Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2000 r.
Głowno
1598 cm3
84 KM
14.70 s
Pojazd zakupiłem w lutym 2012r. za 800zł z zepsutą pompką paliwa i pordzewiałym pasem pod reflektorami. Przebieg wynosił 24103km, czyli niedużo patrząc na Passaty B5 i inne cuda na kiju z Allegro mające rzeczywiste przebiegi na poziomie 300-350 tys. km. Ale przejdę do rzeczy - przebieg pojazdu według moich oględzin jest bardzo prawdopodobny patrząc po takich elementach jak opony, okładziny hamulcowe, zawieszenie, kierownica, gumowe nakładki na pedały itp. Mimo tego przebiegu samochód nie jest wolny od różnego rodzaju uszkodzeń - otarcia na zderzakach świadczą, że poprzedni właściciel nie był mistrzem parkowania.
Przez prawie rok eksploatacji jedyną poważną usterką była zacięta, potem zatarta pompka paliwa, która unieruchomiła samochód 3 razy. Samochód miał tez LPG, czego teraz żałuję - właśnie przez to padła pompka paliwa. Ale gazu nie ma, może i tankowanie boli, ale zawsze pali "na strzał", jedynie co go teraz unieruchomi, to akumulator. Tak to samochód się nie psuł, zawsze jechał tam, gdzie go pokierowałem.
Tego samochodu się nie tuninguje.
Silnik 4-cylindrowy, OHV, poj. skokowa 1598cm3, moc 84KM przy 500oprm, max. moment obrotowy 130Nm przy 3800prm, wtrysk wielopunktowy Multec XM opracowany przez Delphi.
Jednostka prosta i tania w naprawach, a po za tym w miarę bezawaryjna.
W porównaniu do poprzednich Polonezów, wnętrze wygląda cywilizowanie, wszystko jak na dłoni, jakość wykonania też niczego sobie, fotele wygodne, nie posiadają trzymania bocznego.
Z przodu po dwa wahacze na koło, stabilizator, drążki reakcyjne, amortyzator ze sprężyną.
Z tyły sztywny most, resory półeliptyczne, drążki reakcyjne, amortyzator. Przydałby się jeszcze stabilizator.
Zawieszenie mimo, że samochód przy pokonywaniu ostrych zakrętów przechyla się nie miłosiernie, jednak idealnie sprawuje się na polskich drogach. Dziury mu nie straszne.
Radio Grundig SCD-2490 RDS, głośniki z przodu: Peiying, model nie pamiętam, z tyłu standardowe Tonsil.
- podróż nad morze (chałupy), przy okazji pierwsza przejażdżka autostradą A1.
- zimowe drifty
Głównie myślę o zrobieniu go na "full opcję" czyli: Klimatyzacja, el. szyby, el. lusterka, podgrzewane fotele, fotele Inter Groclin Standard, alufelgi, bo na razie mam wspomaganie i centralny zamek.
Jednak nieraz nachodzą mnie myśli o zrobieniu swapa, jednak ciężko jest coś znaleźć ciekawego i taniego.
+ Wygodny
+ tylnonapędowy
+ prosty w naprawach
+ w miarę bezawaryjny
+ bezpieczny
- pali trochę za dużo
- brakuje mocy
- biodegradowalny
- najszybsza osiągnięta prędkość (na LPG) 150km/h na A2.
- wyścig na "1/4" z Fiatem Palio 1,4 zakończony zwycięstwem
nastepnym samochodzie z duszą, nietkniętym przez tuningowców i mechaniorów od siedmiu boleści.