facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Mazda MX- 6 1993r

Oglądano już 9048 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Mazda MX- 6 »
  • Rocznik

    1993 r.

  • Właściciel

    Bimbak

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    www.mazdaspeed.pl

  • Pojemność

    2000 cm3

  • Moc

    116 KM

  • Max. moment obrotowy

    170 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Semisporotwe Coupe klasy średniej, budowane na bazie Mazdy 626 w latach 1991-1997. Był to wspólny projekt Mazdy i Forda który wypusczał w tym samym okresie bliźniacze auto o nazwie Probe. Niebyło to nic nowego bo już poprzednia generacja Probe'a bazowała na Maździe 626 Coupe/MX-6.
    Mój konkretny egzemplarz jest praktycznie seryjnym autem z silnikiem 2,0 16V o oznaczeniu FS, dodatkowo posiada elektrycznie sterowany szyberdach, w serii był wyposażony we wspomaganie kierownicy, ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka

  • Tuning

    Zmiany jakie wprowdziłem:
    - 17" felgi aluminiowe
    - Progresywne sprężyny obniżające - 35mm firmy Jamex

  • Silnik

    Jednostka 2,0 16V DOHC jest słabszą z palety dwóch silników jakie były dostępne na rynku europejskim. Charakteryzuję się świetną elastycznością i niskim spalaniem jak na szesnatozaworowy, dwulitrowy silnik wyposażony we wielopunktowy wtrysk paliwa. Silnik ten posiada jednak swoje wady. Często można spotkać egzemplarze ze stukającymi hydraulicznymi popychaczami czego przyczyną jest wadliwy zaworek pompy oleju. Źle serwisowane jednostki o dużych przebiegach mogą zużywać olej. Koszty utrzymania takiej jednostki są jednak dużo mniejsze od jednostki 6-ciocylindrowej montowanej rónież w tym samochodzie.

  • Wnętrze

    wnętrze to dość typowy układ spotykany w autach japońskich na początku i połowie lat 90-tych. Miekka miłą w dotyku tapicerka lubi niestety trzeczeć po kilkunastu latach eksploatacji, choćw moim egzemplarzu zaczeło trzeszczeć dopiero po tym jak zobaczył polskie drogi. Zegary prawie żywcem wyrwane z Mazdy 626 razem z przyciskami przypominają o spółkowaniu Mazdy z Fordem. Fotel kierowcy lubi się wycierać na bokach od wsiadania i obcierania pasami bezpieczeństwa poza tym trwałośc jest na przywoitym poziomie.

  • Zawieszenie

    Orginalnie dość komfortowe i wysokie. Przód charakteryzuję się sporą tendencją do nurkowania i niewielkich przechyłów na boki. Po wymianie spręzyn zdecydowanie bardziej mi odpowiada. Auto pratycznie nie nurkuje przy hamowaniu i wogóle nie przechyla się boki. Mimo że jest teraz dużo sztywniejsze i niżej zawieszone komfort nie uleciał zupełnie.

  • Car Audio

    Radio Pionieer DEH-4700 MPB
    reszta seria.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Atrakcyjna, niestarzejąca się sylwetka
    + Niskie spalanie
    + Niezawodność
    + Brak zainteresowania wśród amatorów cudzej własności
    + Świetnie trzymające i wygodnie fotele kierowcy i pasażera
    + Spory bagażnik
    + Odporność na korozje

    - Dość przeciętne osiągi
    - Ceny i dostępność części zamiennych
    - Spore rozmiary utrudniają parkowanie w mieście
    - Mało miejsca na głowę i na nogi z tyłu
    - Słaba wentylacja wnętrza
    - Pospolite wnętrze

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet Ogar 205
  • BMW 5
  • Ford Escort
  • Piaggio NRG
  • Zipp Vapor
  • Aprilia RS 125

Co robią kierowcy na PJ