Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1984 r.
Pruszków
992 cm3
50 KM
0.00 s
Wersja 353S (Sonder), produkowana tylko przez rok, z 50 konnym dwusuwem.
Poszerzone tylne zawieszenie o 60mm, obniżone i utwardzone (przód 50 mm, tył 70 mm), nawiercane i frezowane tarcze hamulcowe, dwugardzielowy gaźnik, lic. Weber, poprawione kolektory ssący i wydechowy, skorygowane i powiększone okna ssące i wydechowe, podcięte tłoki na dwóch pierścieniach, wypełniona skrzynia korbowa, odchudzone korbowody, głowica obniżona o 2 mm. Odchudzone koło zamachowe. Sportowy dyfuzor własnego projektu, reszta wydechu przelotowa fi 45 mm, reflektory dalekosiężne fi 180mm, dedykowany obrotomierz, białe kierunki przód.
Litrowy, pięćdziesięcio konny dwusuw, o trzech cylindrach umieszczony wzdłużnie przed osia przednią zblokowany ze skrzynią biegów. Napęd na przód poprzez 4 biegową w pełni zsynchronizowaną skrzynię z wolnobiegiem odłączanym linką.
Tradycyjny minimalizm.
Rama skrzynkowa o profilu zamknietym, z przodu podwójne wachacze trójkątne ze sprężynami śrubowymi, z tyłu wachacze skośne i stablizator (któremu wydaje się, że coś daje) :D
Na razie kaseciak panasonica z głośnikami tonsil GDN. W planach w oryginalnym miejscu na radio radioodbiornik STERN (ralye/transit) produkowany przez berlińskie zakłady RFT, a pod półką wspólczesne radio z CD.
Było dużo, m.in. 240km podróż z pękniętym tłokiem, zgaśniecie silnika przy 140 kmh na autostradzie, rozerwanie wentylatora chłodnicy i powrót bez chłodzenia z Wawy do Pruszkowa, 60 km podróż zza Otwocka do Centrum Wawy w 40 min. Ogólnie wymieniając w miedzyczasie sporo rzeczy zrobiłem nim 50 kkm w 20 miesięcy bez unieruchamiających awarii w drodze.
Silnik prawie gotowy. Plany na zimę: wymiana podżartych przednich błotników, podspawanie tu i tam, zabezpieczenie ramy i podwozia, no i na koniec poklepanie wszystkich wgniotek i nowy lakierek.
Plusy:
dwusuw, tanie części, prosta budowa, klimat, wygoda.
Minusy:
Zbyt miękkie zawieszenie (ale to w niektórych przypadkach plus), mocne przechyły na zakrętach obecnie odrobinę okiełaznane przez poszerzony rozstaw kół, brak jakiej kolwiek ekonomii przy obecnych cenach benzyny.
50000km bez awarii w drodze, zwycięstwo w próbach sportowych na III rajdzie BGC.
Warbie 312/1, 313S, Melkusie RS1000, Barkasie w barwach Volkspolizei, Trabancie 600.