedzenia i oczywiście wnętrze jest zazwyczaj czyste staram się tego trzymać.
Siedzenia są miękkie i dobrze trzymają na boki nie można narzekać.
Nie za twarde ani nie za miękkie jak w prawdziwym samochodzie Francuskim.
Coś tam gra.
Jak na razie to nie było tak źle aby coś pamiętać, no może raz jak mi jeden przewód podczas jazdy pękł i głowica troszkę oberwała ale silnik dalej igła.
Podczas pewnej dłuższej trasy korek od wlewu oleju w głowicy zaczął puszczać i dość dużo oleju znalazło się na silniku i na masce od wewnątrz.
Kupno reparaturek i naprawa ognisk korozji
Zakonserwowanie podwozia
I może jakieś ładne alu-felgi na lato ;D
+mało pali
+w mieście spokojnie można jechać na 5-tym biegu i nawet nie zadrży samochód ani nie za szarpie.
+idealny na 1-szy samochód.
a minusów ten samochód ma mało aby je wymienić nic nie stuka nic nie trzeszczy da rade tym jeździć bez kłopotów. A jednak samochód ma swoje lata.
Wykonana naprawa samochodu, lakierowanie własnoręczne, i jazda bez problemów.
Około 50tyś bez większej naprawy, nie liczę wymiany filtrów, olejów i płynów.
Jeździe tym samochodem jeszcze przez około 50tyś bez poważnej awarii silnika bo wiadomo jak się coś zacznie rozbierać to wyjdzie na to iż połowa rzeczy jest do wymiany.
Gratulacje za uratowanie życia Renatce. Na pewno się odwdzięcza teraz :) Zapraszam na klubrenault.pl/forum
pozdro