Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2003 r.
1753 cm3
115 KM
250 Nm
9.00 s
TDCi z pakietem ST. Po kupnie tego samochodu mogę powiedzieć że Ford nie jest zły, teraz samochody są bardzo porównywalne.
Jednak,
Gdy wchodzisz w zakręt Focusem czujesz, że ma solidność Volkswagena i sportową duszę Lotusa. Wspaniała kombinacja ...
Praktycznie brak. Założyłem sportowe hamulce - tarcze firmy hart sport (wentylowana, nacinana, nawiercana) i sportowe klocki ferodo.
Diesel TDCi - oszczędności i dynamika :) serce budzi się ze snu razem z turbiną (świst i leci jak pocisk), mówiąc szczerze, nie jest to powalająca moc (bo są podobne silniki o mocy 120-140ps) ale spokojnie wystarczy żeby trochę powyprzedzać, natomiast gdy chcemy możemy pokusić się o ekonomię - zmieniamy biegi przy 2500-2700rmp i trzymamy przy stałej prędkości na 4 biegu 70-80km/h a na 5 98-110km/h przy 1800-2200 rmp wówczas spali nam poniżej 5l/100km :D (trasa). Zwykle jeżdżę dość agresywnie więc spalam max 6.5l/100km
Pakiet Sort czy coś takiego ;) - (aluminiowa gałka zmiany biegów i nakładka na ręczny), pół-sportowe fotele) multimedialna kierownica), Radio CD, 2x elektryczne szyby, 4 poduszki, regulowana kolumna kierownicy (góra-dól, przód-tył).
To nie golf więc jakość jest gorsza, ale tu chodzi o przyjemność prowadzenia. Gwarantuję, że w zwykły dzień w drodze do zwykłej i nudnej pracy ten samochód zapewni Ci większy uśmiech na twarzy niż konkurenci w tej klasie.
Zwykle panuje ład i porządek xD - szanuj auto jak siebie samego a czasem nawet bardziej.
Oryginalnie wzmocniona rama, pół-sportowe zawieszenie - może się wydawać chwilami sztywne ale tylko na dużych nierównościach. Ogólnie mówiąc jest bardzo dobre na polskie drogi.
Gdy wchodzisz w zakręt Focusem czujesz, że ma solidność Volkswagena i sportową duszę Lotusa. Wspaniała kombinacja ...
Gdy znasz drogę, wiesz na ile możesz sobie pozwolić i płynnie wchodzisz w zakręty wtedy poczujesz coś czego nie doświadczysz z żadnym fabrycznym zawieszeniu (np golf 4). Na kierownicy doskonale czujesz nawierzchnię i granicę przyczepności.
Jeżeli przedobrzysz tył będzie chciał wyprzedzić tył jak w samochodach rwd (przy płynnym wejściu w zakręt).
Nie będę już w tym temacie przynudzał.
Oryginalne radio CD i oryginalne głośniki o łącznej mocy 100W - wystarczy, lepiej słuchać silnika. Dodam tylko, że głośniki są dużo lepszej jakości niż w golfie mk4 czy passacie b5.
Podróż nad morze prawie 450km w 6h i spalanie 4,6l/100km ... gdy wracaliśmy w dzień przy włączonej klimatyzacji (+ korki) spalanie 5.2l
(pełen bagażnik i 4 osoby na "pokładzie")
A przygód było sporo ale nie chce mi się ich opisywać ;)
Chciałem elektronicznie zwiększyć moc do 135ps, ale dowiedziałem się że po takim zabiegu siada sprzęgło, które jest dość drogie w wymianie. Lecz gdy to już zrobimy wszystko jest ok - nowe sprzęgło układa się pod nową moc. Dobra opcja gdy wiemy że i tak musimy je wymienić.
Chciałbym kupić felgi 16" (17"max)
Plusy:
- Dobre zawieszenie i prowadzenie
- Spalanie
- Dynamika
- Wygląd
- Klima
- Wygodne i dobrze trzymające w zakrętach fotele
- Precyzyjny kierowniczy
- Łatwo dostępne części
- Elastyczny silnik
- Pojemny bagażnik
- otwierany bagażnik z kluczyka
- w niektórych modelach elektryczne lusterka i podgrzewana przednia szyba
- ABS - przydatny zimą i w deszczowe dni (mnie niestety ten system denerwuje)
Wady:
- Drogie części (porównywalne ceny z golfem mk4)
- ARS (w moim modelu go nie ma i bardzo dobrze)
- Brak elektrycznych szyb (tył) - w moim modelu
- Chwilami głupkowate rozwiązania techniczne, ale to normalne w nowszych samochodach :)
- sprzęgło z kołem dwumasowym (kompletny remont okolo 3000zł)- wystarczy go nie katować a będzie nam służyło dłużej niż normalne
- Pompowtryskiwacze (koszt wymiany około 1100zł) - wystarczy lać dobre paliwo (ja jeżdżę na Vpower Diesel)i nie zwlekać z wymianą oleju
Ogólnie więcej jest na plus, nie żałowałem ani przez chwilę zakupu tego focusa i polecam. Nic tylko wymieniać części eksploatacyjne i jeździć.
Zaskoczenie kilku wieśniaków w BMW i Golfach 3 i 4, zawodowo się nie ścigam a szkoda (bark $ :))
Focusie RS (mk1 lub 2), Shelby GT500E,Shelby Cobra Daytona, Ford RS200, Ford Mustang BOSS, Ford Mustang '68 lub '67 FastBack
A tak przyziemnie to chciałbym Focusa mk1 2.0 16v.
Piękny focus i super Opis auta. Dowiedzialem sie wszystkiego co mnie interesowalo :) pozdro
Ładniutka bestyjeczka :) Zajrzyjta do mnie ;) Peace
fajny focusik zajrzyj do mnie :) aha i avilke też mam :)