Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1993 r.
Sochaczew
1890 cm3
168 KM
197 Nm
6.60 s
Mazda 323F z 1993r. Wyjechała z salonu w Niemczech w lutym 1994r. W Niemczech miała 2 właścicieli, w Polsce jestem pierwszym właścicielem. Oryginalnie był silnik 1.8 SOHC 103KM. Wymieniony został na DOHC 128KM po czym poddany remontowi oraz tuningowi.
*skrzynia biegów od 1.3 (krótsze biegi niż w skrzyni od 1.8, trzeba częściej machać lewarkiem ale jest lepsze przyspieszenie)
*koło zamahowe od SOHC (mniejsze i lżejsze niż od DOHC)
*kompletne sprzęgło NKK (docisk, tarcza, łożysko, niestety wszystko od wersji SOHC), wzmocniony docisk oraz wymienione okładziny tarczy u Radzikowskiego
*short shifter włąsnej roboty
*swap hamulcy od GT: przód 257mm, tył 251mm (oryginalnie było 235/231)
*regeneracja wszystkich zacisków hamulcowych (rozebranie na części pierwsze, oczyszczenie, nasmarowanie, wymiana wszystkich elementów gumowych i prowadnic)
*tarcze nacinane i nawiercane Mikoda, klocki Ferodo Premier
*tylne klocki od Forda Probe (klocki do Mazdy są o 1cm węższe i wykorzystują do hamowania tylko 1/3 powierzchni tarczy)
*wymiana płynu hamulcowego na Ferrodo Dot-4
*alufelgi 15" Autec
*opony Ykohama Parada spec 2 z przodu i Toyo Proxes TR1 195/50 R15 z tyłu
*na zimę opony Barum Polaris 2 195/50 R15
*czerwone nakrętki wentyli
*swap silnika na BP 1.8 16V DOHC
*generalny remont
*wyważony wał korbowy
*cylindry rozwiercone na 84mm (oryginalnie 83mm), pojemność zwiększona do 1890cm3 (oryginalnie było 1839)
*tłoki o wysokim stopniu sprężania Y.C.P.
*pierścienie tłokowe Hastings Racing
*wałki rozrządu od Świątka (ssący 249st., wznios 9.5mm; wydechowy 264st., wznios 9.3mm)
*kompletny wydech (od kolektora do końca) zrobiony na zamówienie w El-tec: średnica 2.25", 2 tłumiki przelotowo-komorowe bez katalizatora
*kolektor wydechowy 4-1 Pecesetter owinięty bandażem termoizolacyjnym
*filtr stożkowy Fujita z obudową termiczną i dolotem własnej konstrukcji
*kable wysokiego napięcia NGK
*świece NGK
*Ecumaster DET3 w funkcji Fuel Implant (bezpośrednie sterowanie wtryskami)
*konwersja MAF->MAP sensor i wyrzucenie przepływki
*regulowane kółka rozrządu
*regulator ciśnienia paliwa
*pompa paliwa Walbro 255l/h
*oil catch tank z filtrem na odme
*teflonowa termoizolacyjna uszczelka między głowicą i kolektorem ssącym
*odcięcie zapłonu przesunięte z 7300 na 8100obr./min
*auto strojone przez Coobcia
*4 el. szyby
*el. lusterka
*podłokietnik od MX-3
*skórzany mieszek od dźwigni zmiany biegów
*fotele kubełkowe od wersji GT
*niebieskie podświetlenie przycisków
*sprężyny obniżające -35mm H&R
*amortyzatory KONI Special z regulacją siły tłumienia
*przekładka dolnych stabilizatorów przedniego i tylnego od wersji GT (lite o średnicy 22mm, oryginalnie były rurowe 18mm)
*wymiana wszystkich łączników i tulei stabilizatorów
*radioodtwarzacz Blaupunkt (jakieś tanie badzieiwe 4*18W z 16-bitowym przetwornikiem :( )
*głośniki 17cm trójdrożne Pioneer TS-G1703i 35W RMS (180W peak) w przednich drzwiach
*głośniki 6x9 trójdrożne Kenwood KF-C 6979 60W RMS (240W peak) w tylnej półce
*tarcze zegarów Indiglo
*aluminiowe ramki zegarów
*skórzana gałka zmiany biegów
*naprawa tapicerki fotela kierowcy
*jakiś lepszy odtwarzacz 4*50W MOSFET z 24-bitowym przetwornikiem, najprawdopodobniej Kenwood
*chłodnica oleju
*szpera Phantom Grip
*montaż przewodów hamulcowych w stalowym oplocie
*jakieś lepsze opony (pewnie Federal 595RS-R)
*czerwone nakrętki do alufelg Dragwheels
+bardzo dobry stosunek mocy do masy (168KM/1040kg)
+przyspiesza lepiej niż wskazywałby na to wykres z hamowni, silnik wkręca się jak wściekły do samej odcinki (8100obr./min.) na wszystkich biegach (poza 5)
+nikt nie spodziewa się po tym aucie takich osiągów
+bezawaryjność
+dobrze trzyma się jezdni
-duże spalanie, w mieście 13-14l na 100km (ale ja mam b. ciężką nogę ;-))
1 miejsce w zawodach na 1/4 mili, w klasie PROFI (silniki N/A o poj. od 1.8 do 2.2), na Ogólnopolskim Megazlocie Mazdy w Sochaczewie w sierpniu 2009r.
Piekna jest :)
Super zderzaki wogole cała jest Cudna ;)
Max ;)
Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
Fajny Japończyk, tuning zrobiony z głową, pozdrawiam, zycze szerokości i zapraszam do mnie:)
Bardzo ładna, zadbana i świetnie zrobiona Madzia ^^ 5/5 zapraszam do mnie ;p Pozdro!!
Twoja mazda to po prostu miażdży. Za dużo by tu pisać, dlatego tylko ocena 6/6 bez wahania.
Fajna mazda, niepozorny wygląd ale pod maską bestia, pozdro i zapraszam do mnie.
Spoko wozidełko, ładne i zadbane, zapraszam do skomentowania mojej kuźni.
pozdro.
Jako były posiadacz MADZI daje DUZY plus!! zapraszam do Cari
Widzę bardzo ładne i na pierwszy rzut oka zadbane auto, życzę powodzenia we wszelkich pracach nad autem i zapraszam do skomentowania mojego pojazdu. ;-)
Pozdr.
bardzo ładne auto ! zasluguje na 10
pozdrawiam, skomentuj u mnie
auto jako auto...mi sie nie podoba...ale wykresik jaknajbardziej jest wporzadku pozdrawiam
mazda0610 pozdrowił kierowcę pojazdu