facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Opel Calibra 1992r

Oglądano już 2331 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Opel Calibra »
  • Rocznik

    1992 r.

  • Właściciel

    kamil-907

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Pacanów / Kielce

  • Pojemność

    1998 cm3

  • Moc

    115 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Calibrę kupiłem zupełnie przez przypadek w lipcu 2011. Szukałem jakiegoś auta na szybko i akurat znalazłem ładną Cali w okolicy więc stwierdziłem, że ją wezmę jeśli tylko wszystko będzie OK. Po tych kilku miesiącach muszę powiedzieć, że to był dobry wybór.

  • Tuning

    Auto jak widać zostało poddane kilku drobnym modyfikacjom, częściowo przez poprzedniego właściciela, czyli: usunięcie listew ze zderzaków i przerobienie ich na gładko, zmiana reflektorów przednich na Sonary w chromie (muszę je zmienić na czarne żeby całość lepiej się komponowała) oraz felgi aluminiowe Borbet BS w rozmiarze 17x7,5.
    W moich rękach auto trochę bardziej się zmieniło: na początku dołożyłem CarAudio oraz CB, następnie zestaw xenonów. Zmieniłem klamki zewnętrzne na nowsze z Vectry B, zmieniłem tylne szyby na przyciemnione, obniżyłem i utwardziłem zawieszenie (sprężyny -30 KONI), odnowiłem felgi oraz zmieniłem opony na niższy profil (obecnie Good Year F1 w rozmiarze 205/40R17), dołożyłem kratkę z logo w przedni zderzak oraz ostatnia modyfikacja czyli folia Carbon 3D firmy ORACAL na masce, dachu oraz klapie tylnej.

  • Silnik

    2,0 8V 115KM czyli dobrze wszystkim znane C20NE. Cieszę się, że mam tą właśnie jednostkę ponieważ jest najmniej kłopotliwa, nie sprawia zupełnie żadnych problemów, a 115KM w pełni mi wystarcza do codziennego przemieszczania się.

  • Wnętrze

    Praktycznie seria, jedynie kompletna tapicerka została zmieniona na nowszą z wersji Last, w przednich słupkach zamontowałem tweetery, a kierownica została obszyta skórą. Dołożone CB: Uniden 520XL

  • Zawieszenie

    Obniżenie -30 oraz utwardzenie, sprężyny KONI.

  • Car Audio

    Audio to dla mnie podstawa w aucie dlatego tutaj musiało być konkretnie. Radio to JVC KD-G731, z przodu zestaw odseparowany PowerBass S-6C, woofery na dystansach, a tweetery zamontowane w słupkach, przód jest podłączony poprzez zwrotnice DLS, w bagażniku znajdują się dwie skrzynie zamknięte z głośnikami Rockford Fosgate R1, które zasilam monoblockiem Alpine MRP-M450, a przód zasila 2-kanałowy Clarion APX-2121E. Do całego zestawu musiałem dołozyć kondensator 1F TOXIC ponieważ zdarzały się minimalne spadki napięcia. Całość gra baaardzo przyzwoicie i nie mam zamiaru nic tutaj zmieniać.

  • Perspektywy

    Ciągle pojawiają się jakieś nowe pomysły ale już niewiele zostało do zrobienia. Na pewno nie będzie żadnych spojlerów, laminatów, diód, itd.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Do plusów można na pewno zaliczyć: bezawaryjność, wyjątkowy wygląd, dobre prowadzenie.
    Żadnych większych minusów nie stwierdziłem, jedynie jest dosyć twardo (dla mnie to akurat zaleta) oraz podobno jak w każdej Cali jest głośno przy dużych prędkościach (szyby bez ramek), ale ja jakoś tego nie odczuwam bo sprzęt audio nadrabia.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet Ogar 200
  • Peugeot Trekker 50
  • Aprilia Af1 Futura 125
  • Opel Zafira
  • Romet Ogar 200
  • Fiat Brava

Co robią kierowcy na PJ