Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2004 r.
Jastrzębie Zdrój
1596 cm3
100 KM
150 Nm
10.00 s
Ford Focus 1.6 16V FX Gold - model po face liftingu, przeprowadzonym w 2002 roku. Wygląd zachował się już do końca produkcji Focusów pierwszej generacji i wprowadzenia na rynek modelu Focus II.
Przebieg w momencie zakupu: ok. 83.000km
Wyposażenie:
- 4 poduszki powietrzne (2 przednie i 2 boczne)
- ABS z elektronicznym podziałem siły hamowania
- automatyczna klimatyzacja
- komputer pokładowy
- wspomaganie układu kierowniczego
- elektrycznie otwierane szyby z przodu pojazdu
- zestaw Bluetooth Nokia CK-1W do telefonów komórkowych wyposażonych w tę funkcję - umożliwia prowadzenie rozmów bez użycia rąk
- instalacja audio z radiem JVC KD-R302 z CD/MP3, anteną i sześcioma głośnikami
- centralny zamek sterowany przyciskami na kluczyku
- podgrzewana przednia szyba
- podgrzewane dysze sprykiwaczy
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- czujniki parkowania z wyświetlaczem
- kierownica z regulacją wysokości i odległości
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki dla wszystkich osób znajdujących się w pojeździe
- kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy szyb
- kontrolka i brzęczyk ostrzegające o możliwości wystąpienia gołoledzi bądź oblodzenia jezdni
- samoczynnie włączające się światła mijania w momencie uruchomienia silnika
- żarówki H7 Osram Night Breaker w światłach mijania
- pneumatyczny sygnał dźwiękowy (2 trąbki + sprężarka)
- ładowarka do nawigacji ukryta pod deską rozdzielczą i wbudowany w deskę jej wyłącznik (gniazdko zapalniczki pozostaje wolne)
- wycieraczki z płaskim piórem
- dywaniki welurowe
- kilka zabezpieczeń antykradzieżowych
Benzynowy 1.6 16V 100KM Zetec-SE, seryjny, bez żadnych modyfikacji, eksploatowany wyłącznie na paliwach Shell V-Power 95 i Shell V-Power 99+ Racing.
Maksymalny moment obrotowy: 150Nm przy 4.000obr./min
Maksymalna moc: 100KM przy 6.000obr./min
Odcięcie wtrysku paliwa: 6.500obr./min
Mocny, bardzo elastyczny, cichy i niezwykle oszczędny.
Uwaga(!) - swoją dużą mocą i łatwością przyspieszania prowokuje do szybkiej, dynamicznej, sportowej, wręcz agresywnej jazdy - i w połączeniu z zastosowanym zawieszeniem bez żadnych problemów umożliwia ją w każdym zakresie prędkości.
Aktualnie jego utrzymaniem w znakomitym stanie technicznym zajmują się pracownicy serwisów Forda - auto jest na gwarancji Ford Protect :)
- konsola środkowa w kolorze tytanu
- komputer pokładowy (chwilowe zużycie paliwa, średnie zużycie paliwa, średnia prędkość, temperatura zewnętrzna i odległość którą można przejechać na paliwie znajdującym się w zbiorniku)
- gumowe, oryginalne dywaniki
- podświetlany schowek
- podświetlana zapalniczka
- podświetlana popielniczka
- druga popielniczka dla pasażerów z tyłu
- drugie gniazdo zapalniczki dla pasażerów z tyłu
- uchwyty na napoje z przodu i z tyłu pojazdu
- kieszenie na mapy w oparciach przednich siedzeń
- kieszeń na telefon komórkowy w bocznej części siedzenia pasażera
- nawigacja GPS TomTom GO 730 TMC z mapami TeleAtlas (Polska i Europa)
Seryjne, wielowahaczowe, ze stabilizatorami przechyłów nadwozia z przodu i tyłu pojazdu.
Hamulce z przodu tarczowe wentylowane, z tyłu bębnowe.
Tylna oś z płaskim wahaczem ustalającym, umożliwiającym skręcanie tylnych kół w celu polepszenia prowadzenia w zakrętach.
Efekt: wzorowe prowadzenie na zakrętach i na prostych, znakomita kierowalność, bezpośredni układ kierowniczy, absolutne "czucie" drogi, auto trzyma się drogi jak przyklejone, sprawia wrażenie że nie działają na niego żadne prawa fizyki, jedzie jak po szynach niezależnie od prędkości. Granica utraty przyczepności jest przesunięta bardzo wysoko w stosunku do innych pojazdów. Po jej przekroczeniu auto zaczyna delikatnie "uślizgiwać", nadal pozostawiając czas i możliwość reakcji na zaistniałą niebezpieczną sytuację. Tuż po niej posłusznie wraca na wcześniej obrany tor jazdy, sprawiając przy tym wiele radości kierującemu. Precyzja i łatwość prowadzenia na każdej drodze, a jednocześnie wzorowe tłumienie nierówności nawierzchni i bardzo skuteczne hamulce stanowią niedościgniony wzór dla konkurencji.
Dziś - po ponad 10 latach od debiutu pierwszego modelu Focusa - lepsze zawieszenie ma tylko jego następca - Focus II.
Uwaga(!) - zawieszenie Focusa w połączeniu z mocnym, stukonnym silnikiem i bardzo dobrymi hamulcami sprawia, że auto bardzo prowokuje do szybkiej, agresywnej, sportowej jazdy, z pełnym wykorzystywaniem jego możliwości i zapasów bezpieczeństwa. Nie można dać się ponieść emocjom, gdyż może to kosztować wiele - nie tylko złotówek, ale i punktów karnych :P
Opony zimowe: Kleber KrisAlp HP 185/65R14 86T
- radio JVC KD-R302 z CD/MP3
- 6 standardowych głośników
- standardowa antena i instalacja
Całość gra głośniej i lepiej niż może się wydawać, a głęboki bas do złudzenia przypomina modele z tubą basową w bagażniku... której tam jednak nie ma :P
Jeszcze przede mną :P
Jak dotąd - testy prędkości maksymalnych na poszczególnych biegach, pomiary przyspieszeń i spalania :)
- światła przeciwmgielne przednie
- felgi z lekkich stopów
+ znakomity, dynamiczny i cichy silnik
+ rewelacyjne zawieszenie
+ bardzo bogate wyposażenie
+ niezawodność
+ automatyczna klimatyzacja z funkcją rozmrażania
+ jasne światła o dalekim zasięgu
+ niskie zużycie paliwa
+ przestronne wnętrze
+ pięciodrzwiowe nadwozie
+ ponadczasowy wygląd
+ bardzo dobra widoczność
+ łatwość manewrowania
+ bardzo dobre przyspieszenie ;)
+ bardzo skuteczne hamulce
+ duży bagażnik
+ szybko rozgrzewający się silnik
- otwieranie pokrywy silnika kluczykiem
- światło wsteczne trochę za słabe w ciemności
Jak dotąd największym osiągnięciem była jazda z Jastrzębia Zdroju do Gliwic i z powrotem ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym 5.1 litra na 100km :)
Fajny ten twój Focus.
Opis wymiata zwłaszcza ten mocny stu konny silnik prowokujący do agresywnej jazdy :D:D Ale autko ładne ,choć przydałyby sie zdjęcia z zewnątrz.Zapraszam do mnie
no z opisem naprawde sie postarałes, ogólnie samochód zadbany i bardzo ekonomiczny. pozdrawiam, i zapraszam do oceny u mnie;)
Dziękuję ;)
Będę pierwsza, a co :D
Ładne te Twoje cacuszko ;-) Ale z opisem to zaszalałeś :P