Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1993 r.
www.mazdaspeed.pl
2000 cm3
116 KM
170 Nm
0.00 s
Semisporotwe Coupe klasy średniej, budowane na bazie Mazdy 626 w latach 1991-1997. Był to wspólny projekt Mazdy i Forda który wypusczał w tym samym okresie bliźniacze auto o nazwie Probe. Niebyło to nic nowego bo już poprzednia generacja Probe'a bazowała na Maździe 626 Coupe/MX-6.
Mój konkretny egzemplarz jest praktycznie seryjnym autem z silnikiem 2,0 16V o oznaczeniu FS, dodatkowo posiada elektrycznie sterowany szyberdach, w serii był wyposażony we wspomaganie kierownicy, ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka
Zmiany jakie wprowdziłem:
- 17" felgi aluminiowe
- Progresywne sprężyny obniżające - 35mm firmy Jamex
Jednostka 2,0 16V DOHC jest słabszą z palety dwóch silników jakie były dostępne na rynku europejskim. Charakteryzuję się świetną elastycznością i niskim spalaniem jak na szesnatozaworowy, dwulitrowy silnik wyposażony we wielopunktowy wtrysk paliwa. Silnik ten posiada jednak swoje wady. Często można spotkać egzemplarze ze stukającymi hydraulicznymi popychaczami czego przyczyną jest wadliwy zaworek pompy oleju. Źle serwisowane jednostki o dużych przebiegach mogą zużywać olej. Koszty utrzymania takiej jednostki są jednak dużo mniejsze od jednostki 6-ciocylindrowej montowanej rónież w tym samochodzie.
wnętrze to dość typowy układ spotykany w autach japońskich na początku i połowie lat 90-tych. Miekka miłą w dotyku tapicerka lubi niestety trzeczeć po kilkunastu latach eksploatacji, choćw moim egzemplarzu zaczeło trzeszczeć dopiero po tym jak zobaczył polskie drogi. Zegary prawie żywcem wyrwane z Mazdy 626 razem z przyciskami przypominają o spółkowaniu Mazdy z Fordem. Fotel kierowcy lubi się wycierać na bokach od wsiadania i obcierania pasami bezpieczeństwa poza tym trwałośc jest na przywoitym poziomie.
Orginalnie dość komfortowe i wysokie. Przód charakteryzuję się sporą tendencją do nurkowania i niewielkich przechyłów na boki. Po wymianie spręzyn zdecydowanie bardziej mi odpowiada. Auto pratycznie nie nurkuje przy hamowaniu i wogóle nie przechyla się boki. Mimo że jest teraz dużo sztywniejsze i niżej zawieszone komfort nie uleciał zupełnie.
Radio Pionieer DEH-4700 MPB
reszta seria.
+ Atrakcyjna, niestarzejąca się sylwetka
+ Niskie spalanie
+ Niezawodność
+ Brak zainteresowania wśród amatorów cudzej własności
+ Świetnie trzymające i wygodnie fotele kierowcy i pasażera
+ Spory bagażnik
+ Odporność na korozje
- Dość przeciętne osiągi
- Ceny i dostępność części zamiennych
- Spore rozmiary utrudniają parkowanie w mieście
- Mało miejsca na głowę i na nogi z tyłu
- Słaba wentylacja wnętrza
- Pospolite wnętrze