Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1990 r.
3000 cm3
145 KM
224 Nm
8.20 s
Co tu pisac. Najwyzsza wersja Forda Probe I gen.
Naszpikowany elektryka i elektronika. Elektrycznie reg. fotel, pasy i szyby, oczywiscie rowniez lusterka. Elektronicznie reg. ogrzewanie(przeslony i przeplyw wody), tempomat.
Deska digital (co widac na fotkach)... szkoda tylko ze nie gada, od diabla czujnikow ktorych odczyty wypisywane sa na monitorku deski rozdzielczej i informuja o stanie systemu i ewentualnych awariach.
Dodatkowo posiada szyberdach ktory mozna w ciagu 10 sec. zdjac i schowac do bagaznika (tylko po co) ?
Ponad to "przelacznik" wycieraczek lato/zima, kimatyzacje, centralny zamek i pelna welurowa tapicerke (rowniez w bagazniku).
Nic nie jest tuningowane i nie planuje zadnego tuningu. No moze jedyna rzecza jest antena radiowa :o) (musze kupic elektryczna oryginalna). Ale skoro oryginalna to w zasadzie nie tuning :)
3.0L V6. Piekna kultura pracy, niewysilony ma 145KM i 224Nm. dzieki temu szalenie zywotny Dodatkowa zaleta jest bezobslugowy rozrzad :o) (zadnych paskow czy lancuchow). Wraz z automatyczna skrzynia biegow tworzy swietny uklad napedowy do tego pojazdu o niespotykanej elastycznosci.
Totalny szok, lata 90 w ktorych rzadzili projektanci a nie ksiegowi. Materialy swietne no moze poza ramka od zegarow. Cala tapicerka welurowa nawet w bagazniku. Potezna ilosc miejsca na przednich siedzeniach z tylu malo miejsca na nogi (ale w koncu nieczesto kogos sie wciska na tylne siedzenie) dzieci i osoby drobne sobie poradza bez problemow.
Coz. Mazda, swietnie trzyma sie drogi, doskonale wybiera nierownosci. Ustawiana geometria zarowno przodu jak i tylu.
Oj tak, byla taka podroz. Ganialem sie z Toyota Celica i Honda Prelude w okolicach Szczytna, sa tam fajne pokrecone drogi (wtedy mi jeszcze nie znane).
Za jednym lukiem ostre hamowanie z nieco ponad 170km/h bo okazalo sie ze jest jakis przejazd kolejowy ze znakiem STOP i stoi kilka samochodow. Zatrzymalem sie bezproblemowo, niestety gdy chcialem ruszyc okazalo sie ze wysunela mi sie polos z przegubu, wyszlo na jaw ze nie miala pierscienia zabezpieczajacego (teraz ma :) ).
Krotko i dalekowzroczne :P
W tym miejscu trudno jest pisac obiektywnie. Jak dla mnie same plusy. Przytocze jeden szalenie ciekawy. Zuzycie paliwa w trasie przy zapietym tempomacie na 120km/h wychodzi pomiedzy 6 a 7L/100km. a przy zapietych 90km/h wychodzi max 4,9L/100km. to dopiero szok.
Jest tez i kilka minusow. Zuzycie paliwa w cyklu miejskim - przy spokojnej jezdzie lecz notorycznym staniu w korkach to 10-12L
Jednak jak sie dobrze zastanowic... czy to jest minus przy takim silniku w automacie ocencie sami). Jak chce sie poganiac to trzeba liczyc sie ze spalaniem od 11L/100km. Przy duzych predkosciach slychac powietrze obiegajace wokol okien (urok drzwi bez ramek).
Duzym osiagnieciem jest fakt, ze mimo naciskow zony o sprzedanie Probe ( bo po co nam jak i tak jezdzimy innym)ja sie nie poddalem ;)
Nie no, tu chyba nie jest miejsce na pisanie o swoich marzeniach :o)
posiada tyle elektroniki że powiem szczerze obecnym samochodom jest ciężko temu dorównać, ale co się dziwić w końcu to Probe ;)
Choc to trocheoszukany amerykaniec jak moj taurus bo ma troche czesci z japonczyka to piekny compact z lat 90 ktory zostawia w tyle pseudo sportowe 100 % japonczyki jak honda czy toyota.
No witam cie winger , widze że chwalisz probki gdize sie da , ale to i dobrze bo to super bryczki , oczywiście max
no autko tez masz wyczesane z posrod wielu jak bymoj tyle na trasie palil to jezdzil bym co weekend nad morze a na miasto bym sobie pande kupil tez malo pali:D <6> bez gdania
Kacpes dodał zdjęcie pojazdu do ulubionych
Kacpes dodał pojazd do ulubionych