Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2004 r.
Warszawa
3000 cm3
1250 KM
790 Nm
4.14 s
Rok produkcji: 2004, 20 000 km, 1250 KM (919 kW), Pojemność skokowa: 3000 cm3, benzyna, Liczba drzwi: 2/3,
TURBO Seryjne dwie sekwencyjne turbiny, zastąpiliśmy jedną turbiną Greddy, w skład zestawu turbo wchodzą także sportowe kolektory wydechowe wraz z częścią układu wydechowego, wastegate (zawór sterujący ciśnieniem doładowania) oraz komplet przewodów olejowych. Przy samochodzie mocno wysilonym jedna duża turbina daje lepsze efekty ze względu na mniejszą temperaturę pracy, co za tym idzie powietrze doładowywane ma większy ładunek tlenu = więcej mocy.
SYSTEM PALIWOWY W miejscu seryjnej pompy paliwa zamontowane zostały dwie bardzo wydajne pompy DENSO (każda po 250 litrów na godzinę). Niezależnie zasilają one listwę paliwową wykonaną przez JSS Perfect Service
NITRO Highpower Wizards of NOS direct port w celu zmniejszenia turbo dziury oraz minimalnego zwiększenia mocy. Sterowanie progresywne komputerem MAXIMISER
SPRZĘGŁO Seryjne sprzęgło odmówiło współpracy już przy mocy 480KM. Dlatego zdecydowaliśmy się na najmocniejsze sprzęgło wielotarczowe firmy EXEDY. Dzięki doskonałej konstrukcji EXEDY, możliwe jest ruszanie autem bez szarpania, które jest zmorą sportowych samochodów z metalowymi sprzęgłami.
INTERCOOLER Seryjny boczny intercooler został zastąpiony ogromnym przednim intercoolerem firmy Greddy. Przy dużym ciśnieniu doładowania dobre chłodzenie powietrza doładowywanego to klucz do sukcesu. Zmniejszone jest ryzyko spalania stukowego, samochód dysponuje większą mocą przy tym samym ciśnieniu doładowania.
UKŁAD WYDECHOWY firmy Pipercams. Gwarantuje perfekcyjne odprowadzenie spalin. W przypadku Supry dał zysk 60 KM. Kolektory zostały owinięte taśmą termoizolacyjną THERMO-TEC w celu przyspieszenia przepływu spalin.
ELEKTRONIKA Przy tak poważnych zmianach mechanicznych nieodzowna jest zmiana elektroniki sterującej pracą silnika. Zdecydowaliśmy się na pozbycie seryjnego ECU i zamontowaliśmy w pełni programowalny ECU firmy Perfect Power - model XMS. Od podstaw zaprojektowaliśmy mapy paliwa oraz zapłonu. Dodatkowo drugi komputer SMT6 steruje mapą wtrysku wody. W odpowiednim momencie włącza drugą pompę paliwa, etc… Ciśnieniem doładowania turbo steruje SMT6 - daje możliwość ustawienia odpowiedniego ciśnienia w funkcji obrotów.
TRAKCJA Ten bolid pali opony nawet przy 200km/h. W celu ochrony kierowcy przed nim samym zamontowaliśmy system kontroli trakcji rodem z Formuły 1. Racelogic dostarcza kontrolę trakcji do bolidów F1. Racelogic jest także w tym samochodzie. Daje możliwość ustawienia 5%,10%, 15%, 20% uślizgu tylnych kół. System można oczywiście wyłączyć - jeśli ktoś jest na tyle odważny lub poprostu jest bardzo dobrym kierownikiem -:)
ŚWIECE ZAPŁONOWE Najlepsze świece dostępne na rynku to oczywiście NGK. Wybór był bardzo prosty. Dzięki rewelacyjnej jakości NGK nie mamy problemów z brakiem zapłonu lub innymi anomaliami w cylindrze. W naszym bolidzie są zwykłe miedziane NGK o ciepłocie 9!
SONDA LAMBDA W celu uzyskania jak największej dokładności przy sterowaniu pracą silnika, zamontowana została szerokopasmowa sonda lambda firmy Perfect Power. Mamy możliwość stałego monitorowania stosunku paliwa do powietrza (AFR)
WTRYSK WODY W celu dodatkowego zwiększenia mocy zamontowaliśmy wtrysk wody Highpower. Dysza została zamontowana bezpośrednio za intercoolerem. Dzięki temu powietrze pompowane do silnika pod ciśnieniem 2,5 Bar jest dodatkowo schładzane. Woda w momencie parowania odbiera ogromną ilość temperatury zapobiegając spalaniu stukowemu.
HAMULCE Aby zatrzymać 1250 konne monstrum niezbędne są rewelacyjne hamulce. Tym zajmuje się komplet wierconych tarcz Black Diamond oraz klocki hamulcowe Black Diamond z serii Predator. Oczywiście wymieniliśmy także przewody hamulcowe na sportowe przewody w metalowym oplocie, pochodzące z firmy Black Diamond.
FELGI Wybraliśmy najlepsze felgi z dostępnych na rynku. ATS seria DTM charakteryzują się bardzo niską wagą oraz dużą wytrzymałością, która jest bardzo istotna na naszych dziurawych drogach. Waga natomiast odgrywa bardzo dużą rolę w momencie przyspieszania. Im lżejsze felgi tym auto szybciej przyspiesza.
DYFERENCJAŁ, dyfer w moim bolidzie pochodzi z firmy Quaife.
ZAWIESZENIE Zamontowaliśmy zestaw APEX coilovers (śrubowe z pełna regulacją twardości oraz wysokości), gwarantują one progresywną pracę oraz bardzo dobre "wybieranie" nierówności. Jadąc samochodem ma się wrażenie jakby było przyklejone do jezdni. Wszystkie elementy gumowe zawieszenia wymienione na poliuretanowe firmy POWERFLEX
WSKAŹNIKI Aby kierowca miał możliwość monitorowania warunków pracy silnika na pokładzie zamontowany jest dodatkowy komplet wskaźników GREDDY. Wskaźnik turbo informuje o aktualnym doładowaniu, Wskaźnik EGT informuje o temperaturze gazów w kolektorze wydechowym - gdyby wartość przekroczyła 900 stopni, należy zwolnić albowiem tak wysoka temperatura grozi wypaleniem dziury w tłokach. Wskaźnik K&N AFR, pokazuje aktualny stosunek mieszanki, w przypadku zbyt ubogiej mieszanki tłoki mogą ulec zniszczeniu - jest to jakby zdublowanie wskazań EGT. Ostatnim wskaźnikiem jest ciśnienie paliwa, jeśli byłoby zbyt niskie, groziłoby to tym samym co zły AFR czy zbyt wysoka temperatura EGT.
FILTR POWIETRZA W celu zapewnienia doskonałego filtrowania a jednocześnie dużej przepustowości zamontowaliśmy stożek firmy K&N. W celu poprawienia procesu spalania przy spokojnej jeździe zdecydowaliśmy się na dwa zaworki ECOTEC, które zmniejszyły spalanie podczas spokojnej jazdy o jeden litr na 100km oraz dodały 10km w zakresie do 4000rpm (bez doładowania turbo)
FOTELE Zamontowaliśmy kubełkowe fotele Fangle. Charakteryzują się niską wagą (6kg) oraz bardzo dobrym trzymaniem bocznym a przede wszystkim drastycznie zwiększają bezpieczeństwo kierowcy i pasażera dzięki wielowłóknowej konstrukcji. Jako konieczne uzupełnienie czteropunktowe wyczynowe pasy bezpieczeństwa Sabelt.
LAKIER Polakierowaniem całego auta zajęła się firma PPG Polska. Ten wyjątkowy lakier należy do rodziny PPG Harlequin.
BEBECHY SILNIKA Miejsce seryjnych tłoków oraz korbowodów zastąpią kute tłoki PowerhouseRacing oraz kute korbowody Carillo. W głowicy wymieniliśmy seryjne sprężyny na tytanowe PowerhouseRacing do tego większe zawory umożliwiające większy przepływ powietrza oraz spalin. W celu polepszenia charakterystyki silnika przy wysokich obrotach seryjne wałki zastąpiły nowe wałki Pipercams 272 stopnie.
20 000 km, 1250 KM (919 kW), Pojemność skokowa: 3000 cm3, benzyna
GT
GT
Najmocniejszy i najszybszy samochód w Polsce - 1250 KM na sportowej benzynie Shell V-Power Racing. Moc można ograniczyć. Prędkość maksymalna to 380km/h
Samochód był wielokrotnie w TVN TURBO, Polsacie oraz w TV4. Opisany praktycznie w kazdym piśmie motoryzacyjnym w tym kraju jak również w skandynawi -)))
_ spalanie
+ jedyny taki w polsce
Mistrzostwa 1/4 mili
SORRY ZA ZDJECIA ALE SA Z NETU BO INNYCH NIE MOGE WRZUCIC